Parfümlerin Zararları

12/16/2007

parfumlerim

Asagida okuyacaginiz arastirmaya gore tum parfumleri toplayip cope atmamiz gerekiyor. Daha dune kadar kullandigim bin cesit urunun icinde en zararsiz olani hangisi diye sorsaydiniz, hic dusunmeden parfumlerim diye cevap verirdim. Onlarin cokta masum olmadigini biliyordum ama bu kadarini beklemiyordum dogrusu... Simdi ne yapalim ? Bu zararlari minimize etmenin bir yolu var mi? Yoksa tek yol tum parfumleri bir daha kullanmamak uzere cope atmak mi?

".......Daha ucuz ve yaygın kullanılmasının sağlanması için parfümlerin yüzde 95'i sentetik olarak petrolden elde ediliyor ve bunlar benzen ve aldehitler ile benzeri zehirli maddeler. Mesela, parfümlerde kullanılan benzoinin, farelerin lenf düğümlerinin genişlemesine, dalaklarının büyümesine ve karaciğerlerinin zarar görmesine sebep olduğu gösterilmiştir.

Parfüm yalnızca kullanıcı değil, yakınındaki migren hastaları için de menfi tesire sahip. Parfüm ve kolonya kokuları, migren hastalarının beyninde elektrik faaliyetinin değişmesine yol açarak; migren ağrılarının başlamasına sebep olabiliyor.

Parfümlerde kullanılan koku maddelerinin kişilerin hassasiyetine göre ortaya çıkardığı menfi belirtileri şöyle sıralayabiliriz:

" Göz yaşarması veya kuruması,
" Çift görme,
" Hapşırma,
" Burun tıkanıklığı,
" Kulak çınlaması,
" Kulak ağrısı,
" Baş dönmesi,
" Öksürük,
" Nefes darlığı,
" Yutkunmada zorluk,
" Astım krizi,
" Baş ağrıları,
" Uyumsuzluk,
" Kısa süreli hafıza kaybı,
" Yoğunlaşma bozukluğu,
" Mide bulantısı,
" Endişe,
" Çabuk kızma,
" Huzursuzluk,
" İsilik,
" Kurdeşen,
" Egzama,
" Eklem ve kas ağrıları,
" Kalp atışında bozukluk,
" Hipertansiyon,
" Lenf bezlerinde şişlik.


(yazinin tamamina konu basligini tiklayarak ulasabilirsiniz)

You Might Also Like

4 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. gercekten ilginc. mesela bazen parfüm beni hapsırtıyor ya da aynı kokuyu uzun süre koklamak basımı agrıtıyor. olsun yine de atmayalım parfümleri!

    YanıtlaSil
  2. Banucum sağol.Bu kadar olduğunu hiç beklemiyordum.Bundan sonra daha dikkat ediceğim.:)Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. merhaba canım,
    oldum olası ağır kokular beni rahatsız eder...hatta en son migren krizimde çevremdeki tüm kokular gibi parfüm kokusu da mide bulantımı ve baş ağrımı arttırmıştı...
    günlü parfümlerimin mümkün olduğunca hafif kokular olmasını tercih ediyorum...
    kocaman öperim banucum...

    YanıtlaSil
  4. Beni en çok sinir eden şey serviste parfüm sıkılmasıdır.Bu kadar düşüncesizlik olmaz ya hasta insan olabilir(astım vb.).

    YanıtlaSil