Fatma'nın Eli Kolye

9/07/2010

fatmanin-eli-figurlu-kolye

Bence hediyenin en guzeli ve ozeli en beklemediginiz anda geleni oluyor. Tipki yukaridaki kolye gibi. Pazar gunu dogum gunu kutlamalarimin bittigini ve hediyelerin kesildigini dusunurken kapim caldi. Mor Taki'nin zarif sahibesi onca yogunlugunun arasinda 30. yas gunumu unutmamis. Bana "Fatma'nin Eli" figurlu bu gumus kolyeyi gondermis. Tabi cok mutlu oldum. Hediyemi ise elbette cok begendim. Ama kolyenin kendisi ve gonderen kadar anlamida onemli. Internette bu figurle ilgili ufak bir arastirma yaptim. Ogrendigim kadariyla Fatma'nin Eli figurunun kadinlari kotuluklerden ve kiskanc gozlerden koruyan, sadakati ve sabri temsil eden bir tilsim olduguna inaniliyor. Ayni figur Musevi ve Hindu inanclarinda ise Hamsa ve Meryem'in eli olarak biliniyor.

madonna

madonna1

Ayrica ogrendim ki Madonna Hamsa kolyesini hic boynundan cikarmiyormus. Lauren Conrad ve Sharon Stone'da bu kolyeyi takan unlulerden bazilari. Sizin Fatma'nin Eli figuruyle ilgili paylasmak istediginiz baska bilgiler varsa ogrenmek usterim.

You Might Also Like

22 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. Çok güzel...Klasik değil farklı bir model. İyi günlerde kullan.
    Bu arada geçmiş doğumgünün kutlu olsun ben kaçırdım sanırım.

    YanıtlaSil
  2. hımm.. bugün bir şey daha öğrenmiş oldum :)
    hediyen çok güzel ve anlamlı güzel günlerde kullan :)

    YanıtlaSil
  3. Lacin; cok tesekkur ederim, dogum gunum cumartesi gunuydu, 30 oldum :) blogumda yazmadigim icin farketmemissindir.

    adsiz; cok tesekkurler. bencede anlami cok ho$, beni cok etkiledi.

    YanıtlaSil
  4. nice mutlu yaşlar dilerim banucum özel bir yaşa girmişsin :), kolyen çok hoş çok beğendim güle güle kullan, mutlu anılar biriktirdiğin bir yaş olması dileğiyle
    Sevgiler,
    Gonca

    YanıtlaSil
  5. Güzel günlerde kullan çok zarif bir jest. Bende doğum gününü bilmiyordum. Nice mutlu yıllar sana

    YanıtlaSil
  6. Gonca; evet, 30 ozel bir yas olsa gerek, en azindan 29'dan daha cok sevdim :) tesekkur ederim.

    Moda(e)rator; cok tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  7. çok beğendim anlamını da kendisini de..seve seve kullan :)

    Bende kaçırmışım doğum gününü, sağlık ve mutluluk dolu rengarenk yıllar diliyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Geçmiş doğumgününüz kutlu olsun :))

    Bende de var Fatima'nın eli figürlü bir kolye, çok severek kullanıyorum, manevi değeri çok yüksek bir sembol, mesela Anadolu'da kadınlar, ebeler çocuk doğurturken "benim değil Fatma anamızın eli olsun" derlermiş, yapması zor ve riskli işler için yaygın kullanılan bir tabir, İslam'da Hz. Fatma'nın, Hristiyanlık'ta Hz. Meryem(Fatima)'in, Musevilik'te Hz.Musa'nın kardeşi Miriam'ın eli olarak geçer, üç semavi dinin ortak noktası olan enerjisi yüksek bir figür. Ben de ilk kez yapacağım bir yemeği denerken, hatta bitirme projesi teslimimi çizerken(!) temenni etmiştim, benim değil Fatma anamızın eli olsun :)

    YanıtlaSil
  9. cook şık ve orjinalmiş,böyle anlamı olan seylere bayılıyorum..

    YanıtlaSil
  10. Fatma değil de yalnız Fatıma,peygamberimizin kızının eli olarak geçiyor.
    Güle güle kullanın,çok güzel

    YanıtlaSil
  11. geçmiş doğum günün kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
  12. kolyesini ilk defa gördüm sanırım hiç dikkat etmemişim inanırım boynumda bir nazarlık olur genelde : )

    YanıtlaSil
  13. bu zamanla fatmagülün kolyesi fatmagülün şalvarı vs:) diye yeni versiyonlara gebe olunması demektir benden söylemesi:)
    Fatmanın eli kolyesi şurdan esinleme olabilir.
    Hz:Fatma nın maharetli bir hanım olduğu ve eğer duyduysanız bayanlar bir iş yaparken işin doğru düzgün olması ve güzel sonuç vermesi için ''benim elimle değil fatma anamızın eliyle'' derler..
    MEsala yemek yaparken söylendiğine şahit olmuşumdur.

    YanıtlaSil
  14. Ayyy, aslında aklımdaydı twitter dan dolayı ama bugünlerde kocamdan veto yiyip, internete giriş saatlerim sekteye uğrayınca atlamışım. :( Geçmiş doğum günün kutlu olsun. 30 lular kulübüne hoşgeldin. :D

    Kolyeni de güle güle kullan, çok güzelmiş.

    YanıtlaSil
  15. hepinize coook tesekkur ederim, kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Kolye harik, güle güle ve iyi günlerde kullan canım..
    Bir de geçmiş doğum günün kutlu olsun, ben de kaçıranlardanım. Mahcup mahcup kutluyorum şimdi :)

    YanıtlaSil
  17. Bende sizin sayenizde tanıdım mor takıyı çok güzel şeyler var, alışverişimde oldu son derece güvenli ve hızlılar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  18. Renkleriyle, anlamıyla, zamanlamasıyla güzel bir kolye:) Güle güle kullan!

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel...Klasik değil farklı bir model. İyi günlerde kullan.

    YanıtlaSil
  20. ya sevgili Banu sen nerede yaşıyorsun? Ben seni USA'de sanıyorum ama TR'de gibi yazıyorsun

    YanıtlaSil
  21. öncelikle yeni yaşın hayırlı olsun...kolyeni güle güle kullan vee bende aynısından istiyorum;=)
    siteyi ziyaret ettim , hoş modeller var ve fiyatlar uygun ancak kalite açısından pek karar veremedim ...

    YanıtlaSil
  22. Bu sembol Hz. Fatıma ile birlikte Hz. Ehlibeyti yani Hz. Muhammed, Hz. Ali, Hz.Fatıma, Hz.Hasan ve Hz. Hüseyin'den oluşan 5 kişilik ailenin en mükemmel halini temsil eder içerisine işlenmiş Göz figürü de aile kavramının,her biri ayrı ayrı kimliği temsil eden; babalık ve erkeklik, annelik ve kadınlık oğulluk kavramları anlaşılınca gönül gözünün açılacağına işarettir...;)
    çook hoş daha bir sürü mana daha gizli...

    YanıtlaSil