{Terbiyeli, şehriyeli ve sebzeli tavuk suyu çorbası tarifi}

9/30/2009

corba

Corba icin karton kutuda satilan tavuk suyu kullandim. Kesinlikle tavsiye ederim, tadi tam kivaminda. Corbayi yaparken tuz-baharat-lezzet ayariyla ugrasmaniza hic gerek kalmiyor.

Tarif ise cok kolay;

Tencerenin icine tavuk suyunu, {istege gore didiklenmis tavuk gogsu parcalarini}, kucuk dogranmis havuclari, kereviz saplarini, patatesleri, misirlari ekleyin ve tavuk suyunu kaynatin. Kaynayinca icine goz karari tel sehriye yoksa noodle atin {Ben noodle kullandim} Olcu vermek istemiyorum cunku herkesin sevdigi sehriye/noodle yogunlugu farkli olabilir.

Noodle'lar/ sehriyeler piserken 2 yemek kasigi un, 1 yumurta sarisi ve yarim kahve fincanindan biraz fazla limon suyunu karistirarak corbanin terbiyesini hazirlayin. Karisimin topaklanmasini onlemek icin kaynayan corbadan yavas yavas karisima ilave edin. Terbiyeyi iliklastirdiktan sonra corbaya hizlica karistirarak ilave edin ve biraz daha kaynatin. Hepsi bu! Hafif ek$ili ve kivamli corbaniz servise hazir!!

Ufak bir not... Yemek yapmaya basladigim ilk yillarda corbalarimin terbiyesi hep top top olup yuzeyde kaliyordu :) Eger olurda boyle bir durumla karsilasirsaniz moraliniz bozulmasin. Hemen o topaklari yuzeyden kepceyle baska bir kaba alin ve blenderden gecirin ;)

Bon Appetit!

You Might Also Like

9 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. gecmis olsun. corba cok leziz gorunuyor her yaptigin yemek gibi.
    biz de teneke kutularda satilandan kullaniyoruz, cok pratik oluyor.

    YanıtlaSil
  2. Banu iş başında anlaşılan yine mutfaktan güzel kokular geliyor...:)

    YanıtlaSil
  3. Cok cok gecmis olsun. Orada hava nasıl tam olarak bilemiyorum ama burada da tam hasta olma havası var. Corban cok lezzetli görünüyor =)

    YanıtlaSil
  4. Banucum, geçmiş olsun eşine. İnşallah toparlanır çabucak.. Ben bayılırım şehriyeli tavuk suyu çorbasına.. Yapmak için hasta olmayı beklemeyeyim en iyisi ;)

    YanıtlaSil
  5. aa r.ray kullanır hep bu kutulardan, türkiyede yok ki.. var da ben mi bilmiyorum :S
    çok geçmiş olsun eşine, çorba nefis gözüküyo. daha bu akşam içtik bizde :)
    kışın öyle çok yapıyorum ki, havalar mı serinledi? hırkaları çıkartmadan bile önce yapılacak iştir benim için bu çorba, çok severimm :)

    YanıtlaSil
  6. geçmiş olsun, burada da herkes hasta :/ aman dikkat et kendine, sen de kapma şifayı.
    çorba harika görünüyor ellerine sağlık. şifa olsun eşine ;)

    YanıtlaSil
  7. allah mutluluğunuzu daim etsin :) huzurun, güvenin, mutluluğun simgesi olabilir hastayken sunulan bir tas çorba.

    buralarda herkes hasta. mevsim değişikliği galiba. geçmiş olsun size de. tavuk suyu besleyici olduğu için dört dörtlük bir çorba olmuş.

    arada ismimi yazmayı unutuyorum. keşke adınızı yazsaydınızı falan okuduğumda farkediyorum. kusuruma bakmazsın artık.

    esra

    YanıtlaSil
  8. gly; cok tesekkur ederim. teneke kutularda satilanlarin tadini bende seviyorum ve vaktim olmadiginda onlari tercih ediyorum. Bu sefer vaktim oldugu icin ev yapimi corbayi tercih ettim :)

    aysan; evet canim, tam hastalik mevsimindeyiz, etrafimdaki herkeste hasta olunca bu aralar beslenmeye dikkat etmeye calisiyorum :)

    raspberrypie; burada da hava cok sogudu, hemde 1 gun icinde oldu hersey, bir gun hirka giyerken diger gun montumu aldim uzerime :) sende dikkat et kendine, Ankara'nin soguklarini bilirim :)

    nazo; bende cok severim bu corbayi, arada sirada yaparim ama hasta olunca daha bir makbule geciyor sanki :) dun ozy corbayi ictikten sonra 'beynim calismaya basladi' dedi-mutlu oldum :)

    uyuz cadi; evet, rachel'in favorisi bu kutular :) Turkiye'de bende gormedim, gelmediyse bile umarim yakin zamanda gelir cunku cok pratik oluyor-calisan bayanin yarcimdicisi :) bu arada size de afiyet olsun, yarasinnn :)

    ozlem; cok tesekkur ederim. ayni evin icinde olunca biraz zor olacak hasta olmamak ama bakalim, simdilik direniyorum. bol bol vitamin-gida takviyesi yaptim, umarim hasta olmam..sende dikkat et kendine..

    esra; cok tesekkur ederim. Ne guzel yazmissiniz, gercekten boyle durumlarda sicacik bir corba cok makbule geciyor. isminizi yazdiginiz icin sagolun, isimle hitap etmek daha ho$ oluyor, tanistigimiza memnun oldum :)

    YanıtlaSil
  9. denedim cok guzel oldu. tesekkurler tarih icin.
    kereviz sapi ve misir olamadigindan onlarsiz oldu. onlarin yerine sogan ekledim.

    YanıtlaSil