Mainichi, nihongo o renshuu shimasu.

1/13/2008

Aslinda hersey Oscar'a aday gosterilmis Japon aktor Ken Watanabe'yi kesfetmemle basladi....Fimlerini izledikce Japonca'nin ne kadar buyulu bir dil oldugunu dusundum durdum kendimce. Sozleri olmayan sarkilar gibiydi... yuregime dokunuyordu... Ve bir sabah uyandigimda... Japonca ogrenmek istedigime karar verdim. Ileride bana lazim olur mu diye dusunmeden ve belki de hayatimda ilk kez meslek-okul-i$-kariyer kaygisi olmadan, sadece kendim icin verdigim bir karardi bu...

Passion-Jounetzu

Mutfakta yemek yaparken, arabayla i$e giderken, sabahlari evden cikmak icin hazirlanirken, zuzularla oynarken, uyumadan once 15 dk.. kisaca minicik zaman dilimlerinde hicte alisik olmadigim bir telaffuz sekliyle pratik yapmaya calisiyorum. Simdilik ilk hedefim her zaman gittigimiz Japon lokantasinda yemek siparisimi Japonca verebilmek... Daha sonrasini bilmiyorum... Dedigim gibi planlanmis birsey degil bu... Kendi akisinda gidiyor...



Letters From Iwo Jima trailer

Uploaded by daisu

Ken Watanabe'nin son filmi "Iwo Jima'dan mektuplar"in trailer'ini ekliyorum. Yonetmen Clint Eastwood olunca filmlerin tekrar ve de tekrar, hic bikmadan izlenebilme orani da artiyor haliyle. Gercek hikayeye sadik kaldigi ve de filmi tiraj kaygisi duymadan Japonca cektigi icinde kendisine ayrica minnettarim.

Hepimiz icin guzel bir hafta olur umarim..

Sevgiler,
B.

You Might Also Like

6 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. cok zor bir dil oldugunu söylüyorlar :) hadi hayirlisi tatlim....

    YanıtlaSil
  2. Kullandigin CD'ler sadece konusmaya mi yonelik? Yani okuma ya da yazma uzerine de bir seyler var mi iclerinde. Benim de Japonca'ya niyetim var, ama simdilik toplayamadim cesaretimi. Baslarsam beni de tek motive edecek sey Japonya'ya gittigimizde sagir-dilsiz durumuna dusme ihtimalimiz olur (zira Japon marketlerinde test ediyoruz ve hic hosumuza gitmiyor o his).

    YanıtlaSil
  3. Aynı hisleri ben de İspanyolca için taşıyorum...Çok çekici geliyor...Sana kolay gelsin arkadaşım...Hİç üşenmemişsin çok tebrik ediyorum gerçekten....Şimdi bana deseler ki bedava İspanyolca kursu var gel yine de gitmem...Çok üşeniyorum artık 30 yaşında dil öğrenmeye :( Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ufff japonca baya bi zor olmali ama türk kadini azimli ve basarlidir digmi ya bunu unutmamak lazim, hadi basarilar banucum...nergis

    YanıtlaSil
  5. İngilizceden sonra Almanca' yı zor öğrendim. Japonca mı??? Ne diyim Banucum Allah sabır versin. Dil öğrenmek kadar güzel bişey olamaz şu hayatta, bende en çok örjinal dilinde roman okumayı istemişimdir :) Ama çok zor bişey yaa, biraz boş olmak gerek sanrım.

    YanıtlaSil
  6. Irem; telaffuzu zor evet :) tesekkurler.

    MZ: cd'ler sadece konusmaya yonelik ve simdiye kadar denedigim en iyi sistem diyebilirim. Amazon.com'da daha ayrintili yorumlar var eger ilgilenirsen. Okuma ve yazma icin internet sitelerini kullaniyorum ama henuz cok konsantre olabilmis degilim. KOnusmak daha zevkli:)

    Lezzet Aski; Ispanyolca'da guzel dildir, ozellikle ingilizce ogrendikten sonra ispanyolca cok kolay ogreniliyor. Aslinda hicbirsey icin gec degil, belki denesen cok hosuna gider, kimbilir:)

    Nergisce; ne guzel demissin, hakikaten azimle istedikten sonra bir de yaptigin seyi sevdikten sonra bizim elimizden hicbirsey kurtulmaz evelallah;)

    Canan; gercekten zaman isteyen bir ugras ama su aldigim cd'lerle gunde 15-20 dk'dan fazla calismiyorum inan. Sonra da zuzulari alip karsima onlarin kafasini sisiriyorum, oyle gozlerini dikip seyrediyor tontoslar:))

    YanıtlaSil