York Testi nedir, fiyatı ne kadar ve nerede yapılıyor?

2/28/2010


York Testi bizleri hasta, yorgun, halsiz birakan veya farkinda olmadan kilo almamiza sebep olan gidalari tespit eden bir besin duyarlilik testi. Ornegin migren, kronik kabizlik, kronik yorgunluk, depresyon ve sismanlik gibi pek cok rahatsizligin sebebi vucudumuzun bazi besinlere karsi verdigi tepkiden kaynaklanabiliyormus.

Iclal Aydin, Mesut Yar, Derya Baykal gibi unluler York Testi yaptirarak zayiflamaya baslayan ve sagliklarina kavusan unlulerden sadece bir kac tanesi. Yani test sonucunda kendilerine rahatsizlik veren besinleri ogrenip onlari tamamen hayatlarindan cikarmislar.

Ogrendigim kadariyla Istanbul'da York testi yaptirabileceginiz iki yer var;



Ankara icin suradan bilgi alabilirsiniz.

{Sizin bildiginiz baska merkezler varsa yorum bolumune yazabilirsiniz.}

York testi parmak ucundan alinan cok az miktarda kan'in tahlil edilmesiyle yapiliyor. Eger Istanbul veya Ankara disinda yasiyorsaniz testi yaptirmak icin oralara gitmenize gerek yok. Surada anlatildigi gibi testi evinizde yapip kargoyla gonderebiliyorsunuz. Ucretinin ise $700 civari oldugu soyleniyor. Bence pahali. Fakat dusuncem zaman gectikce bu besin duyarlilik testinin daha da yayginlasacagi ve fiyatinin dusecegi yonunde.

Asagiya Saba Tumer'in programina katilan Diyetisten'in York Testi hakkinda bilgi verdigi videolari ekliyorum. Ve $unu gercekten merak ediyorum. Aranizda {veya cevrenizde} York Testi yaptiran var mi? Varsa sonuctan memnun kaldiniz mi? Yorumlarinizi bekliyorum.

You Might Also Like

47 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. Ben de araştırmıştım geçenlerde, çok pahalı ama söylediğin gibi yaygınlaştığında düşecektir fiyatı -umarım-
    İlginç ve yararlı bir test bence. Mesela kahve, kola zararlıdır; herkesin kabul ettiği birşey.. Ancak teste hiç beklemediğin bir yiyecek/içecek çıkabiliyormuş. Yani sadece bizim zararlı bildiğimiz besinler rahatsızlık vermiyor. Her bünye farklı tepkiler veriyor.

    YanıtlaSil
  2. banu bu testi ben eylülde yaptırdım hatta kısa bir tarifte vermiştim o zaman york esasında genel adı değil
    gıda intoleransı testi diye geçiyor ve 2 hastanede cihaz var biri kadıköy şifa diğeri de yeditepe üni. york adıyla yapılan ve diğer hastanelerin yaptırdığı bütün kanlar yurtdışına gidip değerler ordan geliyor ve parmaktan ufak bir parça değil harbi bir tüp kan alınıyor:) benim araştırdığım ve olması gereken de o parmaktan alınacak kan pek yeterli olmayabiliyor ben faydalarını gördüm kestiğim ürünler sayesinde şeker ilacımı bıraktım ve şekerim şu anda dengede ayrıca guatr ve nodüllerde bu gıdalar sayesinde oluyor onları da etkiliyor benim bir küçük nodülüm vardı ilaçsız olarak yok oldu
    kilo verme olayı o test sonucunda çıkacak süreye bağlı bu diyet bir nevi detoks çünkü ve vücuttan o faydasız olan gıdaların toksinleri atılmadan önce pek birşey olmuyor
    ve gıdalar genelde en çok tüketmeyi sevdiğim gıdalar olarak çıkıyor türk halkının genelinde de gluten ve laktoz intoleransı var yani un ve süt türk mutfağının olmazsa olmazları yani
    benim ton balığı, brokoli, fındık o_O (bunlar hep tüketin faydalı dedikleri şeyler bi de) gluten grubunun tamamı (ki bu beni işte deli eden kısım herşey yasağa giriyor)kahve vsvsvs toplam 16-18 madde

    YanıtlaSil
  3. nazo; cok haklisin nazo'cum, 1-2 sene icinde fiyatin cok daha dusecegini dusunuyorum, ama simdilik belirgin bir rahatsizligim olmadigi icin acikcasi o kadar para harcayip yaptirmak istemiyorum. biraz daha ucuzlarsa sirf merakimi gidermek icin deneyebilirim :)

    hersheyler; oncelikle deneyimini bizimle paylastigin icin cok tesekkur ederim. bu testin faydasini gormene cok sevindim. yazdigin gibi bir Turk'lerin un ve sut'le arasi cok iyi ama sindirim sistemimizi en cok yoran gidalarda hep onlar oluyor. ornegin ben ekmek ya da unlu mamuller tukettigim gunlerde inanilmaz halsiz-uykulu oluyorum. yasadigim $i$kinlikte cabasi. bunu kac kere denedim, ve hep ayni seyleri yasadim. Unlu mamuller tuketmedigim gunlerde ise hic bir sorun yok-gayet iyiyim... Sende tuketmemen gereken 16-18 madde cikmis, hepsine dikkat etmek zor oluyordur eminim :(

    YanıtlaSil
  4. ewet var kuzenım yaptırdı onada süt ve ürünleri çıktı ve resmen erıdı zayıfladı bel agrısı ve mıde agrısı vardı bıttı

    YanıtlaSil
  5. Ben ilk defa senden duydum bu testi ve Ankara'ya gittiğimde yaptırmayı düşünüyorum.Anlayacağın çok faydalı oldu bu post un bana.teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  6. York testini bir sene önce bende yaptirdim ve yukaridaki fiyati görünce sasirdim acikcasi :S benim ödedigim fiyat 100tl idi (ankara'da yaptirmistim) demekki teste ragbet büyük olunca fiyatlarda artmis..
    bende hic bir besine karsi duyarlilik cikmadi ama ayni zamanda kuzenimde yaptirmisti ve onda mayaya karsi duyarlilik varmis.. hayatindan maya icerikli yiyecekleri cikarinca bayagi zayifladi ve sürekli siskinlik ve kabizliktan sikayetciydi simdi cok rahatim diyor..
    kan numunelerimizi ingiltereye yollamislardi ve az miktarta kan alinmisti ama sonucunu bayagi beklemistik..

    YanıtlaSil
  7. ben bu tarz testlere inanmıyorum,yok gıda toleransı,yok alerji testi.özellikle cadde alerji testi yapıp tedavi ettiğini iddia eden ve her seansa milyonlar alan yerlerle dolu.göğüs hastalıkları hocamız anlatmıştı,insnalar ellerinde üzerinde hiçbirşey yazmayan sıvılarla bunu bana alerji ilacı diye verdiler diyerek geliyorlarmış.bir şişeyi 200-300tlye alıyorlarmış.bu bir sektör haline geldi..

    YanıtlaSil
  8. Ben de bir süredir bunu araştırıyor ve yaptırsam mı diye düşünüyordum. Henüz kararsızım, bakalım daha nasıl yorumlar gelecek..

    YanıtlaSil
  9. çevremde yaptıran bir kişi var..inanılmaz faydasını gördü..20 kilo kadar verdi..astımı rahtladı resmen gençleşti diyeilirim..açıkçası çok mantıklı her insanın metabolizması farklıdır, buna bağlı kişiye zarar veren ve kilo aldıran gidalarda farklıdır, bu durum tamamen diyetten farklı...kişiye özel .herşeyi değil sadece zaralı olanları bırakıp rahatlıyosun..

    YanıtlaSil
  10. Bizzat 1 ay önce mail atıp sordum kendilerine, tam 850 tl test. Sağlık için değer ancak bir test için çok fazla bir para:)

    YanıtlaSil
  11. Ben de bu konuyu cok merak ediyordum, yer vermene cok sevindim. Umarim daha yorum gelir yaptirmis olanlardan...

    YanıtlaSil
  12. bende istiyorum ama cok pahali ...
    bizimburalarda ne kadar bakacagim simdi
    tesekkurler

    YanıtlaSil
  13. merhabalar,
    ben de geçtiğimiz sene bu testi yaptırdım.. inek sütü ve glutene karşı vücudumun intöleransı olduğu sonucu çıktı.. hatta York Test Türkiye bu testi yaptırdıktan sonra Seçil Kenar'a yönlendiriyor hastalarını.. İntöleransım olan besinleri hayatımdan çıkararak bir diyet listesi aldım seçil Hanım'dan.. ne yazık ki faydasını görmedim.. York Test'de testten fayda görmeyen küçük bir yüzdelik dilimde olduğumu söyledi ne yazık ki..

    YanıtlaSil
  14. türk insanının süt ürünlerine toleransı olmadığı bir gerçek. genetik bir durumbu. fakat bir yandan şişmanlatsa bile 30 yaşına kadar ne kadar kalsiyum depolasak kardır biliyorsunuz. 30 dan sonra depolama duruyor ve geriye dönüş başlıyor. bunu unutmamak lazım. mayanın da bağışıklık sistemini güçlendirici etkisi büyük, mesela immuneks adlı bağışıklık sistemini güçlendiren ilaç glutenden yapılıyor.

    artıları eksileri iyi değerlendirip diyete başlamak lazım.

    yorumları görmek güzel. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. aaa ilk defa duydum Banu'cum..teşekkürler...yorka falan gerek yok.bana çikolata dokuniiii ama vazgeçemiiim hihhi....ya şu sabayada hastayım ne neşeli hatun..Allah hepimizee bulaştırsın...öptüm:)

    YanıtlaSil
  16. York testi hakkında bilgi verdiğin için sana çok teşekkürler. Bir şey daha öğrendim bugün.

    Hemen Ankara da ki bir yer ile görüştüm. York testi için. 740 TL istediler. 100-200 TL arası bir rakam olsaydı yaptıracaktım ama sağlık için insanlardan bu kadar para talep etmeleri çok anlamsız. Ama inanıyorum ki Türklerde gluten, maya ve süt ürünlerine karşı intolerans var, bu kesin...

    YanıtlaSil
  17. 740 çok pahalı ama ya!
    ben unlu ürünleri kesmek istiyorum ama bu kez de diolar ki yok unlu illa ki almanız gerek(Ebruşallıhanım diyor)
    pufff çok karışık bu konular!!!

    YanıtlaSil
  18. biraz önce tv de izledim..hülya avşar soruyor proğramında oyuncu nedim saban yaptırmış, 50 kilo vermiş..

    YanıtlaSil
  19. Ben de bayağı hevesliyim geçen seneden beri. Sizlerden gelen yorumlari merakla bekliyorum o yüzden.
    Nedim Saban örneğini baz almayın bence; onu diyetini anlatırken dinlemiştim: Sabah 5'e saat kurup kalkıp yoğurdunu yiyormuş falan. Yani York testinden ziyade, yaptığı diyetle 50 kilo vermiş.
    Korkutucu olan şu: Süt ürünleri veya maya dendiğinde öyle geniş bir küme ortaya çıkıyor ki. Bunların tümünü beslenmenizden çıkardığınızda zaten kilo yapan birşey kalmıyor (toz şeker yemeyeceğinizi varsayıyorum:). Bir de, süt ve unun insan beslenmesinden tamamen çıkmasının yan etkileri daha büyük olmaz mı diye de düşünüyor insan. Bu kadar senelik denge bozulmaz mı?
    Yine de büyük ihtimalle yaptıracağım. Meraktan ölüyorum:)

    YanıtlaSil
  20. Merhaba,
    Ben de geçtiğimiz sene gıda intoleransı denen testten yaptırdım. 200 lira civarı birşeydi sanırım. Bir tüp kan yurtdışına gönderildi. Ve gıdaları hayatımdan çıkardığım 2. hafta erimeye başladım. Yalnız bu erimeyi kilo kaybı olarak düşünmeyin. Vücuttaki ödemin yok olması, şişliklerin gitmesi, bedenin dengesine kavuşması ve siluetiizin incelmesi olarak düşünün. Yalnız hayatınızdan duyarlı olduğunuz gıdaları komple çıkarmıyorsunuz. 4 aylık bir süreçte çıkarıp, 4 ayın sonunda yavaş yavaş haftada bir vücudunuzu alıştırarak kullanmaya başlıyorsunuz. Böylelikle vücudunuzun o gıdaya tepkisi azalıyor. Eğer yaptırmak isterseniz İstanbul Bahçeşehir'de 3. Caddenin karşısında muayenehanesi bulunan doktorum Devrim Çağlarer size yardımcı olacaktır. Yüksek meblağlar ödeyeceğinizi de zannetmiyorum.

    YanıtlaSil
  21. bende bugun aradım yorktest i..yeri istanbul fulya'da....sizi salıncaktaikikisinin sitesinden duydum dedim...çok şaşırdılar...2 kişi için randevu aldım..bakalm yarın nelere olacak...bRu

    YanıtlaSil
  22. bRu; cok tesekkur ederim :) annemde yaptirmak istiyor bu testi, sonuclari ya da memnun kalip kalmadigini benimle paylasirsan cok sevinirim. sevgiler, b.

    YanıtlaSil
  23. testi yaptırdık..sonucları beklıyoruz..740tl..dün arayıp salıncakta iki kisinin blogunu okuduklarını ve onlara oradan ulaştıgım için tesekkur ettiler...:)
    sonuclarla ilgili bilgi verecegim.15 gün bekleyecegiz....bRu

    YanıtlaSil
  24. haber verdigin icin tesekkur ederim bRu, sonuclari merakla bekliyorum... bende az once tv'de izledim, sanirim york testi uygulamasi gittikce daha yaygin hale gelecek cunku talep artmaya basladi.

    YanıtlaSil
  25. york testi ideal kilonuza kavuşmanız için kullanılabilecek en başarılı yöntemlerden birisidir. mutlaka diyetisyeninizden york testi hakkında bilgi isteyiniz. Ayrıca idyet yapacaksanız sabit içeriklerin verildiği sabit menülerin olduğu diyet programlarına inanmayın. Özellikle bayan programlarında göreceğiniz diyetlere vs itimat etmeyiniz. her insanın bünyesi farklı olduğundan her insanın diyet programı kendi bünyesine uygun olmalıdır.

    YanıtlaSil
  26. merhaba ben şakir bende düşünüyorum ama 1 yada 2 yıl sonra çünkü gerçekten her insanın ihtiyacı var buna benim düşümcem bu şekilde neden dereniz yediğimiz herşey hormonlu ve her insanın bünyesi bir deyil belli bi yüzdelikte kronik hastalıklara sebeb oluyor görünen o ki çoğu insanda bunun farkında deyil tabiki kısmet meselesi yarına çıkıcağımız belli deyil :D

    YanıtlaSil
  27. Türk Kalp Vakfının uygun fiyatla testi yaptığı/yapacağı konusunda Temmuz sonunda haberler çıkmış. Sitesinde ben bir şey göremedim ama o kadar yapılan haber yalan gibi durmuyordu..

    YanıtlaSil
  28. Merhabalar...

    Türk Kalp Vakfının konu üstüne eğildiğini bugün araştırırken gördüm. Ancak kendilerini aradığımda " alınan kan örneğinin İngiltere'ye gönderildiği, 15 ila 20 gün sonra mail olarak cevap geldiği, 1 defaya mahsus olarak bizleri bir diyetisyene yönlendirdiklerini, istanbul dışında kendilerinin bu testi yapmadıklarını, kendi adları altında herhangi bir anlaşmalı kurumları olmadığını ve ücretin nakit 830 tl olduğu " bilgisini aldım. izmirdeyim ve bu konu ile ilgili araştırma yapan varsa paylaşmasını dilerim...

    YanıtlaSil
  29. Piyasada gıda duyarlılığı testi yapan bir çok merkez var ancak bu konuda sağlık sebeplerimden dolayı ihtiyacım olduğu için ayrıntılı bir araştırma yaptım ve imupro ve yorktest ile ilgili geniş bilgi sahibi oldum.

    ImuPro elisa metodu ile yapılmaktadır ve ancak damardan alınan kan örneği ile yapılmaktadır. Yorktest ise parmaktan alnınan kan ile yapılıyor. Damardan alınan kan bu noktada daha doğru sonuçlar vermektedir. Ayrıca yorktest damardan alınan kan ile yapılıyor ve sonuçlar yurt dışına gönderilirken çeşitli problemler çıkabiliyor.

    imupro gıda duyarlılık testi Merkezi İstanbul Nişantaşı'nda bulunan kendi laboratuarlarında uygulanan bir test olduğu için sonuçları daha güven verici.

    YanıtlaSil
  30. Bu sitede "Sevgi Çelikman" diğer bir sitede( http://www.hafiftarif.com/2010/09/04/york-testi-husranim/ ) "Sezin Selçuk" ismiyle yazı yazan kişiye yazıyorum bunu.Sen nasıl birisin ki her sitede farklı bir isimle yazı yazıyor ve isminine tıkladığımızda
    http://www.imupro.com.tr/ sayfasının reklamını yapıyorsun.Doğru ismini açıklada kim olduğunu bilelim.Ayrıca hangi sıfatla bir doktor edasıyla parmaktan alınan kan ile koldan alınan kanın farklı sonuçlar verdiğini ileri sürüyorsun.O zaman biz o kadar sene tıp fakültesini boşuna okumuşuz.Sırf sizin gibi şarlatanlar yüzünden insanların doktorlara ve tıp bilimine olan inançları kalmıyor.

    YanıtlaSil
  31. Merhabalar Efendim;
    York testinin adini ve ne ise yaradigini bile duymadan york testiyle tanistim :)Parmak ucumdan alinan kan sonuclarimin (gida intoleransinin) gelmesini bekliyorum. Doktor muayenesi ve aciliyetime bagli baska uygulamalarla beraber iki yuz TL. odedim.Testin tam fiyati 150 TL.diye biliyorum.
    Buradaki soylediginiz fiyatlari duyunca Bahcesehirdeki sevgili doktorum Devrim Caglarer'e bir kez daha tesekkur etmek istiyorum.
    Tarihide ozellikle ilistirmek istiyorum 03.12.2010
    Yasam boyu yuzunuz ve yuregiz hep gulsun dileklerimle hos kaliniz..

    YanıtlaSil
  32. akıllı insanların aptal insanlardan parayı almalarının bir başka yolu...

    YanıtlaSil
  33. Ben 210 liraya yaptırdım, niye bu kadar yüksek fiyatlar var ki buralarda? 800?

    YanıtlaSil
  34. Arkadaşlar bu ne ya sadece fiyat paylaşarak ne kazanacağınızı dusunuyorsunuz fazla yardım etmıssınız yarısını geri alın!!!! Soylesenize nerde yaptırdıgınızı ben su fıyata yaptırdım aa sız neden pahallı buldunuz gibi yorumlara cevabımız ee yaniii????Bana ne yarıyor senın ucuza yaptırmıs olman yerini bılmedıkten sonra???

    YanıtlaSil
  35. İngiltere'deki adamlar 25 sene çalışıp bu testin patentini alıp adını tescillemişler. 200 liraya yapanlar kendi bünyelerinde adı york olmayan bir çeşit gıda intoleransı testi yapabilirler. York testi için 750-800 gibi bir rakamı gözden çıkaracaksınız. Türkiyedeki ucuz testler geçersiz demiyorum ama yorktest değil.
    Benim babamda da gluten ve maya intoleransı çıktı. Dünyamız yıkılmadı tabi, babacım mısır unundan yapılan mayasız mısır ekmeği ve pirinç pilavı yiyor.

    YanıtlaSil
  36. yorktest yaptrdım ama cok fazla fayda bulmadım acıkcası gecen hafata bi arkadsımın önerisi üzerine biosensetive die bi test yaptrdm medicheckline die bi merkezde orda burcu hanım saolsn cok yardmcı oldu bana.aynı zaman yasam koçluğu hzmeti veriolar paketin içinde.cok gzel

    YanıtlaSil
  37. ben yaptirdim, Inek sutune ve urunlerine, ananasa, yumurta sarisina toleransim cikti. bu yiyecekleri kestim ve butun karnimdaki siskinlik gitti ve eskiden yoruluyordum ve erkenden uykum gelip yatiriyordum . simdi hic yorgunluk hissetmiyorum. bazi seyleri vucudumuz hazmetmiyor ve tepki veriyormus...diger bir arkadasimda ise bugday ve urunlerine, yumurtaya,cekirdek ve findiga vardi. butun vucudu kizariklik olusuyordu ve karni kocamandi . bu yicekleri birakinca normale dondu.

    YanıtlaSil
  38. Ben 1 ay önce yaptırdım.boyum 170. 83 kiloya çıkmıştım.göbeğim kocamandı.1- buğday 2-süt 3-patates 4-susam 5-soğan 6-mayalı yiyecekler..
    2 hafta önce geldi sonucum.2 haftadır sütü kestim,peynir,börek unlu herşey patates,dondurma vs.
    77 yim şu an.herkes fark ediyo.2 defa dondurma yedim.2 ay bunu yapıcam.kesinlikle çok etkili.2 aydan sonra da dikkat edicem bu ürünlere.mesela hergün kahve içerdim bol sütlü.peynir yerdim sabah ya da cornflakes.hep süt yani.
    çok fark ettim.devam ediyorum.çavdar ekmeği yiyorum.kesinlikle deneyin.inanmıyorum pahalı falan diyenleri sadece gülerek okudum.400-700 tl arası.ben 200 e yaptırdım.araştırın bulursunuz.
    güzelleşmek çok hoşuma gitti.bence deneyin.

    YanıtlaSil
  39. 200 tlye nerede yaptırdın adresini verirmisin.

    YanıtlaSil
  40. Bu testi ucuz fiyata yaptıranlar neden yerini söylemiyor. Yoksa amaçları derdine çare arayan insanlarla dalga mı geçmek?

    YanıtlaSil
  41. bu sayfada yorum yapan arkadaşlar bende araştırıyorum bu konuyu lütfen izmirde yaptıracağımız yer varsa ualtinay35@hotmail.com adresine mail atarsa sevinirim ve ücretleri biri 800 diyor birisi 100 diyor bunun kesin bir fiyatı yokmu yoksa kim neyi tutturursa onumu alıyor bana mail atarsanız bu konuda sevinirim şimdiden teşekkürler... MAİLLERİNİZİ BEKLİYORUM

    YanıtlaSil
  42. bende bu testi araştırıyorum ve yaptırmak istiyorum izmirde yapan yer veya yerler varsa bana ualtinay35@hotmail.com adresine bilgi verebilirseniz sevinirim teşekkürler..

    YanıtlaSil
  43. arkadaşlar bu testi yaptırıp fayda gören varmı.dr devrim çağlarer bu testi uygun fiyata yapıyormuş.bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.sevgiler

    YanıtlaSil
  44. Merhaba ben 3 ay önce yaptırdım. Hala yasaklı gıdaları tüketmiyorum. Ama 3 aydır hiç bir değişim yok. Bence tamamen uydurma. Fulyada merkezinde yaptırdım, taklit falan değil. Boşuna para vermeyin. Bence boşa giden 900 TL

    YanıtlaSil
  45. Merhaba ben 3 ay önce yaptırdım. Hala yasaklı gıdaları tüketmiyorum. Ama 3 aydır hiç bir değişim yok. Bence tamamen uydurma. Fulyada merkezinde yaptırdım, taklit falan değil. Boşuna para vermeyin. Bence boşa giden 900 TL

    YanıtlaSil
  46. Merhaba ben 3 ay önce yaptırdım. Hala yasaklı gıdaları tüketmiyorum. Ama 3 aydır hiç bir değişim yok. Bence tamamen uydurma. Fulyada merkezinde yaptırdım, taklit falan değil. Boşuna para vermeyin. Bence boşa giden 900 TL

    YanıtlaSil
  47. Merhaba ben yorumlariniz okudum cvplamak istedim.kuzenimden ogrendigim biyer var.bi arkadasimizda tavsiye etmis.bahcesehirde klinik d..dr.devrim caglarer ismi.smdi aradm ve sordm fiyati 350tl.kuzenm alerji icn oraya gidip bu testi yaptrmistir.hatta hala doktor kontrolune gitmektedir.212 669 00 45numarasi

    YanıtlaSil