Sokak Hayvanlarının Korunması

1/22/2010

her_cins_var-1



Tas atani var, yakani var, alip uc gun sonra sokaga terkedeni var, ac-susuz birakani var!

Cani sIkIlIp eziyet edeni var, carpip kacani var, kulak-kuyruk keseni, zehirleyeni ve hatta tecavuz edeni var!

Maalesef bu ulkede HER CINS VAR!!

Lutfen insan olalim, sokak hayanlarina insan gibi davranalim!

***************

Eger sizde bir kediye ya da kopege yuvanizi acmak isterseniz LUTFEN bulundugunuz sehirdeki barinaklara ugrayin!

Ama bu karari vermeden once cok iyi dusunun. Bakamayacaksaniz hic almayin!


bakamayacaksaniz_almayin2_b

{yazinin bir kismi ve posterler bgd'den alintidir}

You Might Also Like

17 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. "bakamayacaksanız almayın" cümlesine kesinlikle katılıyorum. insanlar alt tarafı hayvan ne olucak sanki bi kap mamasını verip (mamadan kastım ekmek artıkları)su vermek değilmi olay diyorlar. evcil dostlarımızın ihtiyaçlarını karın doyurmaktan ibaret sanıyorlar... kimisi de egosunu tatmin ediyor şiddet uygulayarak... LÜTFEN; sevgisini veremeyecek, bir dost gibi davranamayacak kimse onları sahiplenerek boyundan büyük işlere kalkışmasın.

    YanıtlaSil
  2. Yukarıda yazdıklarını yapanların ''cinsi'' nedir? acaba çok merak ediyorum ve bence bütün bunları yapabilen ve bunları yapmaktan zevk alan bu ''cins'' insanların çocuk istismarı,aile içi şiddet gibi suç işlemeye kesinlikle meyilli kişiler olduğu kanaatindeyim.

    YanıtlaSil
  3. İçim parçalandı şu bulduğun fotoğrafa bakarken. Çok çok kötü ve dediklerine kesinlikle katılıyorum. "Bakamayacaksanız almayın" lafına ise bir ekleme yapmak istiyorum, "sırf şımarıklık için, bakın benim ne küçüğkk köpeğeeem vaaarrr demek için de almayın!"
    Birkaç gün önce aldığım bir haber beni çok sinirlendirdi de...
    Minicik bir Yorkshire Terrier yavrusu alınmış bir şımarık kızımıza, sırf köpeğeem var benim çok küçüüüğğk diyebilsin diye! Hayvancağız daha yavru, eve çişini kakasını yapıyor diye tüm gün evin içinde küçücük bir kafeste tutuluyor, öğlen sadece 1buçuk kaşık yoğurt yediriliyormuş minik kalsın diye! İnanılmaz sinirliyim, kontrol ettiricem bu duyum doğru mu diye, doğru ise direkt şikayet edicem yetkili merciilere.
    Ne yalan söyleyeyim, insanlardan çok üzülüyorum hayvanlara. Bi çok insana bu tavrım garip gelip bana uzaylı gibi baksalar da, insan yaşamak için ne yapar ne eder bi yolunu bulur. Ama zavallı hayvancıkların ne öyle bi şansı var, ne bişey olsa anlatacak dili var.
    Hava nasıl soğuk şimdi, Allah hepsine ( tabii dışarda olan insanlarımıza da) yardım etsin. İnan aklım hep dışardakilerde şu an..

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Salıncakta İki Kişi, hayvanlarla ilgili duyarlılığını blogundan sık sık dile getirdikçe sen DAHA DA ÇOK seviyorum :)

    Çok haklısın, hayvan bakmak ciddi bir sorumluluk, bambaşka bir hayat düzeni, ancak öyle güzel bir paylaşım ve sevgi ki, hiç de zor gelmiyor insana...

    Minik kızımız Cappy gelmeden önce oğlumuz yalnız kalmasın diye eşimle aynı anda seyahate bile çıkmazdık :D Şimdi en azından bir kaç gün beraber takılabiliyorlar =)

    Bir kaç yıl sonra belki yurtdışına taşınma planlarımız var örneğin, ben kendi vizelerimiz, haklarımız vs. konusunda araştırma yapmadan önce bizim canavarları nasıl götürürüz, sıkıntı çekerler mi vs. hakkında bilgi topluyorum =)

    Evinde imkanı olmayan ya da sağlık sebepleriyle evine bu güzelliklerden birini alamayanlar da en azından sokaktaki yavrucuklara bir el uzatsalar, çocuklarına hayvan bilincini öğretseler keşke...

    YanıtlaSil
  5. pembe gozluk; cok haklisin, pelus hayvan degil, bir can bize emanet ediliyor, yasayan, sevmeyi bilen, cani yanan bir can! bakamayacak olanlar hic bu ise kalkismasinlar...

    NuNu; onlari yapan insanlar vicdan tasimayan, degisik bir irk! insan demeye dilim varmiyor...

    Nazli; tek dilegim o anlattigin hikayenin gercek olmamasi, tek duam bu yonde :( eger ogrenirsen haber ver olur mu? dedigin gibi hava cok sogudu, herkes kapisinin onune bir kap su, yemek artiklarini koysa...zor degil ki bu...

    Nora; hayvan sevenleri bende cok seviyorum...dedigin gibi onlar evin yavrusu oluyor. benimde kedilerim burnumda tutuyor, kamera'dan goruyorum her gun, yetmiyor... sokaklarda paris-lulu diye sokak kedilerinin pesinden kosturuyorum. cantamda surekli kuru mama tasirim, kendi kizlarimi besliyor gibi buradaki kedileri besliyorum. keske herkes bu sevginin farkina varabilse...

    YanıtlaSil
  6. Arkadaşlar bu resimlerde gördükleriniz sokak hayvanlarının durumlarına dair en iyimser senaryolar. Ne yazık ki barınaklar mutsuz, darp edilmiş, sakat bırakılmış, darbe sonucu felç edilmiş, kör edilmiş hayvanlarla dolu.Hayvan sevmemek ve psikopatlık aynı anlama gelmiyor malesef.Her gittiğimde göz yaşlarımı tutamıyorum. Her barınakta neredeyse 1000'in üzerinde hayvan var. Bu canlıların tek isteği sevgi ve sıcak bir yuva. Sokak köpeklerinin yanı sıra pek çok pahalı cins köpeği de barınaklarda bulmanız çok kolay. İnsanlar bu işi kolay sanıyorlar. Siz siz olun kesinlikle petshoptan hayvan almayın çünkü oralardaki hayvanlar çok çaresiz. Ben iki kedi sahiplendim. İkisiyle de çok mutluyum.Allah kısmet ederse barınaktan bir tane de köpek almak istiyorum :))

    YanıtlaSil
  7. merhaba:) hayvanlar hakkında duyarlı olusun beni çok mutlu etti.ne zaman sokakta bir kedicik köpekcik görsem içim parçalanıyor...sokakta gördüğüm hayvanları mutlaka seviyorum gözlerinin içine bakıyorum ve mümkün olduğunca besliyorum... umarım bizim gibi duyarlı insanların sayısı gün geçtikçe artacak.allaha şükretmenin en büyük yolunun onun yarattığı her canlıya sevgi duymakla başlayacağına inanıyorum

    YanıtlaSil
  8. bu konuyu gündeme getirmiş olmana çok sevindim bu vesileyle acil yardım duyurlarını buradan da duyurabilirsek çok sevinirim

    BAKIRKÖY BARINAGI: Evinizde kullanmadıgınız halı, yorgan, battaniyeleriniz varsa bebek köpekler için acil gerekiyormuş. Bakırköy Barınagından Pınar Hanım araba gönderip aldırabilecegini söylüyor. İletişim bilgileri: pinarsevginer@hotmail.com

    - YEDİKULE BARINAGI: Hayvanların gözünde Süperman olan "Ezber" filminin yönetmeni Tolga Öztorun'dan. acil gazete çagrısı var. Lütfen ama lütfen gazeteleri biriktirin barınaga götürün.http://www.fatihbelediyesiyedikulehayvanbarinagi.com/yardim-etmek-istiyorum/.

    - ÜSKÜDAR BARINAGI: Arkadaşlar Üsküdar Barınagı gönüllüleri Asude Abla , Sultan Abla ve Koray her hafta ormana atılmış köpekler için katılım çagrısı yapmaktalar. Bilmeyenler için söylüyorum geçtigimiz hafta gittikleri ormanda kurtarmak istedikleri bir köpegi gözlerinin önünde kaybettiler. Kalp krizi geçirdi zavallı.. Daha fazla sevgisizlige dayanamadı:(((((((((((((( Lütfen lütfen bu barınaga MAMA yardımı yapın. Mamalar ormana atılmış zavallı köpeklere gidiyor.


    Banucum blogun vasıtasıyla inşallah bu duyurular daha çok insana ulaşacak, ilgilenen ve yardım elini uzatan herkese sonsuz teşekkürler

    bir de ayrıca şunu belirtmek isterim ben genelde http://www.temizmama.com/ adresinden alışveriş yapıp barınak adresi veriyorum eğer benim gibi istanbul dışındaysanız siz de bu yolla yardımda bulunabilrsiniz hem hızlı hem de fiyatlar migros vs. ye göre daha uygun böylece daha çok mama alabilirsiniz zaten 15 kg üstüne kargo ücreti yok

    10'larca aynı renk allığın farklı alt tonlarda olanını alırken bir tık da bu canlar için harcayalım. Yanlış anlaşılmasın ben de alıyorum çok fazla makyaj malzemesi bu söylediğim kınama amaçlı değil kesinlikle her şeyin yeri ayrı ama benim dileğim hazır
    internete girip kredi kartımızı elimize almışken parfümün rimelin yanına bir kaç paket mama da atalım :D

    YanıtlaSil
  9. ben şu anki koşullarımdan dolayı evde hayvan bakamayacağımı biliyorum. ama bu, onları sevmeye engel değil.

    sofrayı toplarken, tabakların dibinde kalan makarnaları, pirinç taneciklerini, balık kafalarını, ne bileyim herhangi bir yemek artığını; fazladan pişirip de 2. gün yemediğiniz yemekleri lütfen ÇÖPE ATMAKTAN VAZGEÇİN.

    Tezgahın üstünde bir küçücük yoğurt kabı bulundurun, oraya atın yemecikleri. İçine ekmek doğrayın, sabah evden çıkarken her gün bellediğiniz bir çöpün dibine koyup, iki "pisi pisi" diye ses verin, bakın sokağın sessiz sakinleri nasıl da sevinip sizin o beğenmediğiniz yemek sularını yiyorlar :(

    biz vermezsek şehirlerde hayvanların yemek bulması o kadar zor ki! onların düzenini bozup avlanmalarına çare bırakmayan biz betonların sakinleriyiz.

    ben, ekstra hiçbir çaba sarfetmeden, evimin artıklarıyla bizim sokağın hayvanlarını doyuruyorum. belki önemsiz birşey ama en azından beni tanıyan kedilerim var sokakta. her sabah çöpün kenarından geçerken ayağıma sürtünen.

    ekstra çabaya vaktiniz olmayabilir ama en azından artıklarınızı değerlendirin!

    off uzun yazdım :(

    YanıtlaSil
  10. yorumları okudukça bu konuda konuşmak için daha da ateşlendim!!! yanaklarım kulaklarım kızardı vallahi. bir de ailelerin bilinçsiz yaklaşımı çok sinirlendiriyor beni. 5 yaşındaki çocuğuna hediye diye kedi-köpek alıyor, 5 yaşındaki çocukta onu oyuncak olarak kullanıyor! tamam çocuğun kedi-köpek gibi bir dost edinmesi çok güzel, onunla büyümesi, sorumluluk alması çocuğun gelişimi için de çok faydalı hatta ben de çocuğumu evcil bir dostla büyütmek istiyorum fakat ailenin düşünce yapısı hayvan sever olmalı! bu sorumluluğu çocuğuna verebilecek aile öncelikle her canlıya karşı aynı hassasiyeti gösteren sorumlulukta olmalı ve çocuğuma her şeyi verebilirim ben köpekse al köpek, kediyse al çocuğum kedi sana diyemiyecek alt yapıya sahip olmalılar!! ben bu tarz ailelere çok rastladım. karne hediyesi diye çocuğuna bir can hediye ediyor, çocukta yazın o sıcağında bu köpek çok çiş yapıyor diye su kabını önünden kaldırıyor!!! ailenin de gıkı çıkmıyor! neden? efendim o köpek onun sorumluluğunda, biz ona hediye ettik, istediği gibi baksın! Şaka mısınız siz diyesi geliyor insanın... çocukları şımartmak için masum canlılara hayatı zindan etmeye gerek yok, şımartma eylemini başka yollardan deneyiniz diyorum ben bu bilinçsiz aile modellerine. minik masum canlılar kimsenin oyuncağı değil, olmamalı... inanın çok üzülüyorum bir canlının başka bir canlıyı itip kakmasına, oyuncak etmesine :((

    YanıtlaSil
  11. hepinize duyarliliginiz icin ne kadar tesekkur etsem az...

    YanıtlaSil
  12. bu konu o kadar iyi olmuşki! ben bir veteriner hekim adayı olaraktan çok teşekkür ediyorum bu duyarlılığınıza..

    YanıtlaSil
  13. Bu arada hemen hemen heryerde kar var kuşlar içinde beslenmek hayli zor bir hal aldı.Pencerelerimize ekmek parçaları koysak onlar içinde bişeyler yapsak.

    YanıtlaSil
  14. başaksehir sel felaketinde, blogumda yayınladıgım yardım cagrisini yayınlaman,beni 12den vurmustu.
    hayvanları sadece sevmeyen,KORUYAN bir aktivist olarak,blogumu kapatıp kendimi hayvan haklarını kollamak ve sahiplendirme yaptıgım gruplarıma verdim..
    fakat hala takipteyim bloglari..bunu görünce cok sevindim banu,süpersin..
    sevgiler,idil..

    YanıtlaSil
  15. idil'cim, sen o hayvanlar icin bir koruyucu meleksin... iyi ki varsin canim...

    YanıtlaSil
  16. Benim de bir kedim vardı fakat geçen yıl öldü şimdi yeniden kedi almak istiyorum ve barınaktan almak istiyorum fakat annem barınaktan aldığımız kediyi eve alıştıramayız diyor.Şimdi ben annemi nasıl ikna edeceğim?Yardım ederseniz sevinirim.
    NOT:Annemi ikna etmeliyim çünkü daha 15 yaşındayım.

    YanıtlaSil
  17. barinaklarda cogunlukla yavru kedi bulabilirsin onlarda eve alisirlar merak etme tanidigim pek cok insan var barinaktan kedi sahiplenmis cok da mutlular.

    YanıtlaSil