Vogue Türkiye Mart 2010 -Jessica Stam {Vogue Turkiye's Debut Issue}

2/26/2010

vogue-turkiye-mart-2010

Kahve'ye en iyi e$lik edenlerden birisi nedir biliyor musunuz? Iyi bir dergi.
Peki iyi bir dergi nasil olur? Bana sorarsaniz iyi bir dergi Vogue gibi olur.

Vogue Turkiye nihayet aramizda. Derginin ilk sayisiyla dun tanistim. Oncelikle surekli takip ettigim tek dergi olan American Vogue'tan sonra Vogue dilini Turkce okumanin benim icin cok keyifli bir deneyim oldugunu soylemek istiyorum. Zaten Ingilizce'nin dusuncelerimde ve dilimde biraktigi tadi sevmem. Bu yuzden Vogue Turkiye'yle kendimi modanin Turkce'sine kavusmus gibi hissediyorum.

Vogue Turkiye'nin 1. sayisi olan Mart 2010'un kapaginda Jessica Stam var. Turkiye'de kac kisi Jessica Stam'i tanir tartisilir. Kapak icin guvenli, risksiz, notr bir tercih olmus. Ama goruntu mistik ve gizemli. Eger amac buysa basarilmis. Ilk sayi 562 sayfa. Sayfalari cevirdikce ho$ suprizler karsiniza cikiyor. Mesela bir sayfada moda devlerinin Vogue Turkiye icin yolladigi, kendi el yazilari ve stilleriyle basilmi$ bol $ans dilekleri cikiyor kar$iniza. Diger bir sayfada ise rahmetli Zeki Muren ve kostumleri var.

Dergiyi elime ilk aldigimda oncelikle Editor Seda Domanic'in yazisini okudum. Bence bundan daha iyisi olamazdi. Samimi, durust, hedef belirleyen ve Vogue Turkiye'yi tanimlayan satirlarin her kelimesi ozenle secilmisti. Beni en cok etkileyen ise $u sozler oldu;

"...Derdimiz hem Vogue kalitesinde i$ler uretmek hem de diledigimizce ozgun ve melez olmak..."

Ben benim dilimi konu$an Vogue Turkiye'yi cok sevdim.
Siz de Vogue'u sevdiniz mi?

Bir sey daha.
'Vogue' kelimesini Huseyin Caglayan gibi {yani "Voyg" diye} telaffuz edebilmeyi isterdim.

You Might Also Like

26 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. Valla ben bayıldım! Zaten artık benim bayıldığımı bilmeyen kalmadı ama yine de buradan da VOGUE Türkiye'ye "merhaba, bol şanslar!" diyelim :)

    YanıtlaSil
  2. Reklamlarından hiç hoşlanmasam da dergiyi görmeden birşey diyemeyeceğim.. reklama boğulmamış olmasını umuyorum..

    YanıtlaSil
  3. Aynen ben de bayıldım ilk sayıya. Her sayfasını satır atlamadan okudum nerdeyse. Hatta Andreea Diaconu'ya bir yerde 86'lı bir yerde 91 li demişler, bir kaç minik hata daha var ama olsun kaç aydır dergi almıyordum bu beni kesinlikle tatmin etti.

    YanıtlaSil
  4. Ben de sevdim.Seda Domaniç'in yazısını da bu işle ciddi anlamda hiç uğraşmamış olduğunu anlattığı satırların samimiyeti dolayısıyla sevdim.Bazı tasarımcılar Türkçe bile yazmış,harika.Ece Sükan'ın bir araya getirdiği eski mankenleri görmek hoşuma gitti,Özlem Kaymaz'ı daha yakından görmek isterdim.Diğer bölümlere pek bakamadım ama,

    Vogue Türkiye ilk sayı bence arşivlik.

    YanıtlaSil
  5. sen begendiysen gercekten iyidir! sabirsizlikla elime gecmesini bekliyorum bende... :)

    Nesli

    YanıtlaSil
  6. banucum,
    dergi bayiilere ulaştımı yoksa sana gönderdiler mi?
    eğer bayiilerde ise hemen almak istiyorum.Cevaplarsan sevinirim

    YanıtlaSil
  7. aysan; yok canim, Vogue bana dergi mi gondericek? ruyamda belki :)) dun ogleden sonra marketten aldim, yani bayilere ulasti.

    Yorumlar icin tesekkurler, derginin ilk ciki$i bence cok iyi olmus. Vogue'un icinde Zeki Muren var dusunsenize! Fantazi gibi bir sey bu! Cok sevdim, cok!

    YanıtlaSil
  8. gerçektende çok güzel olmuş dergi.Koleksiyoner sayısı 276 için :
    ece32.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. ecce; bize reklamlarida izlettin, sagol :)

    YanıtlaSil
  10. yaa değilmi bayıldım reklamlarına, Hüseyin Cağlayan üslubuna..

    YanıtlaSil
  11. Ben de dün görünce aldım, üzerine baya çalışmışlar belli :)
    Jessica Stam 'in o güzel yüzü çok yakışmış kapağa, okuması da çok zevkli ben beğendim ve arşivlik bir dergi.. hmm vogue turkiye'nin ilk sayısı da budur bakınız demek için birebir :)

    YanıtlaSil
  12. bu kadar başarılı ve güzel bir bloga sahip olupta nasıl böyle mütevazı oluyorsun.İnsanlar herşeylerini o kadar abartmaya bayılıyor ki şu günlerde. "ben oraya gittim,şuraya gittim."
    Tüm samimiyetimle söylüyorum.Gittikleri hemen hemen her yere davetiye çoğu bloglara geliyor.Ben gitmiyorum.Çeşitli nedenler var;istanbul'da oturmuyorum mesela en büyük etken.Ama gülüyorum artık.AA şuna bak nerelerede gitmiş boyuda uzamış mı?yok uzamamış o Christian Louboutin miş.......

    YanıtlaSil
  13. aysan'cim, durup kendime di$aridan bakmadigim icin nasil gorundugumu bilmiyorum. ama hala ilk gun ki heves ve amator ruhla blogumu guncelliyorum. elbette blogumun okuyucu sayisini arttirmak icin yaptigim numaralar oluyor :) ama onlar bile cok masum seyler :)

    davetler konusundaki yorumun cok sevimli :) donem donem bloglarda cesitli trendler oluyor, bir donem yemek bloglari cok populerdi, sonra ki$isel bloglar artti, simdide moda bloglari altin cagini yasiyor :) haliyle bu durum cesitli markalarin avantajina kullanmak istedikleri bir sey. Karsilikli bir alisveris yani. Ben blog sahibelerinin davetlere katilmasina sicak bakiyorum, belki firsatim olursa bende bir davete ya da acilisa gider blogumda anlatirim. Ama bazi bloglarda bu durumun abartilmasi senin gibi benimde dikkatimden kacmiyor :)

    YanıtlaSil
  14. haa haa cidden aysan'ın yorumuna katılmamak elde değil,iki davete gittim,iki ünlüyle tanıştım diye millet bi havalarda,ne yaparım da daha meşhur olabilirim,acaba kiminle arkadaş olsam da adım duyulsa derdindeler,keşke herkes senin gibi mütevazi olabilse:))

    YanıtlaSil
  15. ne kadar vogueee:D

    YanıtlaSil
  16. Evet vogue gerçekten başarılı kalite kokan bir dergi bugün elime bir aldım şoyle bir baktım fakat instyle dergi kadar beğenmedim bilemiyorum o bana daha çok hitap ediyor bence...

    YanıtlaSil
  17. Geçen ay Delta Hava Yollar ile uçuş yaptım ve uçakta nasıl Vogue dergisi yapıldığını bir program vardı. Gerçekten muteşem bir dergi.

    YanıtlaSil
  18. Bende Hüseyin Cağlayan'ı duyduktan sonra tekrar etmeye çalıştım :)) ama ı ıh :)

    YanıtlaSil
  19. Ah ben de istiyorum ama bizim burda satilmiyor yada ben goremedim, oysa ki her ulkenin Vogue'u var:(

    YanıtlaSil
  20. Anlayamamıştım twitterdaki voygu şimdi anlamış oldum yazıyı okuyunca gerçekten etkileyici söylüyor bir de rutkay aziz güzel söyler gibi geldi:)

    YanıtlaSil
  21. Banucum ben bu Angelina jolie'nin üzerindeki şal mı desem nedir onu çok beğendim de bu fotonun benzeri linkleri var mı daha iyi görmek için?

    YanıtlaSil
  22. layale; http://www.okmagazine.com/2010/02/hot-gallery-angelina-jolie-blends-in-as-the-tourist/angelina-jolie-feb-26-11/

    YanıtlaSil
  23. ben de çok beğendim dergiyi ama ilk sayı şerefine okuyucularına minik bi hediye verebilirdi, bence en büyük eksiği bu! Bir de diğer dergiler nasıl tutuştuysa haftasonu gazetelerde ve eklerinde diğer dergilerin reklamları ve haberleri vardı boy boy!:))))))))))))

    YanıtlaSil
  24. konuyla ilgili ilginc bir makale:

    http://jezebel.com/5482851/in-fashion-turkish-vogue-debuts-with-white-model

    YanıtlaSil
  25. benim fransiz fransizca hocam bile telaffuz edemiyor oyle:)

    YanıtlaSil