{Amerika'da Kara Cuma Alisveris Cilginligi/Black Friday}

11/27/2008

Bugun Amerika'da Sukran Gunu {Thanksgiving Day} kutlaniyor. 
Bu demek oluyor ki yarin "Kara Cuma" indirim gunu !

Sukran Gunu'nden sonra ki ilk Cuma Noel alisveris sezonunun baslangicidir.  
O gune ozel super indirilmis fiyatlar {%80'e varan indirimlerden soz ediyorum} insanlarin gece yarisindan itibaren magazalarin-alisveris merkezlerinin onunde uzun kuyruklar olusturmasina neden olur.  
Ve o kuyruklarda ailecek- soguk havaya aldiri$ etmeden saatlerce - sabirla beklerler....beklerler...beklerler... {bkz:fotograflar}

ap_shopping2_071123_ssh
Target alisveris kuyrugu!!

ap_shopping_071123_ssh
Nasilda mutlular!!

ap_shopping6_071123_ssh
Bir cok magaza kapilarini sabah saat 4'te {evet yanlis okumadiniz} aciyor. Kapilar acilinca da boyle hurraaaa goruntuler olusuyor haliyle.

rt_shopping4_071123_ssh
Kara Cuma gunu ozellikle elektronik aletlerde cok iyi indirimler oluyor. Ornegin gecen yil Best-Buy'da Toshiba diz ustu bilgisayar+yazici paket fiyati $229'a inmisti. Tabi bu firsatlar stoklarla sinirli oldugu icin sabah en erken giden urunu kapar mantigi gecerli!

Bir alisveris muptelasi olarak yarin kendimi magazalara atacagimi dusunuyorsaniz cok yaniliyorsunuz!
Alisveris benim icin kutsal bir aktivite! 
Bir kere kesinlikle acele alisveris yapamam! Urunleri ellemeyi-incelemeyi-onlara bakarken nelerle giyebilirim diye hayal kurmayi severim! Bu yuzden tek basima alisveris yapmayi her zaman tercih etmisimdir. Surekli "hadi hadi" diye cekistiren birisi olmamali etrafimda!
Kalabalik-iti$/kaki$ magazalardan kacarim. Birseyi ne kadar begenmis olursam olayim kasada kuyruk varsa mumkun degil o sirada beklemem-birakip cikarim.
 
Alisveris yapmak insana zevk vermeli-terapi olmali-yormamali!! Benim alisveris anlayisim bu!

Benim gibi dusunen ve magazayi linc eder gibi yapilan alisveris ortamlarindan kacan tuketicilerinde oldugunun farkina varan bazi ureticiler yarin web sitelerinde Kara Cuma $erefine indirim yapacak!! Ilgilenenlere duyurulur!!

Indirimli urunlerin magaza ve web sitesi fiyatlarini BlackFriday ve BFads sayfalarindan ogrenebilirsiniz. 

Happy Shopping :)

fotograflar: abcnews.go.com

You Might Also Like

5 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. ah bu çılgınlık tüm dünyayı saracak korkarım :)

    YanıtlaSil
  2. alışveriş güzelde niçin cuma gününe kara denmiş onu anlayamadım .
    cuma günü bizde kutsaldır kara denmesini yadırgadım ne yalan söyliyim

    YanıtlaSil
  3. Bu yuzdendir ki "ozel indirim" uygulayan magazalara ben pek adim atmayi sevmem..
    Goz ucuyla bi magazanin icine bakarim o kadar.. Deli oluyor insan belirli bi saatten sonra cunku

    YanıtlaSil
  4. Bende almayayim kesinlikle bu ne yauf..Ucuza alacagim diye gece sirada bekleyecegim,kalsin..

    Bende tek basima daha guzel seyler bulup alirim..Ozellikle esle gidilmisse cildiriyorum resmen..Sıkıldım deyıp kapıda beklemıyor mu..Alacagım varsa da keyfım kacıyor..Artık ona bır sey alacagımız zaman beraber cıkıyoruz alısverıse..

    YanıtlaSil
  5. guldem;aslinda Turkiye'de boyle indirim gunleri olsa keske-ureticiler biraz nefes alir-piyasa hareketlenirdi.

    isimsiz; Kara Cuma denmesiyle ilgili pek cok rivayet var, simdi hepsini anlatmasi uzun surer ama kesinlikle Islam'da kutsal sayilan cuma gunuyle ilgili degil.

    pureabsinthe; kesinlikle! hele bir de hatunlar itis-kaki$ alisveris yapmiyor mu oyle mekanlarda anlamak mumkun degil. Kendi paranla eziyet resmen.

    haydins; alisveris seven bir erkek tanidim simdiye kadar, o da 40 yasinda hala bekar :) sanirim erkeklerin hepsinde alisveris alerjisi var, sevmiyorlar oyle iki saat magaza dolasmayi.

    YanıtlaSil