Hint Takıları ve Hint Bilezikleri

3/26/2008

Fotograflar:OPI

Hint yemeklerini cok seviyorum. Kampusun karsisinda ki Hint Restaurant'inin ogle saatlerinde ki acik bufe hizmetini daha da cok seviyorum. Naan adinda lava$ benzeri bir ekmekleri var. Tadi enfes. Bende durum-doner yeme istegi uyandirsa da bol salcali Hint yemeklerine bandirarak yemekte hic sorun yasamiyorum. Obur bir insan izlenimi verdigimin farkindayim ama kendimi "damak tadina duskun" olarak tarif etmeyi tercih ederim. Bu yaziya Hint takilarini anlatmak icin baslayip, konuyu istah acici mevzulara getirmeyi basardigim icinde kendimi ayrica tebrik ediyorum.

Hint takilari-kiyafetleri malumunuz civil civil, rengarenk. Onlar bu isi moda olsun diye yapmiyorlar, hatta modayi hic ciddiye almiyorlar bile diyebiliriz. Soyle ki Hint kadinin uzerinde ki hersey bir simge aslinda. Mesela bekar bayanlar burun halkasi kullanamiyor, hizmalar sadece evli olanlara ozgu bir sus. Ozel gunlerde sadece belli renk ve sekillerde ki takilari kullanabiliyorlar. Liste bu sekilde uzayip gidiyor.

Gecenlerde Opi'nin yeni sezon oje renklerini ararken web sitesinde yukarida ki resimleri buldum. Ozel bir Hint koleksiyonu olusturmus. Ojelerin renkler sahane. Yalniz benim ilgimi ojelerden cok modelin boynunda ki mavi ta$li kolye cekti. Goren-bilen varsa bloglar namina haber versin-cok begendim. Bu vesileyle gelecekte ki Hint takilari koleksiyonumun ikinci nadide parcasinin (ilk parca mavi tasli kolye olmali) resmini ekliyorum. Aslinda bu bilezik uzun zaman once alinmis olmasina ragmen Hint bilezigi oldugunu anlamam biraz uzun surdugu icin bir turlu gereken ilgiyi gorememisti benden. $u anda inanilmaz bir heves var uzerimde. Bu yaz iki ka$imin ortasina bir adet "bindi" kondurup Sureyya Yalcin gibi plajlarda salinmam an meselesi. Zaten Hindistan'dan siparis ettigim surme'de geldi, artik kimse tutamaz beni :)

You Might Also Like

19 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. Bilezik çok güzel görünüyor, ben de geçen senelerde bir sürü taşlı hint bilezikleri almıştım ama o kadar çok şıngırdıyorlar ki takamadım. Eşim bir başak burcu olmasından dolayı "bu bileziklerin ses çıkarmayanından yok mu" serzenişinde bulununca sepetteki yerlerini aldılar. Yine de o olmadığında çıkarıp kullanasım geldi şimdi :)

    YanıtlaSil
  2. hint takıları şahane görünüyor.maalesef,altın ve gümüş dışındaki metallere alerjim olduğu için takamıyorum.istanbul sultanhamamda bulunan şarkhan da süper hint takıları var.ilgilenenlere duyurulur.

    YanıtlaSil
  3. Banucum,
    daha geçen gün annemle kına gecesi kıyafetimin provasını yaparken aklımıza geldi Hint takıları. Ne alaka diyebilirsin ama kına gecemde giyeceğim kıyafet Hint kıyafeti. (kayınvalidem sağolsun Arabistan'dan getirdi)Dolayısıyla Hint usulü alnıma kolye takmayı planlıyorum. Biraz garip geliyor olabilir ama denedim süper oluyor...

    YanıtlaSil
  4. Takılar ruhumuza işlemiş sanırım. Bütün kadınların içinde bu his vardır. Hızma sevmiyorum ama aykırı renklerdeki kolyelere bayılıyorum. Bu kolyede gerçekten güzelmiş

    YanıtlaSil
  5. Takilar muhtesem, ojelerin renkleri de. Ama beni en cok kampusun karsisindaki Hint restorani cekti. Hint yemegi ben de cok severim. Doktora yaparken en yakin arkadaslarimdan birinin Hintli olmasi vesilesi ile Hint mutfaginin felsefesi ile de yakinen ilgilenmistim bir zamanlar. Ama ne yazik ki burada dogru duzgun Hint yemegi yok, olan da cok pahali. Ben de evde kendim yapmaya calisiyorum.

    YanıtlaSil
  6. takilar cok güzel ama takmaya cesaret ister, alipta kutuda saklamak yazik olur....Not: bizi güzel bilgilendiriyorusn sevgili banu...

    YanıtlaSil
  7. ya banu su blogdan gozum kalmadan gıdemıcek mıyım ben hıc:P

    bu arada annem kullanmaz dıye canım surmeyı vermıs bırıne..senın surme yorumlarından sonra bende alıcam memnun kalırsan. yalnız bak surme yorumu demısım ehuha artk yaparsın bı kıyak dı mı:P

    YanıtlaSil
  8. İddialı ama çok güzel.
    En kısa zamanda bunlardan alıcağındanda hiç şüphem yok Banucum.Buarada sürmeni merak ettim şeker:)
    Sevgiler,
    Zarife

    YanıtlaSil
  9. Banucum, seni Ingiltere'ye alalim:) Hindistan disinda Indian kulturunun 1 numarali yasam alani burasidir herhalde:) Ben de cok seviyorum, hem yemeklerini, hem kiyafetlerini, naan'a da bayilirim ayrica:) Asiana isimli bir dergi vardir, sadece burada mi cickiyor bilmiyorum. Indian gelin dergisidir:) Muhtesem bir dergi, gorsel acidan tam bir senlik:)

    http://www.asianamag.com/AsianaInternational.aspx

    Linkini buldum, usa'de de bulabileceksiniz artik:) Tavsiye ederim:)

    http://www.asianamag.com/

    YanıtlaSil
  10. Butterfly; bende basak burcuyum ama boyle $ingir mingir seylere bayiliyorum :) Ara sira insanin hevesini almasi lazim bunlardan.

    Fortuna; Istanbul'a geldigimde mutlaka gitmek isterim Sarkhan'a. Bayiliyorum boyle etnik takilara.

    Lacheen; simdi sen anlatinca bende merak ettim. Hayal edince guzel olurmus gibime geliyor-$ikir $ikir $ahane valla:)

    Loungetime; taki sevmeyen kadinlarda var aslinda-hic anlayamiyorum onlari zaten. Hizma-halhal-her tur takiya acigim ben:)

    Nihan; hangi tarifleri deniyorsun Hint mutfagindan- bende evde denemek istiyorum-her tur oneriye acigim:)

    Nergisce; bu takilarin takilabilitesi oldugunu dusunuyorum, ozellikle yaz aylarinda sahane olur-bazen aliskanliklari degistirmek lazim.Sana da cok yakisir eminim.

    Yass ve Zarife; surme yorumu yarin burda :)

    Anne ve Bebisi; Esra'cim sahaneymis bu dergi, sayfayi acar acmaz karsima muhtesem Hint dovmeleri cikti-tek kelimeyle bayildim.

    YanıtlaSil
  11. Banu ben su sayfadaki tarifleri yapiyorum http://www.nandyala.org/mahanandi/

    Hem klasik seyler var hem de daha modern yorumlari. Ama ne yazik ki sadece kuzey Hindistan mutfagi var, yani sadece vegie tarifler var burda. Ben mesala soyle guzel bir tandoori yemek istiyorum ne zamandir ama onun tarifini bulamadim henuz.

    YanıtlaSil
  12. Banu sana çok yakışır Hint makyajı,takıları ve kıyafetleri.
    Öffff düşündüm de şimdi:Afet olursun be!

    YanıtlaSil
  13. Bilezik cok sik :))

    Ahh Banucum, sen bir de Hint gelinliklerini gor :)) Nasil susluler :)) Havalaninda Hintli kadinlari gorudugumde agzim acik hayran hayran bakakalmistim :))

    Kocaman sevgiler :))

    YanıtlaSil
  14. banucum ben takilardan ziyade ojelerin renginde takildim kaldim. hele o mor olani cok begendim. son iki senedir ilan oje renklerinde kendimi sasirtiyorum. hep french veya bordo yapan ben ten rengi, siyah, gri, eflatun, ucuk pembe, mavi gibi renkleri denemeye basladim :)

    bu arada bende burayi terkeden bir arkadasimdan miras koca bir hint yemekeleri kitabi var. Arabadan bile cikartmadim aylardir. belki begenen biri olurda kitabi alir diye yanimda duruyor hep. istersen sana postaliyim o kitabi.

    YanıtlaSil
  15. Nihan'cim tarifler guzel gozukuyor-tesekkur ederim. hafta sonu ispanakli tariflerden birini deneyecegim mutlaka, cok canim cekti:)

    Biyo'cum cok tesekkurler.Ama seninde benden asagi kalir yanin yok yani iki cocuk annesi bir hatun olarak fistik gibisin ;)Keske bende coluk-cocuk olaylarindan sonra oyle kalabilsem..

    Moonsun'cum Hint gelinlikleri-kiyafetleri superrr-yalniz ben epey yasli bir teyzenin beli acik kiyafetinden sarkan etlerini gorunce epey tuhaf olmustum-gelenek iste:)

    Nilly'cim bana artik french gormekten fenalik geldi-bir sure hostu filam ama suyu cikti iyice- oje dedigin renkli olmali-soyle bakinca insanin icini acmal-Yemek kitabi teklifin icinde tesekkur ederim, zahmet vermek istemem sana -hem belki sen denemek istersin bir gun ;)

    YanıtlaSil
  16. hint takıları şahane görünüyor ben de cok seviyorum, hem yemeklerini, hem kiyafetlerini

    sevgileer

    YanıtlaSil
  17. Ben de modelin kolundaki bileziklere bayıldım. Son zamanlarda bu bileziklere takmış durumdayım.

    YanıtlaSil
  18. Surme ile ilgili bir seyler yazacaksin diye blog sapigina dondum.

    YanıtlaSil
  19. huhuuu burda kımseee var nımııııı

    YanıtlaSil