Vejetaryen Ayakkabilar

4/25/2008



Natalie Portman mukemmel bir "vegan", yani sadece et degil, yumurta, sut ve sut urunlerinden yapilan hicbirseyi yemiyor. Mukemmel diyorum cunku bu konuda ki hassasiyetini hayatinin her alaninda gormek mumkun-hatta moda anlayisinda bile. Son olarak deri olmayan ayakkabi bulmakta zorlandigi icin vejetaryen ayakkabilardan(plastik ve benzeri maddelerden yapilan) olusan bir marka olusturmus. Modellerin hepsi birbirinden guzel... Isin daha da guzeli bu ayakkabilarin satisindan elde edilecek gelirin tamamen hayvanlari koruma derneklerine bagislanacak olmasi.
Benim vejetaryen olmam imkansiz. Ancak hayvanlar konusunda bu kadar hassas ve de duyarli insanlari gordukce hayvanseverim diye gecinip biftekleri lup lup goturen, ve deri urunler kullanmakta hic bir sakinca gormeyen halimden utanmiyorum desem yalan olur.

You Might Also Like

12 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. Vegan olmaya pek niyetim yok, ama bir suredir vejetaryen olarak yasiyorum. Giysi seciminde ben de ozen gostermeye calisiyorum. Eskilerden kalan deri cuzdan/ayakkabi tipi seyler haricinde pek hayvansal urun yok hayatimda.
    Aslinda hayvansal urun icermeyen ayakkabi cesidi bulmak -internette- cok da zor degil. Mesela gunluk kullanim icin Simple'in cok guzel ayakkabilari var, ustelik ekolojik de.

    YanıtlaSil
  2. Acikcasi vegan olmayi ben biraz abarti buluyorum. Yani deri urun kullanmamak cok asil bir davranis sonuna kadar desteklerim, bu kadar alternatif varken kendi zevkimiz icin hayvanlari oldurmemeliyiz, eti icin hayvan avlamaya da cok karsiyim. Ama sutten yumurtadan uzak durmak cok abarti geliyor. Fakat ayakkabilar cok guzel.

    YanıtlaSil
  3. Vegan olmam benimde imkansız gibi ama olanada şaşıyorum doğrusu. Becerebilene bravo! ama hayvanlara duyarlı olmak mümkünse insan olmanın bir getirisi olmalı.

    YanıtlaSil
  4. bende aslında süt ve yumurta yemıyorum et dahilinde ama köfte yiyorum. o da anca bellı markalardan boyle etlıkle alakası kalmamıs goruntude.. tamamen pıskolojık benımkısı.. ya ama dusunsene kek kurabıye hamur bunları da yemessek ne yıcezz:P

    YanıtlaSil
  5. Sizi uzun süredir takip ediyorum, renkli ve meraklı bir kişiliğiniz var. Takibim keyifli oluyor yani :) vegan konusuna gelince vejeteryanlığı kabul ederim de veganlık bizi Yaratan'ın bizim için yarattığı nimetleri elinin tersiyle itmek gibi geliyor. Vejeteryan olan arkadaşlarım var, eti bir türlü ağızlarına götüremedikleri için öyleler. Ama hayvanların etinden faydalanmayı katillik görmek saçmalık gibi. Fakat ne zaman nesli tükenmiş yada tükenmekle karşı karşıya bir hayvanın yemek yada giyim için avlandığını görsem bu veganlara helal olsun da diyorum..

    YanıtlaSil
  6. bu arada videoyu izleyince farkettim, vegan birinin leopar desenli bir kıyafet giymesi sizce de anormal ve komik değil mi? :)

    YanıtlaSil
  7. Mukemmel bence Banu'cum, zaten sole (ayakkabi ic taraf tabani/alti) deri olan ayakkabilar uzun vadede ayagin derisine zarar veriyor, hijenik degil, ve ayak kokmasini tetikliyor....

    Vegan/Vegeteryan ayakkabi istiyenlere bir tavsiyem olacak - ozel olarak normal fiyata yapan yerler var Amerika ve avrupada... internette kendilerine yakin olani arastirabilirler...

    Elbisesini cok begendim bu arada:)Koko$um, koko$...

    YanıtlaSil
  8. Bravo kiza, cok takdir ettim. Boyle genc insanlarin bir seylerin arkasinda boyle guclu durmasi ne hos.

    YanıtlaSil
  9. valla 5 yıl öncesine vegan olarak yaşadım,bu hem psikolojik hemde mantıksal bir olay.Yiyemiyor ve yemek istemiyorsunuz malum canlı arkadaşları,zor bir durum bizim gibi insanlar için:) Ama diğer tarafta sağlıklı beslenemediğim için sağlık problemlerim oldu ve tabii çok küçük yaştan beri böyleydim.Neyse sonuç olarak vegan diil vejetaryenim.Hoş hemileyken işkence çekip yedim ama mecburiyet.Bu tamamen dünyaya,canlılara bakışınızla alakalı :)

    YanıtlaSil
  10. banu bende sağlıklı beslenmeye çalışıyorum et fazla yemiyorum.ama vejeteryan olamam.vegan hiç olamam.deri ürün kullanmamak güzel bir fikir. destekliyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. MZ; acikcasi vegetaryen ayakkabilar hic dikkatimi cekmemisti simdiye kadar-bakmak lazim aslinda.

    Nihan; ayni fikirdeyim seninle. Sonucta sut ve yumurta icin hayvanlar oldurulmuyor.

    Flame; benim vegan olmam trilyonda bir ihtimal-mumkun degil yani-belki et yerine tofu filan idare edebilirim ama sutsuz, tatlisiz yasamam:)

    Yass; bilmiyordum bu kadar cok yemek sectigini-cok zor olmali.

    Leyla; vegan olmak bana da biraz asirilik gibi geliyor, bir kiz arkadasim veganliga 6 ay dayanabilmisti- sagligindan oluyordu az kalsin. Bu arada elbisesine baktim-leopar desenli gibi duruyor cidden:)

    Ecem; bende en kisa zamanda bakacagim oyle ayakkabilara-cok merak ettim.

    Acalya; benimde video'yu eklememin asil nedeni senin soyledigin durumdu-duyarliligi beni cok etkiledi.

    Guldem; aslinda et yerken o hayvanlari gozumun onune getirince psikolojik olarak benimde canim hic istemiyor acikcasi-ama surekli aklima gelmiyor iste :) Aslinda hayvanlari cok seviyor, bocekleri bile olduremiyorum-nasil bir durum anlamadim :)

    Fortuna; zaten cok fazla et yemek sakincali-bizde arada bir yemeye calisiyoruz ama dedigin gibi vejetaryen olamam-ben olsam bile Ozy olamayacagi icin her gun evde iki farkli yemekle ugrasacak ne vaktim ne de enerjim var:)

    YanıtlaSil
  12. Öyle bir kategori varsa ben kırmızı et vejeteryanıyım :) Diğerlerini yemiyor olmanın sağlık açısından çok yararlı olduğunu düşünmüyorum ama bende bir hayvansever olarak deri ürünler almamaya özen gösteriyorum.

    YanıtlaSil