{Bahçem}

6/25/2009

bahcem
Naneleri cilgin annem gecen yaz Turkiye'den getirdi...

Getirme-hava alanindaki guvenlikte sorun cikar dediysemde derdimi anlatamadim.

Kendi bahcesindeki naneleri kokleriyle birlikte posetlere yerlestirip ucakta yanina aldigi buyuk el cantasinin icinde saatlerce tasimis.

Posetlerin icindeki baygin naneleri gorunce hem cok guldum hem de cok soylendim. Guvenlikte yakalansaydi buyuk sorun olurdu.

Naneler ise annemin emeginin karsiligini verircesine hayata oyle bir asildilar ki yakinda evin duvarlarinda bile nane cikacak - arsizca yayiliyorlar :) Nanelerin arkasinda da artik tohuma kalkmis maydanozlar var. Onlarida bugun toplayip kurutacagim.

Cherry domateslerimden ise umutluyum. Gecen yaz yetistirdigim domatesler sayesinde yaz boyu marketten hic domates almamistik. Bu senede ayni seyin olmasini diliyorum. Bir de salataliklarim var ama fotografini cekmeyi unutmusum....

Bir ara ciceklerimin fotograflarinida paylasacagim...

You Might Also Like

14 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. Annelik değilmi evlat için hiçbir engel tanımaz valla.Sağlıkla yiyin yetiştirdiklerinizi Banucum:))

    YanıtlaSil
  2. çiçeklere bitkilere bahçelere balkonlara teraslara bayılırım. benimde balkonum da birkaç çiçeğim var. anneni çok takdir ettim benimde babam muhakkak aynısını yapardı :))))

    YanıtlaSil
  3. Naneden 1 tane dik 10 tane al zaten:) En arsız bitkidir. Doya doya afiyetle yiyin hepsini...

    YanıtlaSil
  4. Süper!
    Ekolojik sebzeler yemek büyük şans. Annemlerin de evi bahçeli olduğundan bekarken şansım vardı ama malum evlenince yalan oldu bu ihtimalimiz :)
    Bizim bey taşınalım bahçeli sitelere diyor ama İstanbul dışında hep o kadar yoluda bir yere gitmek için çekemem :(
    Reyhan falan da yetiştirsen süper yakışıyor cacıka aklında olsun.

    YanıtlaSil
  5. süper..ne güzl ..o domatesler ne lezzetlidir..

    YanıtlaSil
  6. Banucum :)) Harikasin, sirf bunun icin bile bahceli bir eve gecmek istiyorum :)) Ilk geldigim zamanlar kuru nane ararken heder olmustum :)) Eger tohum yaparsa senden rica edebilir miyim :)) En azindan saksida denemek istiyorum :))

    YanıtlaSil
  7. bu domestesleri fide seklinde mi aldin yoksa tohum mu?
    turkiyede fide seklinde almis 2annemde banada bol bol yedirdiler cok sevdigim icin:) saksi icinde satiliyorsa bende almak istiyorum.

    YanıtlaSil
  8. özellikle naneler çok güsel :)

    YanıtlaSil
  9. tum yorumlari yarin tek tek cevaplayacagim...

    YanıtlaSil
  10. banu'cum çok güzeller, emeğine sağlık zevkli değil mi uğraşması?

    ben bir apartmanda 5. katta oturuyorum. ufacık bir balkonumuz var. şu an o balkonda 5 adet domates, üç salatalık, iki biber, bamya, nane, semizotu, maydanoz, taze soğan ve patates!! var :))

    herhafta birkaç tane veriyorlar, çalışıyor kızlarım :)

    bozulan kurusoğanları gömüyorum saksıya,birkaç hafta sonra üç beş tane taze soğan fırtlıyor içinden :)

    bir de aynı şekilde cücüklenen patetesleri toprak dolu bir çuvala gömüyoruz. onlar da orada takılıyorlar. :)

    marketten aldığımız maydanoz naneyi eşim suya koyup köklendirdi, onları da öyle ektik :)

    YanıtlaSil
  11. benim annem de adana kebabı dondurup İngiltereye götürmüştü. Gerçekten :)

    YanıtlaSil
  12. Banu selam,
    Benim annem gelirken yiyecek deposu seklinde geliyor; sucuklar, mantilar, sarmalar, borekler... Hatta son birkac seferde pirzola/biftek bile getirdi :) Minicik nanelerden hicbirsey olmaz, annen cok iyi etmis de getirmis :)

    YanıtlaSil
  13. domatesler harika. bende gecen sene saksida yetistirmistim. insallah seneye yine yapacagim.
    annemde bana posta ile inanlimaz seyler gonderiyor(du) sivri biber nane gibi gelene kadar posta da nasil kokmus biberler. allahtan farketmemisler ama bir iki gun daha gec gelse kesin anlarlardi.birisi blogumda yorum yazmis bu konu hakkinda boyle bi durumda ya da sanirim hava alaninda bulurlarsa pasaportuna damga basilip para cezasi varmis.anneme siki ski tembih ettim gozunu korkuttum simdi allahtan gondermiyor.
    iyi haftasonlari

    YanıtlaSil
  14. bende balkonda domates biber maydanoz salatalık ve yeşil soğan yetiştiriyorum henüz domates salatalık yiyemedik beklemedeyiz hala:)beni kıskanan annem aynılarından bahceye ekti ayrıca birde kocaman fasülyeleri var onun :) bahçeyle uğraşmak rahatlatıyor bir de limon düşünüyorum ben :)

    YanıtlaSil