Okuyuculardan Gelenler: Philosophique

3/29/2010

Merhaba Salincakta Iki Kisi'nin sevgili okuyuculari,

Banu'nun blogunun bu bolumunu ben her zaman severek okuyorum. Sahip oldugum kozmetik urunleri fotograflayip gondermeyi de ne zamandir istiyordum. Bahar tatilini firsat bilip sizlere uzun ve bol resimli bir yazi gonderiyorum.

{Philosophique}

1

Fondoten, pudra, baz vs. kullanmadigim icin makyaj cantamin en zayif bolumu burasi.

1. Clinique, pore minimizer refining lotion

Bu urunu Banu'nun blogunda tavsiye etmesi uzerine almistim. Bence uzun vadede gozeneklerin kapanmasina yardimci olmuyor ama makyaj altinda kullanildiginda gecici olarak cilde puruzsuz bir goruntu kazandiriyor. Ben bu yuzden makyajda carpici ve hatasiz bir goruntu istedigim ozel zamanlarda kullaniyorum.

2. Neutrogena, Healthy Skin Glow Sheers, 25

Renkli nemlendirici. Bunu yeni aldim. Bir kac kez kullandim. Butun Neutrogena urunleri gibi cilde cok dogal bir parlaklik veriyor. Yogun bir kapatici arayanlar memnun kalmayacaklardir ama cildim saglikli ve kendiliginden isil isil gorunsun, diyorsaniz tavsiye ederim. Ayrica 30 faktorlu gunes korumasi var, bu yuzden de kokusu biraz gunes kremlerine benziyor.

3.Chanel, Silky Bronzing Powder, 21

Muthis isiltili bir urun. Bu bana hediye gelmisti, o yuzden rengi benim tenim icin biraz koyu. Kisin ortasinda kullanmaya kalktigimda "kayak yapmaya mi gittin?" sorulariyla karsilasmama sebep olan bu urunu, artik sadece yaz aylarinda eser miktarda kullaniyorum :)

4. Neutrogena, Mineral Sheers Mineral Powder Blush, Powder Pink 10.

Daha once Neutrogena'nin mineral olmayan serisinden bir allik kullaniyordum, cok memnundum. Sonra bu yeni urunu gorunce dayanamayip denemek istedim. Diger urun gibi bu da tende cok dogal gorunen, guzel bir allik ama paketi rezalet. Fircayi hafifca bastirip salladiginizda toz alligin alttaki hazneden fircaya ulasmasi lazim, calisma prensibi bu. Yalniz benimki aldiktan br kac kafta sonra dogru duzgun calismamaya basladi. Bazen kendi kendine durdugu yerde fircanin uzerinde toz allik birikmis oluyor, farketmeden actigimda her yeri kirletiyor. Bazen de ne kadar sallarsam sallayayim gelmiyor. Urunun kendisi guzel olmakla beraber paketi cok basarisiz, cok!

5. Neutrogena, coverstick.

Bu da yine cok nadir kullandigim, arada sivilce filan patlak verdiginde imdadima kosan, minik ama faydali urunlerden biri.

2

6. Sonia Kashuk ruj fircasi.

Ozellikle cok sevdiginiz ama bitmeye yuz tuttugu icin artik suremediginiz rujlari tupun icinden kurtarmakta birebir!:)

7. Sonia Kashuk far fircasi.

8. Guerlain allik fircasi.

Bu uc firca da ilik suda bebek sampuaniyla yikanmaya dayandi, kolayca kuruyup eski haline dondu.

9. Kalemtras.

En cok kullandigim kalemtrasim cunku kalin far kalemlerini de acabiliyor.

10. Revlon kirpik kivirici.

Resmen laf olsun diye almisim, hic kullanmiyorum.

11. NYC, Brush-on Browser kit, 876A Brunette.

Bu kucucuk kiti de yeni aldim, fiyati 2 dolar civarinda (gerci piyasadan kalkacakmis diye duydum, ne kadar dogru bilemiyorum). Icinde kas boyasi, minik bir firca, bir cimbiz ve bir de kaslari sabitlemek icin kullanilacak bir urun var. Ben sadece fircayi ve boyayi kullaniyorum. Cok memnunum. Bu urunun cok fazla renk tonu yok yalniz, sarisin ve esmerini gordum ben sadece.

3

12.Elizabeth Arden, Smoky eyes Powder Pencil, Smocky Black 01.

Yumusacik ama akmayan, kalici bir siyah kalem.

13.Esterel.

Kahverengi oldugu icin pek kullanmiyorum ama bundan once siyahini kullanip bitirdim. Cok guzel suruluyor.

14.Christian Dior, Steel Grey 047.

Bu iki Dior kalemin de rengine bayiliyorum. Bu koyu gri olani.

15.Christian Dior, Precious Violet.

Bunun numarasi silinmis gitmis. Adinin eflatun olduguna bakmayin, aslinda koyu bordo-mor arasi bir sey. Mukemmel!

16. Max Factor, Masterpiece Beyond Length, Moonlit Black 130.

2 asamali bir rimel, celik grisi renginde. Kivami yerinde, rengi de bence muhtesem. Tavsiye ederim!

17. Maybelline, Define A-Lash, Very Black.

Gunluk kullanim icin benim favori rimelim. Kivami yerinde, surmesi kolay. FIrcasi surerken kirpikleri ayiriyor ve sonuc upuzun, simsiyah kirpikler. Ustune ustluk fiyati da cok uygun!

18. Golden Rose, Eyeshadow Pencil.

Goruldugu gibi bunlarin bir cok rengi bende mevcut, daha bir kac tanesini de onceden denedim. Nedense hepsi ayni kivamda degil. Bazilari topaklaniyor. Burada gordugunuz renlerde oyle bir problem yok. Ozellikle gri tonlarini gece makyajinda tercih ediyorum.

4

Rujlar

19. Dior Addict, High Shine, Rose Shadow 454.

Ben lip gloss kullanamiyorum. Lip gloss'un verdigi seffaf parlakligi cok seviyorum ama dudaklarimi yapisik yapisik yapmasina kesinlikle dayanamiyorum. Aranizda benim gibi azili gloss dusmanlari varsa bu ruj kesinlikle size gore. Parlak ve goz alici ama lip gloss gibi akmiyor, bulasmiyor.Ustelik nemlendiriyor. Sonuna geldim ama ruj fircamla son damlasina kadar kullanmaya devam ediyorum!

20. Maybelline, Born with It 015.

Maybelline rujlar harika! Kivamlari guzel, kaliciliklari normal, ustelik de fiyatlari cok makul.

21. Clinique. Perfect Plum 426.

Bunu bir daha alacagimi zannnetmiyorum, cok parlak.

22. L'Oreal, Infallible. Orchid 426.

Iki asamali rujlardan. Gercekten cok kalici. Yalniz ikinci asamasini surmeyi unutursaniz fena halde kurutuyor. Bir de seffaf kisminin cok belirgin bir kozmetik kokusu var. Kullanmak icin kokulu rujlardan hoslaniyor olmak lazim.

6
5

Farlarim. Butun farlarin bir tane kapaklari kapali bir de acik resmini cektim, icini gorebilesiniz diye.

23. Dior Twist, Charm 970.

24. Elizabeth Arden. Eyeshadow Quad: Moonbean, Tulle, Vintage, Twilight.

Bu, seyahat kitinin icinden cikan boyu, gercek ambalaji farkli. Gordugunuz gibi bu iki farin rengi birbirine cok benziyor. Ben kesinlikle Elizabeth Arden'i tercih ediyorum. Cok daha pigmentli, cok daha isiltili ama dogal duruyor.

24. Yanlislikla iki urune ayni numarayi vermisim :) Maybelline, Turquoise Jewel 155.

Cok uygun fiyatli ve kalici. Favori farlarimdan.

25. Sonia Kashuk, Double Whammy 12.

Bu da aramiza yeni katildi. Target'in ucuzluk rejonundan 2 dolar gibi komik bir fiyata aldim. Cok begendim! Daha once yesil far olarak hemen yaninda duran 26 numarali Hip marka fari kullaniyordum (goruyorsunuz zaten bitmek uzere). Yerine bu gececek artik sanirim.

26. Hip Bright Shadow Duo - Riotuos 328.

27. Rimmel, Color Rush, Tempting 750.

Bu da yine ucuzluktan alinma. Iyi ki de daha cok para vermemisim. Bir cesit gorunmez far bu, ne kadar surerseniz surun iki dakika icinde kaybolmayi basariyor. :)

28. Almay, Intense i-color, trio for browns 201.

Almay'in farkli goz rengine sahip bayanlar icin farkli renkte urunleri var. Bu da kahverengi gozleri belirginlestirmeye yariyor. Bu fari alirken rimeli de aldim ama rimelden hic memnun kalmadim, cok topaklaniyordu ve de cok cabuk kurudu. Far ise harika. Bitince kesinlikle yeniden alacagim.

29. Chanel, Iridescente Effects Eyes, 59 Gold Rush

Kahverengi tonlari kendime yakistirmadigim icin bu far pek kullanilmadan duruyor ne yazik ki. Evet, bu da hediyeydi.

7

Bu son grup, makyaj cantamin icinde yanimda tasidiklarim. Buradakilerin ozelligi kucuk, tasinabilir oluslari.

30. Elizabeth Arden- makyaj cantasi

Bu canta yilbasi zamaninda kozmetik alisverislerimin yaninda promosyon olarak geldi. Rengini, boyutunu cok seviyorum.

31. Elizabeth Arden, Eye Shadow Quad: Sparkle, Topaz, Moonbean, Aura.

Bunun da sadece beyaz ve acik pembesini kullaniyorum. Bu da yine yukaridaki 31 numara gibi seyahat boyu, o yuzden ambalaji farkli.

32. Tarak

33.Elizabeth Arden, Double Density Maximum Volume Mascara, Black 01.

Gunluk kullanima uygun, kolay surulen zahmetsiz bir rimel. Seyahat boyu oldugu icin cantada yer kaplamiyor.

34. Revlon, Lustrous Lipstick, Sparkling Cider 634.

Revlon markasinin iyi yaptigi seylerden biri ruj (rimellerinden uzak durun mesela!). Yalniz ben yine istedigim rengi tutturamamisim.

35. Max Factor, Chestnut 235.

Bu fari ozellikle kis aylarinda kullanmayi seviyorum. Gercekten yuzume belirgin bir canlilik veriyor.

36. Elizabeth Arden Mediterraneo.

Bu da yine kozmetik alisverislerimle gelen bir esantiyon bir parfum. Kokusunu o kadar begendim ki, sonradan gidip buyuk boyunu aldim.


Kozmetikleri boyle ortaya dokunce bazi ortak noktalar gozume carpti.

1) Maybelline Amerika'da "drugstore brand" denilen, markette satilan (ve bu yuzden de hor gorulen) bir marka olmasina ragmen, urunleri cok kaliteli. Maskarasindan kesinlikle vazgecmem, farlari ve rujlari da cok iyi.

2) Neutrogena urunleri fazla belirgin olmayan, dogal isiltili makyaj sevenler icin ideal.

3) Elizabeth Arden urunlerini yilbasi ustu promosyonlu olarak almistim - cogu seyahat boyu zaten! Daha once hic denemedigim halde hepsinden memnun kaldim.

4) Ben hala istedigim gibi ten rengi ve kirmizi bir ruj bulamadim. Bu konuda tavsiyede bulunursaniz cok sevinirim!

Sorulariniz olursa seve seve yanitlarim.
Tesekkurler Banu!

{Philosophique}

You Might Also Like

11 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. çok fazla makyaj yapan biri değilim.
    bu nedenle hiç bu kadar makyaj malzememde olmadı, gerek duymuyorum..
    ama bu postlarıda gıpta ederek okumaktan geri kalamıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. chanelin aynı farı bende de var,çok kötü bir ürün toz toz oluyor,zor renk veriyor.normalde chanelin 4lü farları sevilir ama bu sezon ürünüydü ve aldığıma çok pişmanım.

    YanıtlaSil
  3. Harika bir yazi olmus Philosophique, Maybelline ve E.Arden'in urunlerini not ettim, en yakin zamanda deneyecegim! Yalniz ten rengini ogrenebilir miyim, ruj renkleri icin ona gore karar vereyim. Tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de Maybellineciyim. Kullanıp da memnun kalmadığım bir ürünü yok desem yeridir. Ama maalesef burada drugstore değil :( Yine de fiyatları uçuk değil en azından:)

    YanıtlaSil
  5. Bende de senin 20 numara olarak gösterdiğin Maybeline colorsensational rujdan var 190 numara Atomic Pink. Ruj inanılmaz yoğun. Küçücük dokunuşlarla bütün dudak boyanıyor. Ruju bitirebileceğime ihtimal bile vermiyorum. Altına kesinlikle nemlendirici ya da dudak koruyucu sürmek gerek çünkü ruj mat ötesi bi ruj. Ben de vıcık vıcık dudak parlatıcısı sevmiyorum ama Maybeline'in bu ruj serisinde hayal kırıklığına uğradım çünkü tam zıttı istediğimin. Onun yerine Maybelline Watershine serisini kesinlikle öneririm. Hem mat değil, hem de dudakta kuruyup kalmıyor, hafif bir parlaklık veriyor.
    Golden Rose'un kalemlerini denemedim ama ben çok ucuz olmasına rağmen Emily'nin göz kalemlerini her türlü pahalı göz kaleminden daha iyi buluyorum.

    YanıtlaSil
  6. bir maybelline rimele takıldım almıştım pişman oldum ben ona 1 lira bile vermem çünkü benim kirpiklerimi olduğundanda ince ve az gösterdi gerçi beni loreal ve max factor bile mutlu edemedi ama belkide benim mükemmeliyetçi oluşumdandır şimdi ise artık estee lauderi tavsiye ediyorum kalın dolgun kirpikler için ...

    YanıtlaSil
  7. ten rengi ruj arıyorsan, M.A.C cherish tek geçerim..

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar düzenli ve özenli bir çalışma örneği olmuş, neyin ne olduğu çok açık çok hoşuma gitti ellerine sağlık!!

    Kırmızı ruju çok seven biri olarak, Maybelline Cherry Candy (80 Numara) çok güzel bir kırmızılık veriyor, bende lip gloss kullanamayan biriyim ama bu ruj da çok yumuşak ve watershine olduğu için güzel bir parlaklığı var. İkinci önerim de Nivea Beaute Sheer Cherry (12 Numara)bu da çok yoğun olmamakla birlikte çok tatlı bir doğal kırmızı yapıyor dudakları.. Bu arada fark ettim ki ikiside Cherry :))

    http://plndrkn.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. golden rose 65

    YanıtlaSil
  10. ben bişey sorabilir miyim :) Neutrogena Healthy Skin Glow Sheers ile Neutrogena Skin Enhancer arasında ne fark var ?

    YanıtlaSil
  11. Yorumlariniz icin cok tesekkurler!

    Gizemel - Chanel konusundaki gozlemlerime katilmana cok sevindim. Hem bu kadar unlu bir marka, hem de bu kadar pahali olunca kotu cikmamasi lazim diye dusunuyor ama insan ama ben sunu ogrendim ki fiyat kesinlikle kalitenin garantisi degil! Maybelline farlarimi kat kat tercih ederim buna.

    Bizden bize - Ben sanirim acik bugday tenliyim. Saclarim koyu kahverengi ve tenim de gayet beyaz. Ne kadar aciklayici olmaktan uzak bir cevap verdigim goz onuna alinirsa neden dogru ruj rengini bulamadigim anlasiliyor herhalde!:)

    Mine - Turkiye'ye yurtdisindan gelen makyaj urunlerinin fiyatlarinin sisirilmis olmasi cok aci gercekten. Hele Sally Hansen urunlerinin fiyatlarini duydukca dudagim ucukluyor!

    Leah - Maybelline Watershine'i UK sitesinde gordum ama henuz burada bulamadim. Amerika'da satilmiyor galiba.

    Summer - Maybelline kirpikleri kesinlikle uzatiyor ama dolgun gostermek konusunda cok basarili olmayabilir, haklisin.

    Irem, plndurukan, anon - tavsiyelerinizi not ettim.

    Eli - bilemiyorum, dedigim gibi bu urunleri pek kullanmadigim icin farklarini da soyleyemeyecegim.

    Tekrar tesekkurler herkese!

    YanıtlaSil