Bir zamanlar...eski fotograflar

2/21/2008

Siyah-beyaz fotograflar en buyuk zaaflarimdan birisi... Bu resimlerin ba$ka bir dili var sanki - insanlarin yuzleri-baki$lari konusuyor gibi...

1900-1903 yillari arasinda Fitz W.Guerin tarafindan cekildigi dusunulen bir resim. Modelin adi bilinmiyor.
1922 yilinda Washington DC'de yapilan guzellik yarismasinde odul kazanan genc kizlar...Tarih 1902--Modelin adi bilinmiyor...

25 Haziran 1921'de yapilan bir kostum yarismasindan goruntu...

Ruth Malcolmson-18 ya$inda Miss Philadelphia, 19 ya$inda da Miss America seciliyor. Sene 1924.


Dusunuyorum da sanki kadinlar daha bir kadin gibiymis eskiden. Yuvarlak hatlar, upuzun lule lule saclar, koyu renk dudaklar... Daha guzellermis diyemiyorum maalesef cunku yillardir beynime kazinan o guzellik kavraminin yanindan bile gecmiyorlar. Tabi bu durumda insan dusunmeden edemiyor. Acaba bir asir sonra ki nesil $u anda guzel diye ortada salinan hatunlari begenecek mi ?

Resimlerin uzerine tiklarsaniz detaylari daha rahat gorebilirsiniz.
Fotograflar:SHORPY

You Might Also Like

6 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. Evet tombiklermis gercekten. Ilk o gecti aklimdan fotograflara bakarken... Herseyleri farkli...
    Guzellermis, siyah beyaz fotograflar da harika!
    Sagol paylastigin icin.
    Nese

    YanıtlaSil
  2. 1922 dekı erkeklere cok acıdım yahuu.. cok korkunc:P

    YanıtlaSil
  3. Benim de ayrı bir hayranlığım vardır siyah-beyazlara...Çok sanatsal geliyor...Daha bir gizemli...Sanki içlerinde bakıp da göremediğimiz bir şeyler saklıyorlar gibi...

    YanıtlaSil
  4. ben de çok severim siyah beyaz fotoları. 1 ve 3 gerçekten çok hoş fotoğraflar. Güzellik yarışması çok ilginç geldi bana. Nasıl değişiyor güzellik anlayışı di mi? Hani bi ara kilolu kadınlar güzel sayılırlarmış ya, trend sürekli değişiyor :)

    YanıtlaSil
  5. Nese'cim cidden kilo anlayisimiz epey degismis- ananem hep bir dirhem et bin ayip orter derdi :)

    Yass'cim belki o zaman ki erkeklerde korkunctur, tencere-kapak misali:)

    Lezzet A$ki; canim bende ayni fikirdeyim. Bir kere photoshop denilen, resimlerin tum dogalligini goturen bir bulu$ olmadigi icin o donemde hersey cok gercek gorunuyor.

    Butterfly; ben buyuk bir umutla balik etli hatunlarin tekrar makbul olmaya baslayacagi donemi bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  6. Eski fotorafların güzelliğinden bende hep çok etkilenirim, sanki canlanıcaklar, konuşcaklar gözleri kıpırdayacakmış gibi gelir bana hep... ama güzellik konusunda sana katılmıyorum asıl kadınlar eskiden güzelmiş, şimdi sürekli yapaylığa giden yolda yitiyoruz, oramıza buramıza boya, müdahale vs vs... zaten her yerden her türlü hormon aldığımız için kötü orantılı bedenler, bozuk ciltler daha fazla epilasyon gerektiren tüylenme v.b... şuanda 20 ve üzeri yaş olanlar paçayı kurtardı ama arkadan gelen nesiller çok beter bence... 13 yaşlındaki kızlar benden büyük duruyor,( ben 25 yaşındayım ) dev gibiler,40 beden giyiniyorlar toparlaklar, göbekliler, paytak yütüyorlar, aşırı kıllılar, orantısızlar, ayak numaraları 39-40 dan başlıyor bunlar benim gözlemlerim çok üzülüyorum onlara çok...

    YanıtlaSil