Vintage Çanta -Fifth Avenue Handbags

8/27/2008

Vintage kiyafetler ve aksesuarlara simdiye kadar hep onyargili yaklasmamin tek nedeni 'Thrift Shop'lardir-hep onlarin sucu. Nedenini hemen acikliyorum. Thirift'lerde ikinci el ne ararsaniz bulabilirsiniz-tabi kuf + bilimum koku karisimina dayanabilirseniz. Elbette bulacaginiz ikinci el kiyafetler genellikle 1990'larden oteye gecmeyecek turden seyler olur-hatta bir cogu ikinci el abuk-subuk t-shirtler, cantalar vs'dir ki o paraya hic kullanilmamis olanini bulmaniz muhtemeldir. Neyse, bu Thrift Shop'lara 3-4 kez yolum dustu ama o dayanilmaz agir kokuya dayanamadigim ve de dogru duzgun birsey bulamadigim icin hep elim bos dondum. Ve nihayet gercek bir Vintage butik'in neye benzedigini NY'ta ogrendim. 1920'lerden kalma eldivenler, sapkalar, 1930'lardan kalma sigara kiliflari ve antika takilar... daha neler vardi neler... Hersey film setlerinden firlamis gibiydi.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

O gun sansli gunumdeydim sanirim cunku butikte ki hersey %50 indirimdeydi. Gerci indirimli fiyatlari bile bir cok unlu markanin fiyatlariyla yarisir duzeydeydi o ayri mesele. Cantalari epeyce kurcaladiktan sonra fotografta gorulen yilan derisi-capraz takilabilen uzun sapli cantayi cok begendigimi farkettim. Cantayi alirken hic dikkat etmemistim. Kahve molasinda dinlenirken etiketine baktigimda "Made in U.S.A." yazisini gormek beni cok mutlu etti. Malum uzerinde 'Amerika'da uretilmistir yazili bir urun gormek artik zor bir ulkede-Cin, Hindistan, Pakistan, Endonezya filan yazar genellikle.

Image Hosted by ImageShack.us

Manhattan'da yasayan ya da oraya yolu dusecek olanlar varsa bu Vintage Butik'in adi "Beauty Crisis", adresi de burada. Web sitesi henuz yapim asamasinda ama yakin bir zamanda bu vintage urunlerin fotograflari eklenecekmis. Umarim internetten siparis opsiyonuda olur.

You Might Also Like

9 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. Ay biliyorum ben o kokuyu. Ben o yuzden mesala Goodwill'den kiyafet alabilenlere (ne kadar guzel olursa olsun) cok sasiyorum. Ama senin magaza cidden sik duruyor, canta da cok hos, gule gule kullan.

    YanıtlaSil
  2. Seninde yolun bir gun Portland,Oregon;a duserse buralarda co var oyle magazalardan. Ozellikle Hawtorn, Alberta, Belmont denen Hippielerin bol oldugu yerlerde. Ve dedigin gibi bazen fiyatlari normal kiyafetlerden daha fazla oluyor.

    YanıtlaSil
  3. Gule gule kullan canim yeni-eski cantani :)
    Benimde pek ilgimi cekmez vintage urunler ama resimlerden gordugum kadariyla hos seyler varmis burada..

    YanıtlaSil
  4. pisth geldim geldim :))
    cok ozledim yazilarini.. aksam evden doya doya okumak daha dogru olacak.. isin ilk gunu calismamak olmaz diye..
    *caktirmadan 1-2 okusam kimseye zarar gelmez ama di mi?:)

    YanıtlaSil
  5. Nihan; bende senin gibi dusunuyorum-Goodwill'in kokusu dehset birsey-degil oradan birseyler almak insan magazaya girmek bile istemiyor.

    Nilly; ah ne cok isterim o taraflara gelmeyi bir bilsen, Amerika'nin bu kosesinde sIkIstIk kaldik :)

    Haydins; benimde ilgimi cekmiyordu ta ki bu vintage magazalari gorene kadar. Hersey antika gibiydi..insan merak ediyor bu cantanin benden onceki sahibi kimdi, bu kolyeyi kimbilir hangi erkek sevgilisine hediye etti filan diye :)

    Azumi; Hosgeldin ! Benim tatil bitip senin ki bitmeyince kiskanmaya baslamistim :) Bu arada benim blogum 'office friendly' bir blogtur / Okudukca insanin icini acip calisma $evkini arttirmasi hedeflenmistir. O yuzden birseycik olmaz gonlunu ferah tut-keyfine bak :)

    YanıtlaSil
  6. çok güzel bi dükkana benzio yaaa Türkiye'de bulmak sanırım zor böyle düknları ben bi Ece Sükan'ınkini biliorum fiyat da dediğiniz gibi fazla oluo genelde çanta çok hoşmuş:))))

    YanıtlaSil
  7. Babegazelle; Istanbul'da boyle dukkanlar vardir mutlaka ama ben Turkiye'deyken vintage hic ilgimi cekmedigi icin arastirmamistim. Cantayi begenmene sevindim, biraz yipranmis durumda ama o da vintage olmasinin guzelligi sanirim :)

    YanıtlaSil
  8. iyi gunlerde kullan guzelmis.
    Made in Amerika olmasida cok hosmus
    :)

    YanıtlaSil
  9. Tesekkurler Serrose, Amerika'da uretilmis ilk cantam bu oldu galiba :)

    YanıtlaSil