Not for Tourists Guide to New York City

8/26/2008

Image Hosted by ImageShack.us

Bu sefer Manhattan'in baska bir yuzunu - turistlerin pek bilmedigi, NewYorker'larinda kendilerine sakladigi mekanlari- kesfetme imkani bulduk. Genellikle "Asagi Bati" {Lower East Side} yakasindaydik. Arkadaslarimizdan birinin ailesi o civarda yasadigi icin arabayi evlerinin park yerine birakip her gun yaklasik 8 saat yuruduk. Asagida ki fotograflar bu yuruyusler sirasinda cekildi. Gokdelenlerden uzak, iki katli-sirin evlerin oldugu bir yer Asagi Bati yakasi. Bu evlerin bir cogu Buyuk Depresyon yillari sirasinda sahipleri tarafindan terk edilimis ve epey yagmalanmis. Daha sonra da belediye tarafindan evlerin tamir edilmesi, bakimi ve cok dusuk bir ucret karsiliginda sahiplendirilmis.


Image Hosted by ImageShack.us

Gezi yazilari yazma konusunda cok basarili degilim ama kisaca ozetlemek gerekirse;

Manhattan'a yolunuz duserse tarihi Veniero pastanesine ugrayip enfes tiramisularinin tadina bakin. Feribotla Staten adasina gidin. Ozgurluk Heykel'ini yakindan gormek icin vaktinizi harcamak yerine kucuk mahallelerde, sokaklarda yuruyusler yapin. Her caddede sizi sasirtan, mutlu eden birseyle karsilasabilme ihtimaliniz oldukca yuksek. Bu yuzden ihtiyaciniz olmadigi surece taksi ve metro'yu kullanmayin -- asil gorulmesi gereken yerler sokaklarda sizi bekliyor. En rahat ayakkabilarinizi ve kiyafetlerinizi giyip sehrin tadini cikarin. Italyan ve Fransiz restaurantlarinda ki enfes yemekleri harika saraplari esliginde denemeyi ihmal etmeyin. Muzeleri ziyaret etmeyi unutmayin. Vintage butiklere de mutlaka ama mutlaka ugrayin. Vintage cantalara ikinci el esya muamelesi yapan ben bile 1950'li yillardan kalma bir vintage cantaya asik olup aldim. Bu hikaye de yarina kalsin...

Image Hosted by ImageShack.us

Bu benim NY'a dorduncu seyahatimdi. Bir once ki gezilerde Central Park, Empire State Binasi, ve Times Square gibi turistik yerleri gordugum icin bu sefer farkli yerleri kesfetme cabasi icindeydim. Bir bakima bunu basardim sayilir ama NYCity o kadar buyuk ve buyuleyici ki bir sehir ki bir omur orada ki guzellikleri kesfetmekle gecirilebilir sanirim. Benim gorduklerim belki de sadece milyonda biriydi bu sehrin...

Image Hosted by ImageShack.us

Son olarak diyebilirim ki New York sehrine ilk kez gidecekseniz turistik yerleri gezmeyi ihmal etmeyin-yoksa akliniz kalir. Ama NY'ta 2-3 kereden fazla bulunduysaniz surekli o turistik mekanlar etrafinda dolanip durmak vakit kaybi olur. Cunku sehrin kalbi 14. caddenin asagisinda atiyor {mus}. Bu gezide bunu ogrenmis olduk...

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Dip Not: NY taksilerini cok seviyorum :)

You Might Also Like

12 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. ne güzel yerler buralar ya..
    ben çok ama çok merak ediyorum, gezebildiğin için çok şanslısın...

    YanıtlaSil
  2. bana sorsan NYun rengini gri derim..bu evlerin orada olduguna inanamiyorum...
    her gittigimde macysde eselenmekten vitage'e firsat kalmiyor..
    newyorku ilk gordugumde istanbuldan sonra yasayacagim tek yer derdim..simdi bebegim var toronto heryerden iyi geliyor..ama buyusun nermis, nylu yapacagim onu

    YanıtlaSil
  3. Lale; umarim bir gun seninde NY'u gezme imkanin olur. Bu bir zamanlar benimde hayalimdi-cok isteyince hayaller gercek oluyor...

    Zerrin; bu sefer gitmeden once kesinlikle Macys vb yerlerde vakit kaybetmeyecegime soz vermistim-sozumu de tuttum. Bu sefer NY beni cidden buyuledi, ozellikle Hudson nehrinin manzarasi, insanlarin cocuklariyla birlikte parklarda eglenmesi, harika restaurantlar filan derken Ozy bile buraya yerlessek mi biz diye sayiklamaya basladi :)

    YanıtlaSil
  4. ah şu macys ah:) bende oralarda eşelenmekten neler kaçırdım,gençlik işte 21 yaşınaydım o zamanlar,şimdi 32:) sanırım yeniden gitmeliyim:)

    YanıtlaSil
  5. valla beni buradan büyüledi! Benim favorim londra'dır ama henüz NY gormedigim icin sanırım :)cok keyifli bir tatil olmus :)

    YanıtlaSil
  6. Banu boyle cicekli kucuk evler gercekten de hic NY'dan beklenmeyecek resimler (ya da benim kafamdaki NY'dan). İnsallah bir sonraki Amerika ziyaretimde (eve donus demek daha dogru aslinda geleli 4 sene oldu ama hala ev Austin benim icin) NY'a kesin gidilecek.

    YanıtlaSil
  7. Cok guzel gorunuyor evlerin resimleri..Keyifli bir gezi olmus.

    YanıtlaSil
  8. Fotoğrafların gerçekten çok güzel. Ben de Haziran'da ilk defa NY'u göreceğim, bir aksilik olmazsa. O yüzden NY'da yapılacaklar, görülecekler postlarını şimdiden arşivlemeye başladım

    YanıtlaSil
  9. Evlere bayıldım. Rengarenk kapılara ve çiçeklere bayıldım. İnsanın içini mutlulukla dolduruyor cephedeki çiçekler. Baktıkça bakasım geldi vallahi.

    YanıtlaSil
  10. Guldem; ee artik tekrar ziyaret etmenin zamani gelmis, oradan da bize ugrarsiniz :)

    Enhar; Londra'yi da ben gormedim henuz ama NY bir baska guzel :)

    Nihan; mutlaka ugramalisin NY'a. Bu evlerin orada oldugundan benim bile haberim yoktu. 'Eve donus' dedin ya-ne ilginc Turkiye'den kopamiyor insan ama buraya da deli gibi baglaniyor...

    Haydins; resimleri begenmene sevindim, cidden keyifli bir geziydi.

    Guffy; umarim isine yaramistir bu bilgiler. Ilk resimde ki kitapciktan bir tane edinmende buyuk fayda var-amazon.com'da satiliyor. Cok isine yarayacaktir eminim.

    Sinem; bende oradayken mest oldum, yani tum vaktimi o evlerin arasinda dolanarak gecirebilirdim..

    YanıtlaSil
  11. Ny'dan sevgiler =))kardesimle gittigim 2 yaz okulu sonrasi Ny'da okumaya karar verdik.Ve simdi kardesim corvettiyle geziyo ben hala metroyu kullaniyorumm =))

    YanıtlaSil
  12. gitmek istediğim çok şehir var;ama sıranın başlarında NYC.. Sanırım bunun çok kuvvetli sebebi de sıkı bir how i met your mother ve csi:ny fanatiği olmam:) Bir gün sokaklarında gezebilmek ümidiyle Ny,Bekle beni:D

    YanıtlaSil