Kıyafet Kombinleri ve Stil Önerileri {Özlem'den}

1/29/2010


Uzun zaman once blogumun okuyucularindan sevgili Zerrin bize bazi sorular sormustu. Sizlerde kendisine cok yardimci olmustunuz. Baska bir okuyucum Ozlem ise Zerrin'in sorularini biraz gec farketmis ancak yine de bazi onerilerde bulunmak istemis. Kendisi onerileriyle birlikte bir de ornek kiyafet kombinlerini gonderdi. Hadi hep birlikte goz atalim...


Merhabalar ben Ozlem KIR

Uzun zamandır musterilerime stil danısmanlıgı yapmaktayım.Bu konuda etrafım oldukca iyi oldugumu soyler..Bakalım sizde memnun kalacak mısınız? Size birkac oneri vermek isterim..Ama oncelikle sunu belirtmek isterim; kumas dikisi bir urun icin cok onemlidir..Urunu alırken dikisini kontrol etmeli ve kumasın ne tur bir kumas oldugunu bilmelisiniz. İlk sorunuzla baslıyayım cevaplamaya..

Zerrin'in sorusu; Sekreterlik yapıyorum fakat tersane ortamındayım. Yani aşırı şık değil fakat yine de kaliteli görünmek amacım. Ayrıca fazla da bütçem yok :(

* siyah bir çanta almam gerekli ama nasıl ?
Cantayı kesinlikle kaliteli almalısınız..Vakko'nun outlet magazalarında Vakko'nun kendisine ait logolu cantaları satılmaktadır. Ayrıca cantayı alırken boyunuza gore almalısınız..Kısa boylu bir bayanda buyuk canta kotu durabilir..Kullanımı rahat bir canta olmalıdır..Ornegin omuza asılabilen cantalar oldukca kullanıslıdır.

* siyah dar bir etek ?
Etek markası.. Zara...ipekyol ..fabrika.. Ted lapıdus.. olabilir..Ted lapıdus markasının Viaportta indirim magazası bulunmaktadır burdan etek alabilirsiniz..Kendi magazası Bagdat caddesinde ve Nisantasındadır..İpekyol indirim zamanlarında urunlerini uygun satıyor ve su an oldukca iyi bir indirim var. Aldıgın etegin ince islenmıs yun olmasına dikkat etmelisin (Kalın yun kaba durur) Malum kıs mevsimindeyiz ve her zaman dogal kumaslar cildimizle dosttur.

* siyah dar bir pantolon (kumaş ya da likra) ?
ipekyol fabrika magazalarında bulabilirsin..Su an hepsi indirimde..Pantolonu bacak boyun kısaysa biraz daha yuksek belli almanda fayda var..Bacak boyun daha uzun durur.Bacak boyun uzunsa dusuk bel alabilirsin.Ag kısmıda cok oturmamalıdır..Rahat olmalıdır.Kiloluysan likralı pantolonları pek onermem.Hatlarını daha belli eder.Daha kilolu gosterir. Kumas Avusturalya yunu olabilir.İnanılmaz guzel duran kumas turudur.Ayrıca kalcanız genis ise pantolonun pacası genis olmalıdır..Bu orantısızlıgı engeller..Kalcanız kucukse ise paca dar olabilir..

* tabi bunları nasıl kombinleyebilirim ?
Dar siyah etek zarif bir gomlekle harika olur..Gomlek hafifce bedeninize oturmalıdır..Karpuz kollu bir bluz de olabilir..Hem romantik hem sık bir hava katar..Boyundan baglamalı gomleklerde simdi cok moda..Oda olabilir..Fakat boynunuz kısaysa boyundan baglamalı gomlek size gore degildir.Gomlek pamuklu olursa daha nefes alan bir bedene sahip olursunuz..

* Ayrıca yıllardır kullanırım muhteşemdir diyeceğiniz parfüm önerisi ?
Kesinlikle ARSİCO Rodriguez For Her parfumu derim..Ozellıkle siyah siseli olan parfumu..mistik gizemli ve farklı bir koku..Ben yıllardır bunu kullnıyorum..Cok parfum kullandım.Sanki hepsi birbirine benziyordu ama bu parfum hic bir kokuya benzemiyor..

Ayrica kendi fotograflarımla giyim konusunda ornekler vermek istedim.

1. fotografta fotografta kupelerimin rengiyle kıyafetimin rengi uyum icinde..Bu bu is kadar incelikli:) Makyajımıda sade kıyafetle uyumlu yapmaya calıstım..

2. fotografta altımda salvar var.. Fakat bu salvar yanlardan sarkık..Ag kısmı sarkık degil..Daha modern bir salvar..Uzerimdeki yarım kollu beyaz bluzun uzerinde dore tonları var..Bu hafif dore ısıltıları parmak arası yine dore renkli terlıklerimle uyumlu..Bilekligimin salvar gibi otantik bir havası var..Saclarım ve makyajım dogal..Stil sadece kıyafet demek degil..Bir insanın kıyafeti cok iyi olabilir ama sac ve makyajı uyumsuzsa basarı elde edilmis olamaz..Hersey bir butunlukte olmalıdır..

3. fotograf etek ve gomlekten olusuyor..Bu urunu Gittigidiyor da sattıgım icin yuzumu cekmiyorum. Ofis ortami icin uygun bir fotograf diye dusundum..

Sevgiyle Kalın
Ozlem KIR

You Might Also Like

14 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. yorumlar harıka ama yoruma gore stil basarısız gıbı geldı bana.GErçi zevk meselesı...

    bade

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel öneriler de, bahsedilen markalardan TEK bir takım elbise çıkarılmak istense 1000TL civarında tutar... Vakko çanta zaten tek başına 500TL civarında. Arkadaşımız "fazla bütçem yok" diye belirtmiş, bu sebeple ne yazık ki hoş ama boş öneriler olmuş diye düşünmeden edemiyor insan.

    YanıtlaSil
  3. bade; bende tam aksine Ozlem'in stilini gayet basarili buldum. dedigin gibi bu bir zevk meselesi...

    isimsiz; bu tarz temel parcalar senede 1 kere alinan ve modasi gecmeyen parcalardir. bu bakimdan temel parcalara 1 kereligine yatirim yapilmasinda sakinca gormuyorum.

    YanıtlaSil
  4. Acikcasi bende pek begenmedim stili,her zaman her yerde herkes de gorulebilecek secimler gibi geldi bana.Ama evet zevk meselesi.
    Ayrica temel parcalara yatirim yapmak dogru fakat fikir isteeyen arkdasin durumunu asabilecek markalarin temel parcalari tavsiye edilmis gibi.Vakko outlet bile olsa ne yazik ki 150-200 tl den uygun canta bulunmuyor. =(

    YanıtlaSil
  5. Bence de bu stil günlük hayatta giyilen bir stil, ben de beğenmedim.Ayrıca önemli parçalar ilaki Vako veya İpekyoldan almak şart değil.Bu marka arkadaşların söylendiği gibi çok pahalı.Koton ve Mangoda bile çok şık ve daha güzel şeyler bulabilirsin hem se çok uygun.

    YanıtlaSil
  6. bende arkadaşlara katılıyorum fotoğrafları görmesem anlatılanlardan çok daha güzel şeyler hayal ederdim.. güzel ama çok güzel veya çok değişik değil bana da sıradan geldi.. ayrıca kesinlikle bir kereliğine de alınsa bütçem fazla değil diye belirten birine bence de yanlış öneriler olmuş.. tabi ki görüşlere saygı duymak lazım

    YanıtlaSil
  7. Bütçe meselesinde arkadaşlara katılıyorum, en ucuz vakko çanta bıle 100 küsur.Yanı arkadas butcem kısıtlı demıs o anlamda,yoksa bı cantaya bana gore 500 de verılır.
    Arkadasın stili alışılmış gıbı gelse de uyum konusunda gercekten basarılı.yesıl elbısesı,kırmızı ojesı ve cantası cok hos.kahve kombını klasık değil aslında.ağı bol degıl mesala!
    dıgerlerı belkı bıraz alısılmıs.
    ama su da var gıydıgını yakıstırmıs.boy pos yerınde ve guzel bırı,hepsı cok yakısmıs.


    sedef

    YanıtlaSil
  8. teoride başarılı öneriler ama pratikte biraz zayıf. hele ikinci fotoğraf facia. hem fotoğrafın kendinin özensizliği hem de gösterdiği kıyafet olmamış. fiziği çok düzgün özlem hanımın. sadece biraz leğen kemikleri ve basenleri genele göre geniş. şalvar nasıl olursa olsun yakışmıyor böyle fiziklere.

    yeşil elbisesi ve kombinlediği çantası hoş, son fotoğraf ise çok sevimli.

    YanıtlaSil
  9. Yardim isteyen kisinin sadece alisveris icin disari cikmasinin yeterli olacagini dusunuyorum. Bir insanin icinde kendini iyi hissedebilecegi ve kendine yakistirabilecegi kiyafeti bulmasi icin bi baskasinin yardimina gerek yoktur.
    Cok daha onemlisi insanlarin gunluk kiyafetleri icerisinde, ese dosta kendi fotograflarini cektirip, internete koyup da boylesine tatmin olmalirini cok ilginc buluyorum. Cts gecesi taktigin kemer ve giydigin ayakkabilar cok uyumlu , so what ??? =)) Bugun Turkiyede herkes giyimine cok onem veriyor, butcesi ne olursa olsun... Disarida milyonlarca daha guzel giyinen insan var,neden bunu goremiyorlar ?


    Benim gibi dusunen cok kisi oldugunu dusunuyorum??
    Her ne kadar yorum yazmasamda, blogunun siki bi takipcisiyim =) basarilar dilerim, kolay gelsin

    YanıtlaSil
  10. Ozlem'in cok uzerine gittiginizi dusunuyorum. O'nun bu konuya yaklasiminin cok iyi niyetli oldugunu bildigim icin oncelikle kendisini medeni cesaretinden dolayi takdir ediyorum. Fotograflarini da bana cok iyi niyetle gonderdi, istesem yayinlamayabilirdim ama bir farklilik-hosluk olur diye dusundum ve yayinladim. Bu da bana iyi bir ders oldu, bir daha hic bir okuyucumun fotografini yayinlamak yok!

    YanıtlaSil
  11. Kimseyi uzmek istemem , ben sahsi bi yorum yapmadim.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Ozlem'in 'kıyafet cok iyi olabilir ama sac ve makyajı uyumsuzsa basarı elde edilmis olamaz' cumlesine sonuna kdr katiliyorum. Saclari ile kiyafeti gercekten uyum saglamis her fotoda, ayrica sac rengi ten rengine cok guzel gitmis.

    Soylemeden edemeyecegim, Sevgili Aysegul lutfen kusurabakma ama 'so what' yazmissin ya iste bu beni hayrete dusurdu. 'ee ne olmus yani' demelisin, turkceni duzeltmelisin, sadece kibar bir rica. tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  13. merhabalar ben bayramda giymek için bir siyah gömlek satın aldım ve üzerime tam oturuyor bunun altına pantolan giymeyi düşünüyorum nasl bişi olur sizce ayakkabı ve cantada var tabi düşüncelerinizi bekliyorum.
    TEŞEKÜRLER.

    YanıtlaSil