Ucus Gunlugu...

1/17/2008




Gectigimiz sene bahar aylarinda Ozy ve ben hava sporlarina merak salip, planorle ucmayi denemeye karar verdik. Birbirimizi gaza getirme konusunda epey yetenekli oldugumuzu soyleyebilirim. Yapariz-yapamayiz derken de bir klubun ucus pistinde bulduk kendimizi...

Planor; motoru olmayan, havada akimlarindan yararlanarak ucabilen bir arac. Motorlu bir ucaga baglanan celik halatin cekmesiyle havalaniyor. Belli bir yukseklige gelince planorde ki bir alet yardigimiyla o ucakla olan baglanti kopariliyor.

Ilk once tek kisilik kokpitte sicakliga, dar ve kapali alana olan dayanikliligim olculdu. Aracta motor olmadigi icin herhangi bir havalandirma sistemi de yok. Sadece bir karis buyuklugunde minik bir pencereye elinizi yatay yerlestirip iceriye temiz ve soguk havanin girmesini sagliyorsunuz. Bunu yapmaniz gerek yoksa kokpitin ici bir sure sonra dayanilmaz sicak oluyor. Testi gecince ilk ucusumu cift kisilik planorde bir egitmen yardimiyla yaptim. Inanilmaz bir tecrubeydi... Hava akimlari tipki yolda ki tumsekler gibi. O minyatur ucagin icinde ziplayip durduk bir sure, sonra da oldugumuz yerde genis bir aciyla done done yukseldik.. O sirada pistte bekleyen Ozy bana telsizle moral verecekti ama nasil olduysa baglanti koptu. Zaten o dakikadan sonra bende koptum. Aklimda binbir turlu senaryo... bir de mahzunluk coktu ki uzerime anlatamam. Yanimdan kuslar filan geciyor, tuhaf tuhaf bakisiyoruz onlarla.. Beni ucma konusunda gaza getirdigi icin Ozy'e saydiriyorum icimden... Hafifte aglamakliyim ama cenem dusmus bir kere, abuk subuk sorular sorup duruyorum... Pilota cektirdigim azap dolu 30dk'nin sonuna dogru mide bulantim dayanilmaz hal alinca mecburi inis yaptik.(nihayet!!!)

Bir de hikayenin sonrasi var. Bu olay annemin kulagina gitti ve "sen beni kalpten oldurmek mi istiyorsun" veryansinlari e$liginde seyahat amacli ucuslar di$inda havacilikla ilgili her tur aktivite bana yasaklandi :) MUTLU SON!!

You Might Also Like

5 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. Uçmak! BÜyük aşk! Hatta en büyük aşkım! 2 sene paraşütçülük yaptıktan sonra planör eğitimi almaya karar vermiştim. Tam da o sırada Türkiye güzeli de planör eğitiminin ileri seviyelerindeydi. Dağlara çakıldı ve bitkisel yaşama girdi. Benim de planör planımdan vazgeçmem gerekli. En tehlikeli hava aracı planör diye bilinir. Sen bilmiyor muydun yoksa? İyi cesaret çünkü...Paraşüt, yamaç paraşütü, delta kanat falan dene bir daha ki sefere çünkü daha güvenli :)Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Lezzet A$ki; Ozy beni kandirdi o zaman:) Planor'un guvenli oldugunu dusunmustum ama bindikten sonra cok korktum, motor yok, birsey yok. Kendi kendime araniyorum iste ben bazen boyle :))

    YanıtlaSil
  3. DÜşünsene rüzgar kesildimi yada hava akımı şekil değiştirdimi bittin :)

    YanıtlaSil
  4. Valla seni tebrik ediyorum çok ama çok büyük bi cesaret...Bende çabuk kanan bi insanım gerçi ama yok yani bunun için ruhum,bünyem,benliğim hiç bişeyim müsait değil yani....Ben daha kokpit testinde vazgeçerdim yani tekrar tekrar tebrik ediyorum seni yani o kadar bile iyi dayanmışsın:):)
    Sen bu kadar şey yaşaaaa bide üstüne annen veryansın etsin..Ahh ahhh neyse ucuz atlatmışsın yinede:)

    YanıtlaSil
  5. Lezzet A$ki; ben her zaman derim zaten, anne sozu dinlemek lazim:)

    Bridget Jones; bazen bunye adrenalin istiyor, sanirim oyle bir anima denk geldi yoksa dusununce bile urperiyorum su anda :)

    YanıtlaSil