{Ozge'nin Makyaj Malzemeleri}

4/27/2009

Sevgili Ozge'yle tanismamiz ilginc ve benim icin "cok ozel" bir tesaduf eseri oldu. Kendisi genc, pozitif, sicacik, enerji dolu bir insan. Ve ba$liktanda anla$ildigi gibi bu haftaki Makyaj & Guzellik ve Bakim ko$esinin konugu Ozge ve kullandigi makyaj malzemeleri.

Sevgili Ozge sizler icin cok ozenli, bol fotografli ve detayli bir yazi hazirlamis. Bu yuzden giri$ kismini fazla uzatmak istemiyorum. Sorularinizi ve goruslerinizi yorum kismina yazmayi unutmayin!

Keyifli okumalar...

1

1-MAC Face & Body fondöten; çok fazla fondöten kullanan birisi değilim ancak kullanacağım zaman da bunu kullanıyorum çok hafif ve pek kapatıcı olduğu söylenemez. Benim isteğim sadece yüzümün renginin daha homojen görünmesi. Cildim çok problemli değil o yüzden çok memnunum.

2-Clinique Pore Minimizer Instant Perfector; bir nevi baz sayılabilir, gözenek kapatıcı, çok çok memnunum. Biraz küçük ama zaten çok az kullanmak yetiyor. Ben sadece burnumun kenarlarına kullanıyorum üzerine hiçbirşey sürmesem de bunu sürüp çıkabiliyorum hiç belli olmuyor çok doğal.

3-MAC Mineralize Skinfinish Natural; bu mineral pudradan da çok memnunum. Cok doğal duruyor, her gün kullanıyorum denebilir ancak minerallerin şöyle bir dezavantajı var ki çok yumuşaklar düştükleri an parçalanıyorlar. Benim de başıma geldi malesef gördüğünüz gibi içi parça parça yarısı da parçalanıp yere dökülmüştür dikkatli kullanırsanız çok güzel bir ürün :)

4-Coastal Scents fırçalar; uzun saplı olanını (MAC 187 benzeri) Face & Body fondöten için kısa saplı olanı da mineral pudra için kullanıyorum. Genel olarak coastal scents'ten bir sürü fırçam var temsili olarak bunları koydum gerçekten çok çok memnunum, özellikle de synthetic serisinden. Benim cildim çok hassas ve alerjik olduğundan sentetikler daha iyi oluyor benim için.

2

5-Avon allık; bendeki rengi coral myth ve rengi çok güzel. Göreceğiniz üzere allık fakiri bir insanım ve tek allığım bu :) Rengi güzel yapısı güzel ancak kalıcılığı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Bir kaç saat sonra uçup gidiyor.

6-Coastal Scents fırça; bu da yine synthetic serisinden çok yumuşak bir fırça. Tavsiye ederim.

3

7-INGLOT Freedom Eye Shadow Palette; Sevdiğim renkleri seçmek açısından çok iyi bir sistem, farların kalitesi de gerçekten çok iyi ancak inglotun bu palete konan farlarında tek beğenmediğim özellik bir çoğunun çok saçma sapan "simli" olması. Simler hiç bir işe yaramadığı gibi sürerken gözün altına dökülüyor ama onun dışında yapıları ve kalıcılıkları gayet iyi. Ben genellikle simsiz olanları alıyorum.

8-INGLOT tekli far; bu far palettekilere göre daha güzel, hem yapı olarak hem kalıcılık olarak. Rengini çok beğeniyorum. Koyu kül rengi mi denir nasıl tarif edilir bilmiyorum ama kahve gibi gri gibi değişik bir renk. Dumanlı göz makyajı yaparken kullanıyorum. Dumanlı makyajda diğer favorimde resme dahil etmeyi unuttuğum MAC typographic far.

9-MAC far; bunları zaten anlatmaya bile gerek yok bilen bilir, bilmeyenler için söylemek gerekirse mükemmel :) Fotoğraftaki renklerden soldaki "humid" sağdaki "greensmoke". Genel olarak farlara baktığımızda yeşile düşkünlüğüm belli oluyordur :)

10-Flormar far; Bu da bir Türk markası (yanlış bilmiyorsam). Geçen gün markette gördüm ve aldim. Yeni çıkmış bu tekli farları denediğimde gerçekten hayret ettim çünkü renklerin yoğunluğu harika. Denemek için bir tane aldım, kalıcılığı da gerçekten çok güzel. Fiyatı da çok uygun, 5 tl gibi birşey olması gerek. Ben çok beğendiğimden daha sonra gidip başka renklerini de aldım. Renk seçeneği çok az en büyük dezavantajı bu sanırım :) Tavsiye ederim.

4

11-Avon SuperFull rimel; normal fırçalı rimelleri oldum olası pek zevmem, plastik tarak gibi fırçalı rimeller tercihimdir. Bu da öyle. Orta derece bir rimel, ne dolgunluk veriyor ne uzunluk. Yine de memnunum çünkü benim rimelde aradığım ozellik birazcık belirginleştirmesi ve topaklanmaması.

12-Göz kalemleri; soldan sağa markaları Emily, Avon, Avon. Emily kalemler de zaten meşhur. Hem ucuz hem de güzeller. Ortadaki Avon da siyah, arkası süngerli. Buğulu makyajlar için çok iyi. En soldaki de asansörlü göz kalemi ki ben bu kaleme bayılıyorum. Bendeki rengi "majestic plum" ve gerçekten en sevdiğim göz kalemi diyebilirim Gözlerimi çok güzel gösteriyor. Buna güvenerek "saturn grey" rengini de almıştım ama marifet kalemde değil rengindeymiş herhalde :)

5

Tekrar 12 :) (Kusura bakmayın numaralandırırken yanlış yazmışım)- MAC ruj: Bunu daha yeni aldım. Sugarsweet koleksiyonundan, adı "lollipop loving"- şu sıralar favorim olduğundan bunu koydum, çok memnunum. Yapısı glaze ışıltılı, rengi tamamen dudağınız örtmüyor, rujları yapısına göre ayırdığı için ve kalıcı olduğu için MACin rujlarını da gerçekten beğeniyorum.

13-Body Shop Lipgloss; yoğun yapılı, yoğun simli ve güzel kokulu bir gloss. Cok parlak durduğundan nadir kullanıyorum. Geçen sene yılbaşı serisinde satılıyordu artık yok bildiğim kadarıyla. Biraz yapışkan olsa da memnunum.

14-MAC lipgloss; yine bir koleksiyon ürünü. Chill koleksiyonundan "snowscene" rengi. Bayılıyorum buna-bembeyaz durmasına karşın dudağa süruldüğünde harika pembe-turkuaz ışıltıları var-şu sıralar en sevdiğim lipgloss. Tek kötü yanı sünger aplikatörü olması, yine de çok memnunum.

15-Rimmel Vinyl Gloss; Bu da hafif altın ışıltılı doğal bir renk. Yapısı çok hafif o yüzden çabuk uçuyor ama zaten glosslar genel olarak pek kalıcı şeyler değilller:) çok yapış yapış değil ve portakal gibi kokuyor kokusuna bayılıyorum genel olarak da doğal bir makyaj istediğimde bunu kullanıyorum idare eder diyelim ama memnunum yine de :)

16-INGLOT mat ruj; bu ruj da inglotun mat serisinden vişne çürüğü bir renk. Beyaz tenli olduğum için yüzümde güzel durduğunu düşünüyorum, rengini çok çok çok beğeniyorum. Her ne kadar gloss ağırlıklı bir fotoğraf olsa da rujlarım çoğunlukta çünkü makyajda mat görüntüyü ışıltıdan daha çok seviyorum. Tek dezavantajı mat olduğu için çok sert olması (ki bu sebeble ben benimkini kökünden kırdım) ve ilk sürerken zor sürülmesi. Daha sonra dudağın sıcaklığıyla yumuşuyor ama ilk sürüşte pastel boya sürüyormuş hissi vermiyor değil. Onun için ben önce hohlamak suretiyle :) yumuşatıp sonra sürüyorum (hohlamaktan kastım hani gözlük camı silerken falan hoh hoh deriz ya o :)) Bir de sürerken dikkatli sürmek lazım yine sert olması sebebiyle homojen bir görünüm sağlayamayabilirsiniz. Yine de bu kadar zahmete değer diyorum ve çook memnunum:)

6

17-Body Shop karpuzlu lip balm; kokusu muhteşem, kesinlikle çantamdan eksik etmiyorum. Hatta çantamda taşıdığımın artık üzerindeki resimleri yazıları kalktığı için yedek olarak aldığımı koydum fotoğrafa :)

18 ve 19- ojeler; favori renklerim diyebilirim. Hiç abartmadan söylersem bir 75-80 tane ojem vardır, oje delisiyim resmen. Bir süredir en çok kullandıklarım bunlar. Mavi olan canlı-simsiz- sedefsiz koyu bir mavi. Sephora'dan aldım. Pişman mıyım değil miyim daha karar veremedim çünkü bu renk oje başka hiç bir yerde bulamıyorum. Rengi dışındaki her şey çok kötü, şişesi minicik ve fiyati 10 tl. Ayrıca yapısı da çoook kötü yine de biraz seyreltip kullanıyorum çünkü rengine bayılıyorum. Rengi haricinde kesinlikle tavsiye etmem. Ben de artık internetten China Glaze gibi markalar tercih etmeyi düşünüyorum. Fiyat olarak daha iyi ve bu tarz renkler mevcut. Lila gibi olan da Rimmel, bunun her şeyinden memnunum, rengi çok tatlı ve farklı. Onceden çok sıradan görünmüştü gözüme ama sürünce herkes sordu nerden aldığımı :) Bir de 60 seconds olayı var ki tamamen uydurma :) o kadar kısa sürede kurumuyor ama yine de ojelerin geneline göre çabuk kuruyor, memnunum tavsiye ederim:)

20-Avon kütikül balm; Bunu daha yeni aldım çok kütikül problemi yaşayan birisi değilim. Bir haftadır kullanıyorum, idare eder diyebilirim. Geceleri yatmadan önce kullanıyorum genelde.

Son olarak far fırçalarımın fotoğraflarını çekmedim ama onlar da genel olarak Coastal Scents olmakla beraber Sevil parfümeriden aldıklarım da var. Sevil'in far fırçaları da gerçekten çok güzel onları da tavsiye ederim :) bir de evde kedi besliyorsanız dikkatli olun ortalıkta bırakmayın cunku benim kedim fırçalarımı çalıp kemiriyor :)

Bütün makyaj malzemelerim bunlar değil ama genel olarak en çok kullandıklarıma ve memnun olduklarıma yer verdim. Herhangi bir soru olursa cevaplayabilirim.

Bu keyifli yazi cok tesekkur ederim Ozge...
Bloguna yazmaya baslayacagin gunu sabirsizlikla bekliyorum :)

You Might Also Like

9 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. Güzel sözlerin ve paylaşımın için çok teşekkür ederim gerçekten çok tatlısın:)

    YanıtlaSil
  2. .ok sarısı denen renk bu olsa gerek, ben saçlarımı kızıla boyadım senelerce, sonra yazın deniz kum güneş benim saçlarımı hep bu renge dönüştürmüştür :)) sevmem yakıştırmam :D

    YanıtlaSil
  3. Cok guzel anlatmissin Ozge, tesekkurler. Coastal scents makyaj fircalarini bende kullaniyorum, herkese tavsiye ederim.
    ~Burcu

    YanıtlaSil
  4. o yesil far beni buyuledi resmen ilk firsatta bende almayi dusunuyorum

    YanıtlaSil
  5. ozge; canim, o senin guzel gorusun...mektubun geldi mi?

    dudku; yanlis yaziya birakmissin yorumu galiba, olsun :)

    burcu; yorumun icin tesekkurler.

    caprice; yesil farlara karsi benimde zaafim var :)

    YanıtlaSil
  6. Malesef mektubum gelmedi her gün eve geldiğimde posta kutusunda gözüm merakla bekliyorum hala:)

    Burcu; yorumun için ben teşekkür ederim
    Caprice; sanırım dediğin yeşil mac humid eğer o ise gerçekten çok güzel bir renk ama pahalı bulursan daha uygun fiyatta pastelin 65 numaralı forest adında ikili farındaki yeşil humidin aynısı hiç bir farkı yok gayet iyi bir alternatif:)

    YanıtlaSil
  7. bende inglotun bu mat rujundan kullanıyorum, görünümü çok doğal oluyor fakat çok kuru,dudakları çatlatıyor ben pek tavsiye etmem.

    YanıtlaSil
  8. flormarın o mor farından bende kullanıyorum... görür görmez bayıldım hemn almıstım...cok yogun,cok tatlı bir renk..özellikle gözleri ela-yeşil olanlarda mükkemmel duruyor...mac ın farlarını begendım ama fıyatı hakkında bı fıkrım yok..özge'cim pastel'i alernatif olarak vermişssin ben yarın gidip ona bakıcam,malum ben bir öğren(i)ciyim...:D

    YanıtlaSil
  9. sevgili gaye dımea hyaluronic gerçekten iyimi hassas citler kullanabilirmi ben yüzümü dolgun parlak ve gergin göstern bir krem arıyorymda ünlülerinki gibi sevgiler..

    YanıtlaSil