{mikrodalga fırında 3 dakikada pişen kakaolu kek tarifi}

4/29/2009

Burada yayinladigim taki tasarimlarini denemeye vaktim yok ama bu keki denemeye kesinlikle vaktim var!! Hemde bu ak$am-eve gider gitmez !! Tarif ve fotograf buradan.

Malzemeler;

1 buyuk ve genis fincan
4 yemek ka$igi un
4 yemek ka$igi $eker
2 yemek ka$igi kakao
1 yumurta
3 yemek ka$igi sut
3 yemek ka$igi sivi yag
1/4 olcu cikolata parcaciklari {birazda kekin uzerine serpmek icin}
Cok az vanilya esansi {burada vanilya aromasi icin paketlerde satilan vanilya yerine sivi esans kullaniliyor, siz dilerseniz esans yerine cok az paket vanilya ilave edebilirsiniz}

{olculer bir fincan kek icindir}

Yapimi;

Un, $eker ve kakao'ya sirasiyla yumurta, sut ve yag ilave edilip karistirilir. Bu karisima cikolata parcaciklari + vanilya esansi ilave edilir ve karisim fincan'a aktarilir. Mikrodalga firinda 3 dakika pi$irilir. Pi$en kekin uzerine biraz daha cikolata parcaciklari serpilip sogumaya birakilir. Hepsi bu!

Habersiz misafiri hic sevmem ama olurda aniden gelen arkadaslar olursa acil durum kek planim hazir!!

Bon Appetit !

You Might Also Like

27 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. Çok pratik gerçekten mutlaka deneyeceğim ama şu ara diyet gibi birşeydeyim:), misafirlere deneyeceğim ben de teşekkürler paylaştığın için..

    YanıtlaSil
  2. Ben daha önceki denememde yakmış olsam da yine yapıcam,bakalım ne olacak ,sevgiler

    YanıtlaSil
  3. hımm bu super fıkır helekı benım gıbı kek krızıne gırenler ıcın :)

    YanıtlaSil
  4. Deneyeceğim, uzerine dondurma ile super olur dusuncesindeyim...

    YanıtlaSil
  5. Habersiz misafiri ben de sevmem. Ama mikrodalgam yok malesef :( deneyemeyeceğim bu güzel keki. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Banu'cum ben bu keki tencerede yapıyorum.Çünkü fırında kekleri
    hep yakarım :)Benim gibi yakanlar ve fırını olmayanlar için anlatayım.Adı tencerede fincan keki.Koyuyorum tencereye yarım saatte oluyor, o sırada da çay oluyor zaten..Canım istediğinde yapıyorum bütün gün yiyorum:)Burda adres verilir mi bilmiyorum ama ben________ http://annemmutfakta.tv/index.php?option=com_seyret&task=videodirectlink&id=910_____ bu adresdekini yapıyorum, sen istediğin gibi geliştirebilirsin tabe.Birden gelen arkadaşlarım şaşırıyor :)Ben de stres yapmamış oluyorum.Tencerede olduğu için kurumuyor, yumuşacık oluyor.Şiddetle tavsiye ederim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. super bir fikir gibi gorunuyor gercekten ama hatirladigim kadariyla pistikten sonra beklememesi gerekiyor bu kekin. mikrodalgaya girip cikan ekmegin soguyunca sertlesmesi gibi bu kek de bir sure sonra tas gibi sert olabiliyormus. deneyenlerin yorumu.

    YanıtlaSil
  8. muhteşem gözüküyor en kısa zamanda deniyeceğim:) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. ben mikrodalgayı sadece yemekleri ısıtmak için kullanıyorum ama saat bu kdr geç olmasaydı veya yediğim tatlıdan önce görmüş olsaydım bunu kesinlikle denerdim yalnız derecesi falan yokmu kafamıza göremi takılcaz:)tencere kekinide merak ettim denemeliyim ;)

    YanıtlaSil
  10. Bu hiç iyi olmadı Banu.. Gece normal olmayan saatlerde, canım kek istediğinde üşenmeyeceğim kadar basitmiş bu tarif :) Teşekkürler!

    YanıtlaSil
  11. mikrodalgada ne kadar az sey pisiriseniz o kadar iyi.
    sonucta zararlari biliniyor.bence kek alin onun yerine daha iyi...
    cokta pahali degiller hazir olanlar.

    YanıtlaSil
  12. aaa harika gerçekten... sufle gibi görünüyor umarım tadı da öyledir :) teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. kakao oranı biraz çok gibi. acı olabilir. bitter çikolata sevenler için bile. sonuçları bekliyoruz banu.

    sevgiyle, esra

    YanıtlaSil
  14. az once keki denedim, evde cikolata parcaciklari olmadigi icin $eker miktarini biraz arttirdim, enfes oldu-tadi bana molten lava kekini andirdi-test edilip onaylanmistir, tavsiye edilir :)

    YanıtlaSil
  15. kaç derecede pişiricez acaba

    YanıtlaSil
  16. başka bir sitenin yorumlarında bir bayan
    ''az kaldı sanırım hayatın anlamını blogların bu yorumlar kısmında bulacağım'' diye yazmıştı. bloglardan öğrendiklerimiz bir yana yorumlarda öğrendiklerimiz gerçekten inanılmaz. tencerede kek? böyle birşeyi google da aratmak bile aklıma gelmezdi.süpermiş.
    microm olunca 3 dakikalığı da deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  17. zeynep; benim mikrodalgam derece ayarli degil, yaptigim hamur harci bana cok geldigi icin iki ayri fincana boldum ve her bir fincani 1,5 dakika pisirdim, eger fincanin buyuk ve genisse hamur tam gelir ve 2,5-3 dakika pisirsen olur. Zaten piserken ici kabarmaya basliyor, kivamini o sekilde kontrol ederek ayarlayabilirsin.

    Bu arada ufak bir oneri daha, ben icine minik ceviz parcalari attim, enfes oldu :)

    Tekrar yorumlar icin tesekkurler...

    YanıtlaSil
  18. bu sitem size mi merak ettim doğrusu??
    http://www.annekaz.com/2009/04/sitem.html

    YanıtlaSil
  19. bence bu soruyu bana degil o sitenin sahibine sormalisiniz!

    ben fotografi ve tarifi buldugum kaynagi belirttim, eger baska bir Turkce sitede de gormus olsaydim su site vasitasiyla buldum demekten hic gocunmazdim ama bulmadim, tarifi direk bu siteden aldim, ingilizce'de ikinci dilim-yani yazilari yabanci kaynaklardan kendim cevirebiliyorum, bu durumda neden uzerime alinayim?

    YanıtlaSil
  20. Sen şimdi ii bişi mi yaptın!! e çok kolay bu. ben üşengeç bir insanım ama bu çok cezbedici...
    verdiğin linki tıkladım da 1000W piştiğini gördüm kalktım - pc yi kapamadan:)- malzemeleri karıştırdm yaptım yedim tavsiye ederim:)
    microların zararının farkında olup vazgecemiyenlerdenim :) başka türlü sağlığıma dikkat edip dengeyi korumaya çalışıyorum :)
    daha yazardım ama müsadenizle bi kek daha yapayım :)
    not: bnm kullandığım micronun yüksek derecesi 800w o yüzden 3.5 dk pişirdim :) ilgilenenlere duyrulur.

    YanıtlaSil
  21. mucize gibi bir sey bu! 3 dakikalik bekleyis suresinde cok supheyle yaklastim "olur mu olmaz mi" diye ama sonuc muhtesem oldu:) hem super bir sekilde kabardi, hem de tam kivaminda pisti. serviste yanina biraz da sut kremasi koydum, cok yakisti. bir dahaki sefere, biraz daha yumusak bir kivam icin pisme suresini kisa tutmayi planliyorum. cok tesekkurler tarif icin:)

    YanıtlaSil
  22. Ya ben de sevmem , haberli gelsin canımı yesin, habersiz strese giriyorum :)
    bunu nasıl da kaçırmışım, ilk fırsatta deniycem

    YanıtlaSil
  23. az önce denedik bu tarifi ve cok sasirdik, hic de fena olmadi... bidahaki sefere bizde ceviz eklemeyi ve dark chocolate kullanmamayi düsünüyoruz cünkü kakao miktari yeterliydi. cok tesekkürler tarif icin!

    Nesli

    YanıtlaSil
  24. moralim bozuktu hızır gbi yetişti banu ablacım :)

    YanıtlaSil
  25. mmmmmm... Çok leziz görünüyor henüz 11 yaşında olmama rağmen mutlaka yapacağım. Paylaşım için teşekkürler Banu abla! :) :)

    YanıtlaSil