İğne Oyası Tülbentlerim

4/15/2008

Mavi -pembe tulbentler annemin ceyizinden bana yadigar kalanlar. Ananem biricik kizi icin kendi elleriyle yapmis. 1972'den beri kimbilir kac sandik, kac cekmece, kac ev degistirdiler, o da yetmedi okyanusu asip buralara geldiler benimle--

Digeri de annemin ceyizim icin yaptirdigi igne oyali tulbent. Daha bir cok rengi var ama benim favorim bu renk. Aslina bakarsaniz bu tulbentleri kim takacak-gerek yok diye annemle didi bidi yaptigimizi hatirliyorum seneler once--zaman gectikce insanin zevkleri degisiyormus gercekten-simdilerde bu tulbentleri igne oyalari uste gelecek sekilde 3-4 parmak kalinliginda bir bant gibi katlayip basima bagliyorum-o kadar guzel duruyor ki anlatamam. Ozellikle yazlik elbiselerin uzerine gelisi-guzel baglanmis halini cok begeniyorum...

You Might Also Like

6 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. Yazin bende cok severek kullaniyorum.Benim annecim yaptirmamis bizlere boyle igne oyalari filan kullanmayiz nasilsa diye ama arada anneme hediye gelenler vardi ben begendiklerime el koymustum zamaninda hala da kullanirim aklima estikce :)

    YanıtlaSil
  2. bende iğne oyalı tülbentlere bayıllıyorum,ama ne yazık benim çeyizden çıkmadı böle şeyler:) sonradan almak zorunda kaldım,bana çok oryantal geliyor,aslında iğne oyası yapımınıda öğrenmek istiyorum ama bakalım ne zaman olacak bu iş:)

    YanıtlaSil
  3. Ben de kim takacak demiştim ama yemek yaparken saçlarım kokmasın diye değişik şekillerde bağlayarak ve de çok da severek kullanıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Bende de var o tulbentlerden. Bende bir ara komibine ortu olarak ve abajurun uzerinde kullanmistim :)

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar guzel aslinda, eskiyle yeniyi bir araya getirmek... Ben ceyzimi buraya getirdigim gibi geri goturdum, bazen keske sunu da geri goturmeseydim diyorum... Dedigin gibi insanin zevkleri zamanla degisiyormus :)) amaan ne gerek var dedigim seyler simdi pek bir kiymete bindi :)) Gule gule kullan tulbentlerini Banucum :))

    YanıtlaSil
  6. Haydins; eskiden hic itibar etmezdim boyle seylere-sanirim yas ilerledikce insan kiymetini bilmeye basliyor bu el emegi-goz nuru guzelliklerin-kadinlara da civil civil cok yakisiyor aslinda :)

    Guldem; ne kadar zahmetlidir kimbilir o igne oyalari-benim bazen bakinca bile gozlerim yoruluyor-ne buyuk emek..oglusun biraz buyuyunce firsatini bulur ogrenirsin belki;)

    Sinem Yaman; bende aynen senin gibiydim-gerek yok-bosuna yaptirma diye annemle mucadelemi hatirliyorum-ama israrla yaptirip valizim kenarina kosesine sokusturmus-valla bir gorsen daha neler cikti neler-simdi hepsini bayila bayila kullaniyorum o ayri-yemek yaparken bende takiyorum-super havaya sokuyor beni bu oyali tulbentler:)

    Nilly; supersin-bende elimde ki tulbentlerden bir tanesini bir kiz arkadasima vermistim, o da kahve sehpasinin uzerine ortmus oyle hosuma gitti ki anlatamam :)O tulbentleri goren tum arkadaslarimin agzinin suyu akiyor-burada yok tabi oyle ince i$ler..

    MoonSun; bende annemin zoruyla getirdim boyle bir kac parca, simdi hepsi kiymete bindi, gecen gun anneme yeni ciciler siparis ettim boyle alli gullu-en sevmedigim sey dantellerdi-simdi onlardan bile istiyorum artik dusun halimi:)

    YanıtlaSil