Muhteşem Yüzyıl Dizisi

1/06/2011


Bu diziyi merakla bekliyordum. Dun gece eve gec gelince sadece son yarisina yeti$ebildim. Kostumler, mekanlar beni buyulemeyi basardi. Ancak internetteki yorumlara gore diziyle ilgili RTUK'e sikayetler yagiyormus. Kanuni Sultan Suleyman'in icki icen, kadin duskunu bir padisah olarak portre edilmesi pek cok kisi tarafindan elestiriliyor. Ben sizin goruslerinizi merak ediyorum. Diziyi izleyebildiniz mi? Ve izlediyseniz sizde biraktigi izlenimleri {oyuncu secimleri, kostumler vb} paylasir misiniz? Bir de ben sanki bir ara cariyelerin arasinda Survivor Merve'yi gordum gibi oldum. Sizde farkettiniz mi?

b_muhtesem_yuzyil03
b_muhtesem_yuzyil02
b_muhtesem_yuzyil01

You Might Also Like

94 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. ben çok tepkili bakmıyorum bu diziye. Misafir olduğu için izleyebildiğim kadarıyla izledim. Ama tereddüt ettiğim noktalar da var tabi sarayda gösterdikleri şekilde müzikli eğlenceler olur muydu? Ben padişahlar aileleriyle birlikte yemek dahi yemezdi diye biliyorum.

    Dediğin gibi kostümler çok etkileyiciydi. Merve Oflaz cariyelerden biriydi evet :)

    YanıtlaSil
  2. dün akşam,yarım yamalak izleyebildim,ama güzeldii:)kostümler göz kamaştırırken,hürrem sultan pek sönük kaldı,ve biraz tombul geldi bana,beğenmedim kısacası,
    cariyelerden birisi merveydi evet...

    YanıtlaSil
  3. uzun zamandır merakla bekliyordum,gözümü ayırmadan izledim.kostümler çok güzeldi.nebahat çehre herzamanki gibi enfesti.hürremi 350 kişi arasından seçmişler.yeni bir yüz.kızıl saçlı ve gülümsemesi çok güzel.biraz tombul evet ama o zamanlar etli kadınlar güzel bulunuyormuş.bence çok başarılı bir seçim.hürremin 3 oğlu 1 kızı olacak,bakalım onları kim oynayacak.merakla ilerleyen bölümleri bekliyorum.gözüme takılan birşey daha.sultan süleymanın iki kız kardeşi olması gerekmiyor mu?sadece bir kız kardeşi vardı dün.
    ece

    YanıtlaSil
  4. güzel bir diziydi namaz kılıyo kuran okuyo falan ama haremide sağlam kanuninin. acaba hepsinede imam nikahı kıyıyormu merak ettiğim bu?:))))

    YanıtlaSil
  5. bizde de beklentilerimizi biraz yavan bıraksada tarihi bir dizi olması açısından izledik. evet Merve vardı:)ilerleyen bölümleri bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  6. benim de merakla beklediğim bi diziydi, aslında kanal d'de aynı saatlerde yayınlanan ve yeni başlayan şüphe dizisini de çok merak ediyordum. ben her iki diziyi de görsel açıdan çok beğendim. kıyafetler profesyonel çalışmaların ürünüydü belli, dizideki herkesi beğendim kanuninin valide sultanı dışında. Nebahat Çehre bence o role yakışmamıştı, fazla botokslu, fazla güzel, fazla dinç :)ya da firdevs hanım imajı beynime öyle bir yerleşmiş ki onunla ilgili her sahnede firdevsi görür gibi oldum.

    hürrem karakterindeki kadın, bence yerinde bir seçim olmuş. o zamanların etine dolgun hoş bir ölçüsü var. çatlak halleri çok hoştu :)

    onun dışında gelen tepkilere ben her zamanki gibi bir anlam veremiyorum..

    sevgiler
    hazal

    YanıtlaSil
  7. Bu diziye tepkisel bakanları anlamıyorum .Sonuçta tarihi bir belgesel değil ki bu dizi yahuu.
    Tabiki biraz kurgu biraz abartı olacak.Sonuçta tarih kitaplarından başka tarihi kaynak yok.Kişisel günlükleri saymazsak günlük yaşam hakkında bildiklerimiz bunlar.Yani kimsenin zaman makinası yokki gidip görüp hayır yanlıştır desin.Bence etkileyici ve sürükleyici bir ddizi olmuş.Rütük olayına gelince de bence körü körüne eskiye saplantısı olupta akıllarındaki imaj yıkılacağı için böyle şikayetler olmuştur.
    Merve oflaz gözde cariyelerden biriydi.Hatta kanuniyle bir gece birlikteydi.Ben en çok mahidevran adına üzüldüm.Manisada güzel bir hayatı varken şimdi topkapıda hapi hayatı yaşıyor.
    Dizinin ilerleyen bölümlerinde çok fazla entrika görücez.Çünkü Hürrem sultan hırsları pahasına valide sultanıda sindirecek mahidevranıda hatta en sonunda şehzade mustafayı boğazlatıp pargalı ibrahimide bizzat kendisi boğazlayacak.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. tarihe meraklı ve eşi tarihçi biri olarak dün diziye şöyle bir baktım tam hakim değilim ..ama osmanlı sultanları içki ve kadına düşkünlüğü ile gösterilmek isteniyor.halbu ki öyle olmadığını bir tarihçiden dinledim.hele hele K.S.Süleyman ...cariyeler sadece sarayın hizmetine bakarmış.padişahın ailesinin hizmetine şimdiki hizmetçi kavramı gibi..
    yani yatak odalarını süslemezlermiş.malesef hep böyle görülüyor.
    ama kostümler,oyuncular çok iyi ..tanıdık yüzler çok survivor merve gibi..elveda rumelidende çok oyuncu var...:)güzel günler diliyorum..

    YanıtlaSil
  9. benim anlayamadığım insanların bazı şeylere neden at gözlüğüyle bakıyor olduğu.sonuçta bir tv yapımı, hatta film bile olabilirdi.yani ortada bir "senaryo" var. tarihi gerçekleri taban almakla birlikte, tabii ki eklemeler ve çıkarmalar yapılacak. birileri tarafından diziyi yapanların ve izleyenlerin "vatan haini" ilan edilmesi bence çok trajikomik bir durum. ortada iyi bir kadro, yüksek meblağlar harcanarak oluşmuş bir emek var. plato, kostümler muhteşem. biraz olsun tarihle ilgilenenlerin, az da olsa okuyanların şaşırmayacağı bir proje. ben genel olarak beğendim.

    YanıtlaSil
  10. evet kostümler ve oyuncular gayet iyiydi.Kıyafetlerde detaylar ilgi çekici. Yalnız dizi deyip geçemeyiz diye düşünüyorum keşke daha güzel yansıtılsa,dizi bu tabi ki abartı olabilir ama ecdadımızı kötüleyerek olmasın. Unutmayalım ki batının filmlerinde ve dizilerinde dinlerine güzel atıfta bulunulmadan film bitmez. Bir dua ya da bir kilise herzaman yer alır.
    semra

    YanıtlaSil
  11. bende meraklanmıstım osamnlı tarıhı kanuni dönemi falan.aklımda hep the tudors var tabiki bizdede ole olsa super olurdu.aam yınede bızım dizilerimize göre cok güzeldi kıyafetler harrikaydı herkesın dediği gibi.hemen arkasından e2de yine tudors'ın yenı bolumu vardı arka arkaya güzel gidio bence

    YanıtlaSil
  12. tv'ye ilk fragmanları girdiğinde ben bunu dizi değil film fragmanı felan sanmıştım sonra bi baktım diziymiş dün akşamda yarım yamalak izlemimle pek bişey anlamasamda beğenerek izleyeceğim bi dizi olacağı kesin :)

    YanıtlaSil
  13. Ben de şüpheyle başlayıp;muhteşem yüzyıl ile devam etti sonra da zaten tekrarı verilince baştan sona izleme fırsatı buldum.
    Ben kurgunun herhangi bir art niyet üzerine yapıldığına-içkiye kadına-kıza düşkün bir tarih gibi-gösterilmeye çalışıldığına inanmıyorum.Zaten Hürrem'in özel çabası ile K.S.Süleyman mendil attı :) Ayrıca eğlenceyi tertip eden de bizim firdervs :)) Ben beğendim;çarşamba günleri artık diziler açısından evde oturmayı tercih edilebilir bir gün haline getirdi :))

    YanıtlaSil
  14. Bende diziye tepkili kesimdenim. Bir osmanlı padişahının bu kadar kadın düşkünü gösterilmesi hiç hoşuma gitmedi. Herkes ondan erkek evlat sahibi olmaya bakıyor sanki bu kadınların başka hiçbir işleri yararları olmamış gibi..
    Hürrem sultanı oynayan kız da rol kabiliyetini geliştirmesi lazım bazı yerlerde çok basit oynamış, o ruhu yakalayamamış..
    Kıyafetlere sözüm yok başarılı olmuş..
    Ne yazıkki genel düşüncem eğer ben cahil, tarihimiz hakkında hiç birşey blmeyen bir insan olsam osmanlıdan soğurdum bu diziyi izledikten sonra..
    ve arkadaşlar şöyle birşey söyliyim
    sizler doğru veya yanlış olsun farketmez sonuçta bu bir dizi bizi sürüklüyorsa problem yok diye mi düşünürsünüz?
    yoksa tarihimizin yanlış aksettirilmesi haksızlıktır tabiki bu kendi ülkemiz kendi geçmişimiz diyerek tarihimizi savunmalımıyız?
    bence doğru cevabı hepimiz biliyorz..

    YanıtlaSil
  15. Çok saf bir milletiz her oyuna geliyoruz ufacık ufacık parçalardan puzzle yapılıyor ama maalesef görmüyoruz.
    Hepimiz temel reis çizgi filmini çizgi film olarak izliyoruz gerçekte kimse temel reisin bir ülkenin elinde kalan tonlarca ıspanağı satmak için yapılan bir satış stratejisi olduğunu anlamadığı gibi.Türkiyede oynanan karalama politikalarınında farkında değil.İşimde lafım da siyaset değil.Kendine hakaret etmeye bu kadar müsait bir ülke daha görmedim
    Yurtdışında görevli bir öğretim görevlisi olan prof.dr. Akmanda farklı düşünmüyor

    http://www.haberaktuel.com/muhtesem-yuzyil-tarihiyle-barisan-halka-bir-misilleme-haberi-357346.html

    YanıtlaSil
  16. Gizem de Brx.6 Ocak 2011 11:54

    Nesine tepkili bakilacak ki? Ne var ictiyse? Yani olayi bir kere Turklukle alakasi yok, bence zaten ne kadar Turkler tartisilir da. Sanki annesi babasi 7 gobektir Turk de. Agir yorum oldu, yayimlamayabilirsin dilersen. Ama oyle valla!. Hayir yani, velev ki Turk, ne var ictiyse? Muhtesem yonetmis ya! RTUK de kadi efendi gibi oldu. Ay yok bu yayimlanacak gibi degil, olsun sen oku.

    YanıtlaSil
  17. konu dizi,belgesel değil tabii ama sorun aynı aslında..tarihsel bir kişiliktir anlattıgınız..kimsenin tanımadıgı bilmediği yada geçmişinizde önemli bir rol oynamamış sıradan birisini kurgulamıyorsunuz..siz bir döneme damga vurmuş bir Padişahın hayatını dizi yapıyorsunuz..bazı kaynaklardan faydalanılıp kesin bilinen gerçekleri dizide yansıtınca neden itiraz edilmiyor.bu dizi savunması varsa kurgu yapılsın ozaman baştan sona..
    bunun ayrımını yapamazsınız..bilinmeyenler bir "göz"den hayal edilecek ve yansıtılacaktır..oysa herkesin hayalinde saray farklıdır..Harem'in dizide gösterildiği kadar basit olmadıgını düşünenlerdenim..o dönemin padişahları din için yaşamış,din için savaşmışlardır..sizce yaşanılan ve gösterilen tezat değilmi şimdi..

    YanıtlaSil
  18. Dizilerden herşeyi öğrenmeye çalışan bir toplumumuz var bizim. Ortada böyle bir durum varken adamların bildiğin 'türk Henry' yapmalarına ben de tepkiliyim.

    Bu diziyi izleyen birçok cahil kesim gidip de bir de kanuni'yi düzgün tarih kitaplarından okuyayım demeyecek. aklında hep cariyeden başka bir şey düşünmeyen bir padişah kalacak

    Zehra

    YanıtlaSil
  19. Bu konu gitti gider. Gerilim dolu yorumlar bunlar :)))

    YanıtlaSil
  20. şu böceklenmiş küflenmiş düşüncelerden kurtulup sadece diziyi bi dizi diye izlesek? osmanlı mı kaldı artık nasıl tasfir edilirse edilsin kadro kostüm mekanlar gayet başarılı baya bi bütçe ayrılmış belli ki. sonuçta osmanlı mutlak bi değer değil ki senaristler öyle yorumlamış bizede izleyip keyifini çıkarmak düşer :)
    merve t.

    YanıtlaSil
  21. Yeşil Eşarp6 Ocak 2011 12:34

    bende aşırı tepkiliyim. Ecdada yapılan bi saygısızlıktır bu basite atılcak ta bi konu diil padişahlar peygamberlik görevi yapmış insanlardır. evliya oldukları bile söylenir. 46 yıllık bi padişahlık hayatı ve alınmış muhteşem süleyman ünvanı. Bunlara bi hakaret bu dizi. ve buna bi dizi olarak bakamayız. Ecdadımızı bu şekilde tanıtırsak vay halimize dizilerden bu kadar etkilenen bu toplumda neler olmaz. evet dizinin herşeyi güzel ama tanıtımı sadece haremden yapılmamalıydı o muhteşem süleyman olmadı bence olmadı. Yersiz bi dizi

    YanıtlaSil
  22. Adsız dizi izleyeceğim diye bir ülkenin tarihini gözardı etmek sencede fazla umursamazlık olmaz mı ? Bu kadar küçük düşünme.Dünya reklam propagandaları üzerine yürüyor bunu kim inkar edebilir?

    Türkay şorayın Sultan filminde televizyonda gofret gören çocuğun gofrette gofret diye yırtındığını unutmayalım bu iş 7 den 70e böyle

    YanıtlaSil
  23. maalesef bnde tepkiliyim :(( bir osmalnlı padişahının bu şekilde hareme eglenceye zevke düşkünmüş gibi yansıtılması çok yanlış.....keşke bu kadar haremi gözümüze sokarak işlemeselermiş konuyu...aralarda göstererek işleselermiş sanki daha bi yoluna otururmuş gibi geldi.....ne kendim izleyebilecegim bir dizi,ne cocuklara izletebilecegim bi dizi....keşke tarihi daha düzgün,yozlaştırmadan anlatsalardı, o zaman çocuklara özellikle izletirdim keyif,haz,tad ve fikir alsınlar diye.... ama maalesef:(

    YanıtlaSil
  24. Sadece 1 bölum izleyip "padişah kadın duşkunu, içkici" gösteriliyor yorumu nasıl yapılabilir? bu bir sinema filmi olsaydı şu anda tartışmak sağlıklı olurdu. bu dizinin bir sezonunu izlemeden nasıl yargıya varılabilir. şu anda diziyi kötuleyenler bence sadece önyargılı.

    ayrıca bu bir "dizi". diziler kurgudur. bir senaryoları vardır ve oyuncular "canlandırma" yaparlar. diziler, gerçek değildir.ingilizcede,
    "soap opera" olarak tanımlanırlar ve bu da "sabun köpuğu" olarak başarılı bir şekilde Turkçe'ye çevrilmiştir.

    uzun lafın kısası, tv vakit geçirmek için kullanılan bir araç, eğitim için değil. bizim gibi "okumayan-yazmayan" bir ulkede bir dizinin böyle eleştirilmesini hem acı verici hem de komik buluyorum.

    teknik açıdan ise hem kostumler hem de mekan tasarımı çok başarılı. gerçekten iyi bir plato kurmuşlar ve görselliğin hakkını vermişler...

    YanıtlaSil
  25. bazı arkadaşlarım çok gerçekten çok saf.neymiş sadece kurguymuş.öyle olmuyor arkadaşlar bir öğretmen olarak diyeceğiş şu ki, akılda kalan görselliktir.ben ne kadar derste kanuniyi anlatırsam anlatayım gençlerin aklına o dizideki sahneler gelelecek.bunu asla değiştiremezsiniz. ha bu sadece gençler için geçerli değil her yaş insan için de geçerli.
    harem:saray erbabının eşlerinin yetiştirildiği bir ilim meclisiydi bu tür danslar oyunlar hep bize batı tarih kitaplarından geçmiş.
    dizilerde cinsellik ve entrika reyting yaptığı için bu şekilde devam edecek.
    lütfen daha duyarlı olalım..

    YanıtlaSil
  26. nihan mestan6 Ocak 2011 13:08

    :) taaa kendisi merveydi, kanuni süleymanla bölüm içinde ilk ilişkiye giren cariyeyi canlandırdı.acaba devam edicekmi yoksa bir iki bölümlük mü oynıcak ben en çok onu merak ettim. internette yazılanları bende okudum ve çok yersiz buldum. içki sahnelerinin yanında namazını kılıp her gece duasını eksik etmeyen kanuninin neden dikkat çekmediği beni düşündürdü. hürrem canlandı türk asıllı alman oyuncu ise ses tonlamasıyla beni benden aldı.bence olaya farklı açıdan bakılmış arka sesler şahsen benim çok hoşuma gitti sadrazam ibrahimin mesela devşirme oluşunun filan anlatılması. hürreminde aslında yaptıklarında nekadar haklı gerekçeleri olduğunu... bence dizi muhteşem:) adına laik olur mu orasını bilemem. yerli the tudors demelerini ile hiç anlamıyorm. padişahlar, krallar, bunlar tabikide yaşam tarzı olarak birbirine benzicek. kendi tarihimizi nie başka bir yerden esinlenmiş gibi yapalımki bu zaten bizim gerçeğimiz:) açıkcası gülben ergenin bir zamanlar oynadığı hürrem dizisinden 100 kat daha başarılı ;)

    YanıtlaSil
  27. Yeşil Eşarp6 Ocak 2011 13:21

    starda haberleri izliorum her akşam halka sorular soruolar daha istiklal marşını kimin yazdığını bilmeyen insanlar var ne yazdığını bilmeyenler var. Türkiyenin avrupa birliğine üye olduğunu sananar var ki zaman bile uydurmuşlar kimi 2010 dio kimi 7 sene oldu dio. biri dio istiklal marşını kenan evren yazmış biri atatürk. Böle bi ülkede tarihi anlatan bi diziye kurgu diyemeyiz. yorumlara önyargı diemeyiz.
    Bu basit bi dizi diil. ilk bölümünden son bölümüne okadar dikkatle yapılmalı ki bu yorumların apılmasına gerek bile kalmasın. Çok sorumluluğu olan bi proje. En azından ecdada biraz saygı. TArih çocuk oyuncağı diil bi ülke geçmişiyle vardır. Biri osmanlımı kaldı demiş üzüldüm açıkçası o onlar olmasaydı biz var olabilirmiydik. Hassa bi mevzu ince davranılmalı.Bi aşkı memnu yaprak dökümü bilmem ne diil bu kurgukasın ekleme yapılsın. Öle olsa amenna hepimiz önyargılı olmayı kabul ederiz.

    YanıtlaSil
  28. Ben de tepkileri anlayamiyorum acikcasi...Tabi ki icecek eylenecek arasira.Yoksa HAREM neyin nesi???....Kostumler ve mekyanlar guzeldi.Hurremi oynayan hatun da dikat ettiyseniz Drew Barrymore'yi andiriyor :)))........Benim anlamadigim baska bir sey var lutfen biri aciklasin.Niye her dizide baska bir dizide beraber rol almis oyuncular oluyor hep????

    YanıtlaSil
  29. Bence gayet güzeldi,the tudors tan da esinlenilmiş gibi gözüküyor ama iyi yapmışlar :)
    ayrıca tepki gösterenleri de anlamıyorum.Bu bir belgesel değil dizi-bize lise tarih kitaplarındaki gibi "şu savaşa gidildi bu kazandı bu anlaşma imzalandı" şeklinde anlatılırsa bunu hiç kimse izlemez-ve izlense de kimsenin aklında yer etmez.
    gayet güzel olmuş!

    YanıtlaSil
  30. Eğer bu dizi sadece bir kurgu ise, o dizinin başında da sonunda da "Bu dizideki kişiler ve kurumlar HAYAL ÜRÜNÜDÜR!" ibaresi yer almalıdır. Bu dizide anlatılanlar bir gerçeklikten, bir tarihten yola çıkarak anlatılan ve 1. bölüm itibariyle tamamen ama tamamen yalan yanlış, senaristlerin hiç bir tarih kitabını açıp okumaya tenezzül etmeden yazdıkları bir uydurmadır! Bunu bu kadar net bir şekilde söyleyebiliyorum. Bazı yorumlarda yazıldığı gibi Osmanlı gündelik yaşamı, harem hayatı bilinmeyen bir kapalı kutu değildir! Gerek I. Süleyman dönemi ile ilgili gerekse Osmanlı Harem-i Hümayun'u ile ilgili tamamen akademik bir çok çalışma yapılmıştır.
    Muhteşem Yüzyıl dizisinin 1. bölümünde izleyiciye aksettirilen tüm her şey tamamen kurgudan ibarettir. Bu derece kurgunun üzerine Osmanlı padişahının adını, bir dönem yaşamış olan insanlara en önemlisi tarihe, tarih bilimine saygısızlıktır. Günümüz Türk insanı dizide, filmde gördüğü hemen hemen her şeye gerçektir, olmuştur diyebilme potansiyeline sahip olduğu için; böyle yapımlar insanların zihniyetinde düzeltilmesi mümkün olmayan tarihi sapmalar yerleştirmektedir.
    Harem nasıl bir kurumdur öğrenmek isteyenler şu kitaba göz atabilirler;

    http://www.eren.com.tr/goster/kitap/kitap.asp?kitap=162659

    YanıtlaSil
  31. Eğer bu dizi sadece bir kurgu ise, o dizinin başında da sonunda da "Bu dizideki kişiler ve kurumlar HAYAL ÜRÜNÜDÜR!" ibaresi yer almalıdır. Bu dizide anlatılanlar bir gerçeklikten, bir tarihten yola çıkarak anlatılan ve 1. bölüm itibariyle tamamen ama tamamen yalan yanlış, senaristlerin hiç bir tarih kitabını açıp okumaya tenezzül etmeden yazdıkları bir uydurmadır! Bunu bu kadar net bir şekilde söyleyebiliyorum. Bazı yorumlarda yazıldığı gibi Osmanlı gündelik yaşamı, harem hayatı bilinmeyen bir kapalı kutu değildir! Gerek I. Süleyman dönemi ile ilgili gerekse Osmanlı Harem-i Hümayun'u ile ilgili tamamen akademik bir çok çalışma yapılmıştır.
    Muhteşem Yüzyıl dizisinin 1. bölümünde izleyiciye aksettirilen tüm her şey tamamen kurgudan ibarettir. Bu derece kurgunun üzerine Osmanlı padişahının adını, bir dönem yaşamış olan insanlara en önemlisi tarihe, tarih bilimine saygısızlıktır. Günümüz Türk insanı dizide, filmde gördüğü hemen hemen her şeye gerçektir, olmuştur diyebilme potansiyeline sahip olduğu için; böyle yapımlar insanların zihniyetinde düzeltilmesi mümkün olmayan tarihi sapmalar yerleştirmektedir.
    Harem nasıl bir kurumdur öğrenmek isteyenler şu kitaba göz atabilirler;

    http://www.eren.com.tr/goster/kitap/kitap.asp?kitap=162659

    YanıtlaSil
  32. ben begenmedim The Tudors tarzi bi dizi yapmaya calismislar .. sultan suleyman ve annesini oynayan oyuncularin yuzleri eskidi artik onlari gorunce Onur Bey ve Firdevs hanimi gordum ben eski karakterler yapisip kalmis demekki ..
    Abarticak bisi yok kurgusal bir dizi belgesel degil diyenlere; madem oyle neden topkapi sarayinda tarihimizde onemli rol almis sahislari kendi kafalarina ve fantezilerine gore resmediyorlar gercekten uretken olaydilar da baska isimlerle baska baska mekanlarda cekimlerini yapaydilar.. zaten kimsenin tarih bilgisi yok bu sekilde akillarda yanlis bir imaj olarak kalicak ..

    YanıtlaSil
  33. herkes gibi bende kıyafetleri beğendim ama osmanlı tarzını yansıttığını düşünmüyorum özellikle kadınlarınkini "boleyn kızı"nı okuyanlar varsa ordaki tarzı bilirler burdaki kıyafetlerde onlara benzetilmiş sanki tabi ben fikrim bu sonuçta osmanlı dönemnde yaşamadım nerden bileyim ki o zamanki kıyafetleri :)

    YanıtlaSil
  34. Çok kötü bir başlangıç ve oyuncu seçimi de yanlış.Dünya üzerinde Muhteşem Süleyman olarak yad edilen padişah bizde dizilerle bu hale gelebiliyorsa vay tarihimize diyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  35. Televizyonda gördüğümüz herşeyi "gerçek" diye algılayan insanlarımız oldukça; kurgu dizilere de tepki gelir, bbg evleri de reytingde tavan yapar, Nuri Alço'lar da sokakta taşlanır. Bir de bunların kurgu olduğunun farkındaki insanlara "Siz safsınız, birşeyden haberiniz yok." diye yaklaşıyorlar ya, te Allaam!!!

    YanıtlaSil
  36. Tanıtımı yapılırken bugüne kadar çekilen Türk dizileri arasında, en büyük bütçeye sahip dizi olduğu vurgulandı. Ki giyisilerden, aksesuarlardan, dekordan ve çekim kalitesinden bunu görüyoruz.

    Yalnızca tek bir bölümü izleyerek, dizi hakkında yorum yapmanın anlamsız olduğunu düşünenlerdenim. Evet birbiri ile tezat olan ve beni düşündüren şeyler var. Örneğin namaz kılan, sürekli dualar okuyan Kanuni'nin aynı gece haremindeki kadınlar ile birlikte olması, onları dans eder iken izlemesi vs. zina değil midir? Bu ne çelişkidir?

    İlk bölümde bende kalan izlenim, eleştiri yapanlar ile aynı oldu. Ancak şunu da unutmamak lazım; ilk bölümden verilmek istenen olay Hürrem'in saraya gelişi ve Kanuni'nin hayatına girmesi. O yüzden ilk bölümde bu görüntülerin olması bana göre normal. İlerleyen bölümlerde sürekli bu harem, kadınlar, eğlence, içki olayları devam ederse; o zaman derim ki bu dizinin amacı farklıymış.

    YanıtlaSil
  37. Eleştriler haklı tabi ama dediğiniz gibi kostümler ve takılar muhteşem :)))
    Nebahat Çehre bu diziyle de yine kendinden çok söz ettirecek...
    Genç kızlar da birbirinden güzel...
    Tam bir görsel şölen...

    YanıtlaSil
  38. ecdadımızı kötülemeyelim deyip durmuşlar...ya allah aşkına nerde kötülediler adamı?
    içki içip karısını aldayınca savaşlarda elde ettiği başarılar sıfırlanmış mı oldu?
    melek mi bu adamlar-nerden biliyosunuz içmediğini,haremlerde alem yapmadığını? kaldı ki dizide tamamen tarihi gerçekleri anlatılmadığı,bunun bir kurgu olduğu en başında yazılmış-belirtilmiş.
    Şu diziyi izlemeden önce Valide Sultan,Hürrem ve Kanuni'nin aynı dönem insanları olduğunu bile bilmeyen bir sürü insan var.
    Bu tip yaklaşımlar-tepkiler yüzünden her zaman tarihi karakterlerin anlatıldığı destansı holywood filmlerine ağzımız açık bakıp bi istanbul'un fethini bile çekip dünyaya yayamıyoruz.
    Bizim tarihimizde hepsinden daha çok malzeme var,ama kuru kuru anlatıldığı zaman kimse izlemez-o aman tarihimiz elden gidiyor vah vah diyenlerin de %90 ının yapılan belgeselleri izlemediğine bahse girerim!

    YanıtlaSil
  39. sule arkadaşım ne de güzel yazmışsın ellerine saglık ,düşüncene % 100 katlıyorum .

    YanıtlaSil
  40. şule hanım, saf olup olmadığıma siz karar veremezsiniz.

    öğretmen olduğunuzu belirtmişsiniz, acaba bu göruşlerinizin daha mı geçerli olmasını sağlıyor?

    o halde ben de belirteyim. radyo televizyon alanında doktora yaptım, şu anda yardımcı doçentim.

    tekrar ediyorum televizyon bir eğlence aracıdır. tamamen reklam ve sponsorluk sistemiyle beslenen ticari bir araçtır.

    eğer izleyici gerekli kulturel donanıma sahipse izlediklerinin kurgu olduğunu anlar.

    bu dizi de bir senaryo çerçevesinde çekilen bir dramadır. belgesel olsaydı çok farklı yorum yapabilirdik ama değil.

    YanıtlaSil
  41. merhaba..
    açıkçası ben sanatsal anlamda çok beğendim.kostümler dekor mükemmel.
    ama kanuni mavi gözlü değil, hürrem çirkin bir kırım kızı burda aksine çok güzel..hepsini izleyemedim gördüğüm kadarıyla durum bundan ibaretti bende;)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  42. Ben bir çok dizi izledim ama ilk defa bir türk dizi beni bu kadar etkiledi,çok beğendim,kimse de şikayet falan etmesin sonuçta bunlar gerçekler,kostümler muhteşemdi,,,,,

    YanıtlaSil
  43. bence mekanlar kostümler oyunculuklar çok zayıftı belkide osmanlı tarihinin bize çok harika anlatılmasından ama gercekci degildi.kostümler belki ama osmanlıda geçmediği kabak gibi ortadaydı.bunların dışında tarihi ele almakta var tabi biçok görüş var bununla ilgili ama bazı kaba terimler kullanılmıştı acıkcası bu dizinin altında kötü niyetler oldugu görüşündeym sanırım cok fazla devam etmez.

    YanıtlaSil
  44. Hürrem Sultan çok başarılı bir seçim olmuş.Barbie bebek gibi kızı alıp koymamışlar.Etli butlu seçmişler,o zamanlar 34 beden kadın mı vardı..
    Kaldı ki resmedilen Hurrem guze bir kadın degil,oyuncuda albenisi olan sinsi bir kadın ama güzel bir kadın degil..
    Ben gayet iyi buldum..

    YanıtlaSil
  45. Arkadaşlar; bu bizim tarihimiz begensek de begenmesek de. yani padisahlar aynen boyle yasiyorlardi, haremleri vardi, sarap iciyorlardi, dovme yaptirip kupe takiyorlardi. bence haremi az bile yapmislar. ayrıca bi bekleyin yani adam daha ne seferler yapacak, ilk bolumden bu onyargı niye?
    ayricaaa bu dizi daha gercekci cekilse hem ben izlerdim hem de cocuklarima izletirdim diyen arkadaslar size sesleniyorum. kendimizi kandirmayalim; eger bu dizi sirf savaslardan, antlasmalardan, silahlardan ve dinden, ilimden ibaret olsaydi, kimse izlemezdiiiii. adim gibi eminim. bu kadar merakli ise insanlar belgesellere neden hic bir belgesel dizi reytinglerini gecemiyor bu ulkede????

    YanıtlaSil
  46. biraz kitap okuyan bir millet olsaydık haremin ne için kurulduğunu bilirdik ve tepkiler çok daha fazla olurdu ama maalesef kanal sahipleri cahilliğimizden faydalanarak en dindar padişahlardan birini önümüze bu şekilde getirmezdi.ben de tepkiliyim çünkü TV de cinsellik görmekten bıktım,sıkıldım bir bayan olarak,bari osmanlı tarihini düzgün işleyip çocuklarımıza gençlerimize örnek gösterselerdi.
    zaten kanuni zevk düşkünü bir insan olsaydı osmanlı yı bu kadar genişletebilirmiydi?

    YanıtlaSil
  47. Ben kostüme hürreme bayıldım.
    Bugün farkettim ki diziyi izlemeyenler bile duyduğu doldurma şeylerle yorum yapıyor.Diziyi izledin mi dediğimde hayır diyorlar.En kalabalık harem Sultan Süleymanda bulunuyordu zaten.Bence abartılan birşey yoktu.Bir kadınla beraber oldu koca bir haremi var hepsi de onun kadını olmuş değil zaten.Zaten Süleyman Hürremden sonra kimseyi görmeyecek gözü,gözdesi Hürrem olacak.Aşkı memnuyu soluksuz izleyen milletimiz bu diziye laf buluyor.Aşkı memnu bizim türk kültürümüze çok yakışıyordu sanki.Ama izlenme rekorları kırdı.Bu diziye bu kadar abartı bence olmamalı emeğe saygı bu diziyi ben sevdim.Senaryo hataları var dikkatinizi çekmiştir Hürremin gerçek adı Roselinda dır dizide Alexandra yapmışlar ilginç..

    YanıtlaSil
  48. ben izledim bütün yorumları da okudum :)
    açıkcası daha ılk bolumden pardon fragmandan bıle tepkı yagdı bence o kadarda kotu değildi
    ben bir tek bir hürrem masalı okuduğum için o kanuninin kadın düşkünü olarak gösterilmesi hoşuma gitmedi çünkü kitapta kanuni gülbaharla çok mutluydu sadece annesinin istegi üzerine haremdeki kızlaardan herhangı bırıyle bırlıkte olcaktı onun dışında tv baktıgımızda çok çok kotu bır yapım da değil

    YanıtlaSil
  49. ben izledim bütün yorumları da okudum :)
    açıkcası daha ılk bolumden pardon fragmandan bıle tepkı yagdı bence o kadarda kotu değildi
    ben bir tek bir hürrem masalı okuduğum için o kanuninin kadın düşkünü olarak gösterilmesi hoşuma gitmedi çünkü kitapta kanuni gülbaharla çok mutluydu sadece annesinin istegi üzerine haremdeki kızlaardan herhangı bırıyle bırlıkte olcaktı onun dışında tv baktıgımızda çok çok kotu bır yapım da değil

    YanıtlaSil
  50. tamam dizi kaliteli kıyafetleri vs.. fakat herkesin atladığı nokta şu.. evet bu bir belgesel değil fakat bizim tarihimizi oluşturan ve saygıyı sonuna kadar hakeden insanların bu kadar aşağılanması son derece yanlış ki burda bahsi geçen kişi bir halife.. halifelik öyle basit bi kavram değil arkadaşlar seçimle halife olunmuyor.. nasıl ki mevlana bizim gözümüzde dini derinlikleri yadsınamaz bi kişilikse kanuni'nin de bundan farkı yoktur ve ne olcak canım bu bi dizi, ucundan biraz entrika konmuş abartmayın demek yanlıştır.. tarihine sahip çıkmayan milletler yok olmaya mahkumdur!! nasıl ki atamıza uzatılan diller koparılırsa bunda da aynı hassasiyet gösterilmelidir elinizi vicdanınıza koyun rica ediyorum..

    YanıtlaSil
  51. dizi gerçekten çok güzeldi haberini aldığımdan beri soluksuz bekliyordum dünde kavuştum zaten..daha öncede demet adında bi yazarın kitabını okumuştum moskof cariye hürrem ve sonraki kitabı mihrimah...yani hürremin kızı gerçekten mükemmeldi..dizide çok güzel hele o kostümler resmen şaheser gibi kafalarına taktıkları o taçlar falan süperdi tepki alasıda anlamsız bnce kötü niyetli insanların söürgesi sadece bu aynı şey aşkı memnu dada oldu sonuç dizi reyting rekorları kırdı bana çok mantıksızca geliyo böyle şeyler...

    YanıtlaSil
  52. Süper bi diziydi. Ayrıca o cariyeyi bi yerde gördüm diyodum Merve olduğunu sen söyleyince anladım :) Bence gereksiz bu eleştiriler. Çünkü Kanuni'nin özel yaşamı hiçbir şekilde başarılarını etkilemiyo benim gözümde. Kendi oğlunu bile adil yargılayacak kadar adaletli, ölen her evladının arkasından kimseden utanmadan göz yaşı dökebilecek kadar baba ve Hürrem'i deli gibi sevebilecek kadar da erkekti Muhteşem Süleyman.

    YanıtlaSil
  53. ben diziyi beğendim tepkilerin neden bu kadar fazla olduğuna anlam veremiyorum hatta protestocular böyle bir site açmış rtük e şikayetlerini duyurmak için;
    http://www.muhtesemrezalet.com/sikayet.html

    tepkileri abartıdan ibaret.
    bence bu dizi aşk-ı memnu gibi çok eleştirilip yine onun gibi herkesi müptelası yapıcak :)

    gizem.

    YanıtlaSil
  54. dizide kanuni çok çarpıtılmış ama hürrem sultan çok güzel ya

    YanıtlaSil
  55. Bende bu diziyii beğenmeyenlerdenim,neyini beğenmediğime gelirsek padişahın zevki sefaya düşkün hergün bi cariyeyle haytını geçiren bi insan olarak anlatılması kiiiiiiiiiiii bunlar sadece avrupalıların kendi hayal güçlerinin meyvasıdır ve biraz arştırıldığında zamanında saraya gelen avrupalıların şöyle bi sözleri var'padişahın bulunduğu yerden hareme geçmesi için uçması gerek' diye söylemleri vardır kiiii burda izlediğimiz dizide padişahın haremdeki kadınlarla eğlendiklerine şahit oluyorz,burdan bu sadece bi dizi diyen boş beyinlere sesleniyorm evet bu bi dizi ama ülkemizde en çok seyirci kitlesine sahip olan da o bu yüzden böyele önem teşkil eden tarihimizle ilgili dizi yapan bu senaristede kendi fantazitelerini yansıtmamasını rica ediyorm.

    YanıtlaSil
  56. Şule Hanıma kesınlıkle katılıyorum.Evet sadece kurgu veya sadece bir dizi olabilir ama kiminin aklında kalan sadece bu görseller olacak yeni yetişen ve okumaya gerek kalmadan bu şekılde bılgılerle beynı dolan çocuklarla ve zaten bunun bu şekılde gösterılmesını ısteyen insanlarda...
    Normal yaşayan ınsanlardan değil bir hükümdardan bahsedıyoruz hem de adına muhteşem adı verilen... yahu insan bi düşünür hem de sadece basit bir şekılde düşünür bu kadar savaşa hazırlıkları topraklara ve bir imparatorluğa insanlara hükmetmeyı kendı yaşantısı ıle ılgılı durumları cevresınde ınsanlar ne kadar olursa olsun haremden her gece eglence ıle parmagını saglayarak mı yaptı??
    kendımıze soylenen en ufak kotu lafta bıle kızgınlasan bızler bu kadar tarihimizden sogumayalım bu kadar kendımıze uzak olmayalım ..

    YanıtlaSil
  57. bende izledim az bucuk :).buna direk dizi amann nolcek diye bakmak yanlıs olur diye dusunuyorum.Sonucta burada bir tarih anlatılıyor.Coluk cocuk herkes izliyor.Ayrıca Kanunı Sultan Suleymanın da nefsine sahıp cıkamayan bir insanmıs gosterılmesı hıc hos degıldı.avrupadakı krallıklar gıbı tasvır edılen bı saray bır harem.Haremde gayler.gıyımlerıne dıyecek bırseyım yok gayet sasalıydı guzeldı ama sızce dınıne baglı kanunının annesı bu kadar dekolte olurmu ha diyoruz kı bu donemde bole o zamn yapmasınlar degıl mı!

    YanıtlaSil
  58. Bu bir dizi ne olacak ki yorumunu yapanlara inanamıyorum. Dizi diye film diye geçiştirdiğiniz şeylerin aslında bilinçaltı tuzakları olduğundan bihabersiniz. Bu dizi yarın öbür gün yurtdışına pazarlanıcak. Osmanlı kaldı mı? diyenlere söylüyorum. Her ne kadar kalmamış gözüyle baksanızda biz dış politikada imparatorluktan gelme bir ülke olarak görülüyoruz ve gücümüzün hepsi farkında. Biz böyle bir dizi yaparak kendi gücümüzü baltalıyoruz. Eğer kurgu olsaydı tamamen yani uydurma bir ülkenin uydurma bir padişahı olsaydı, istedikleri gibi yazabilirlerdi. Şahsen ben onların dizilerini mesela Tudors'ı izlerken gerçek olarak bunlar yaşanmış gözüyle bakıyorum, onlarında bu diziye bu şekilde bakması şaşırtıcı bir sonuç olmaz. Yani bu da bizim atalarımızın hareme bir sürü kadını toplayıp acaba hangisini seçsem derdinde olduğunu göstermektedir ve bu da o dönem kadınlarının tek derdinin seçilmek ve erkek evlat sahibi olmak olduğunu anlatmaktadır. İsterse diğer bölümleri böyle ilerlemesin bir bölüm dahi benim gözümde çok değerli ve gerçekleri yansıtmalı diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  59. bence çok güzel bir dizi padişahlar için az bile söylenmiş bence...hepside kadın düşkünü değilmiydi osmanlıyı rus kadınlar bitirmedimi

    YanıtlaSil
  60. herşeyi geç, muhteşem süleyman heybetine yakışır bir padişah görmedim ben dizide, yani adam verememiş coşkuyu, halit ergenç olmamış..bunun dışında hürrem sultan ne garipti ya, bu mudur bir imparatorluğu yıkıcak hürrem..sultan desen değil, dansz desen hiç değil..önyargılı değildim, yargılı oldum izledikten sora:))
    sonuç olarak sevmedim..bu kadar masrafa değmemiş..

    YanıtlaSil
  61. tarihimize dair bir dizinin çekilmesi çok güzel fakat bir padişahın yatak odasına kadar yarı çıplak tasviri bence çok büyük saygısızlık..nerdeyse bütün hayatı at sırtında geçmiş evliya derecesinde bir padişah kadın düşkünü gibi gösterilmemeli..
    fakat o tarih caddeler sokaklar istanbul saray güzel olmuş..ama Osmanlı kadınları göğüs dekolteli,başı açık dolaşmaz bence. kıyafetler pek olmamış.
    boleyn kızının kıyafetlerine benzemiş sanki :S

    YanıtlaSil
  62. Yorumlardan da gordugum uzere tarihi bilgisi ve tarih sevgisi son derece zayif olan bir cok kisi de bu diziyi izliyor.
    Evet tv yapimi mutlaka eklemeler cikarmalar olacaktir .Kimse belgesel tadinda cekilsin demez elbetteki.
    Ama siz dogruyu 360 derece dondururseniz bu bambaska bir sey olur.
    Ve gercekten tarihini seven , bilen kesimde hakli olarak tepkilerini bildirir.
    Zamaninda diktatorluk yapmis nice sahsiyete bile milleti sahip cikip , toz kondurmuyor.
    Ben bizim milletimizi anlamakta zorlaniyorum.
    Eger kendi vatandasi bu sekilde bir dizi cekerse , ecnebinin dilinede katlanicak !
    Bu diziyi baska millet cekmis olsa mesala ermenliler hemen hepimizde Turk kani belirir ve sesimizi cikarirdik.
    Bunu cekenlerin kadar oynayanlarinda yanlis yaptigini dusunuyorum.Sonucta hepsi olgun yasa erismis kimseler ve akillarini kullanabilecek yastalar degil mi!

    YanıtlaSil
  63. Doğruyu 360 derece döndürünce yine doğru olur.
    360 derece dönünce başladığımız noktaya döneriz zira...
    Ayrıca bazıları diziyi beğenenleri "saf" diye nitelemiş.Bunu da anlamak mümkün değil...
    Padişahların her yaptığı doğrudur,aman kanuni hiç içki içer mi hiç cariyelere bakar mı diyen sizler hiç saf değilsiniz yani...

    YanıtlaSil
  64. bunu tarih belgeseli olarak görmemek lazım bence. sonuçta sağlam tarih danışmanları var. rtük'e de şikayet yağmasını anlamıyorum, doğru bulmazsan izlemezsin, yapımcılara ya da danışmanlara ulaşmaya çalışır fikrini söylersin. rtük gölgesini sevmiyorum. neyse, hatalarına rağmen ben beğendim, gayet eğlenceli, keyifle izlenecek bir dizi bence. ayrıca öyle çok içki içen çok uçkuruna meraklı biri olarak gösterilmiyor, ama demek ki bazılarının aklı sadece orada ki ufak detayları böyle kocaman algılıyorlar.

    YanıtlaSil
  65. İlk bölümde tepki verecek bir detay bulamadım. Görsellik muhteşemdi. Nebahat Çehre rolune cuk oturmuş. Kadın düşkünü lafını düşünmek gerek. Kadına düşkün değildiler de neden harem vardı? İçki içildiğini görmedim akşam. Zaten Meral Okay da bugün bunu söyledi. Her kadeh içinde içki mi olmalı? Ayrıca padişahlar da peygamber değil, evliya değil, tabu değil. Bu dizi de belgesel değil.

    YanıtlaSil
  66. Ya çok komiksiniz,ne yani gerçekler ortaya çıkınca ne oldu limon mı bastılar ağzınıza.İşte gerçekler bunlar sultanlar kadınlara düşkündü,kadına mal muamelesi yapılıyordu,bir taraf dua edip bir tarafında da evli olduğu halde başka kadınlarla yatıp kalkıyorlardı,gerçekler bunlar.Süper bir dizi,türkiyede ilk defa gerçekler ortaya çıkaran cesur bir dizi izledim.Eleştirenlerde de bir yara var galiba donunuyor

    YanıtlaSil
  67. ya bi durun iki dk bi izleyin emek var ortada koskoca süleyman diziylemi büyür ya da küçülür tarihin önemli bir bölümünü konu alan bir DİZİİ var insanlar bişeyler yapmaya çalışıyor elimizde malzeme var yapalım bişeyler çalışalım en azından ama yok arkadaş bu ülkede bişey yapılmaz youtube kapanır diziye rtük gelir...
    biri demiş padişah peygamber görevi yapmışmış insan kardeşim o ya ne peygamberi elbet içecek sevişecek aldatıcak gerçekler bunlar yok harem onun için kurulmamışmış hürrem de gökten indi zaten bizi de leylekler getiriyor hatta sevişmeyiz biz ahlaklı toplumuz
    SAFmış şu DİZİ ye gösterdiğiniz hassasiyeti toplumun şuanki durumuna gösterseniz abi izliyorum tv yi soruyorlar istiklal marsını kimin yazdıgını bilmiyor adam ab üyesiyiz fln sanıyor evt hersey iyi oldu böyle diyor benzin nerdeyse 4 tl ses yok kimsede oo süper teget gecti kim saf biraz GERCEKLERİ görelim artık ya yazık valla hepsi tarihçi kesilmiş diziyi dizi diye izleyin kurgu ya adamlar yazmıs ztn basında ha az bile gösteriyolar o ayrı
    tarihi ögrenmek istiyosanda belgeleriyle kitaplar var git onları oku
    cok dizi takip edebilen biri degilim ama askı memnulardan fatmagullerden sonra degişiklik oldu kostümler güzel nebahat çehre desen kadın hala taş
    Ayşegül

    YanıtlaSil
  68. Bir tarih ogrencisi olarak tarihin bu kadar bariz bir sekilde carpitilmasina hem cok uzuldum hem de cok sinirlendim. Yurtdisinda tarih okuyorum ve Batinin Oryentalizm e nasil bagli kaldigini neredeyse her derste goruyordum, ama bu Oryentalizmin kendine Turk diyen insanlar tarafindan benimsenmesi ve uygulanmasi cok sinir bozucu gercekten. Dizide tarihi bakimdan o kadar cok hata var ki, hangisini yazsam bilemedim. Reyting ugruna tarihimizi bu kadar saptirmaya degmezdi vesselam...Batili oryentalistler bile ugrassalar ancak bu kadar yapabilirlerdi..

    YanıtlaSil
  69. Bende bu diziye tepkili oldugumu belirten şikayet maili atan tv izleyicilerinden biriyim.
    Ama dizinin yayınlanmış oldugunu görünce yeteri kadar tepki almadıgını dusundum.
    Ayrıca Merve'nin dizide rol almış oldugunu duymak daha çok üzdü beni.
    Bu diğer oyuncuların emeklerine haksızlıktır.

    YanıtlaSil
  70. Bende The tudors tan esinlemiş olduğunu düşünüyorum ama kim esinlenmişse çok ii etmiş çünkü bu kadar güçlü bi tarihe sahip bir ülke olarak dikkat ettiyseniz kaydadeğer hiç bir dizi yada sinema filmi yok malesef tarihimizle ilgili..
    eleştirilere gelince bence yok yersizler.ecdad ecdad die tutturmuş bazıları ama bnce öle değil. yapmıolarmıydı sanıyosunuz yokmuydu haremleri cariyereleri..
    bnde sadece bir dizi olarak değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum.ve bir dizi olarak gerçekten çok beğendim.sanki şuan yaşanıyormuş gibi heyecanlandırdı beni.bir bütün olarak çok başarılı buldum.
    hem saraydaki hem sokaktaki yaşam çok güzel bir dille anlatılmış.kostumler mekanlar takılar- özellikle saç aksesuarları- kısacası tüm detaylara beğendim,destekliyorum :)

    YanıtlaSil
  71. evet ben de mail atmıştım ama yayınlandı işte.ben de üzüldüm...resmen çarpıklık ve yozlaştırılmadan başka bişe değil.... sırf para ugruna cekilen yapımlara bakın! bırakın emege saygıyı falan arkadaşlar, oyuncular oyununu oynar parasını alır ceker gider, kalansa ,bizlerin ve cocukların aklına yer eden hikaye olur.... hadi bizler bilinçliyiz tarihi okuduk, sürekli kitaplar okuyoruz, ya daha hiç bişe bilmeden bu ve benzer dizileri izleyen cocuklara ne demeli? yazık gercekten...biraz bilinçli duyarlı olalım .....tek isteğim bu.

    YanıtlaSil
  72. şerbet içtiği bariz belli oluyor dizide padişahın. buyrun şerbetiniz diyor adamlar. nasıl bir sazanlık , komplekstir bu daha diziyi izlemeden padişah içkici gösteriliyor diyen.

    tamamen siyasi bakış açısıyla ilgili bu yorumlar. ben hukuk eğitimi almış, insan hakları hukukuyla ilgili eğitimine devam eden biri olarak liberalce yaklaşıyorum. kanunlar çerçevesinde istediklerini yapabileceklerini düşünüyorum. bu durumda yobazlık yapanlara kendilerini yemek kalıyor.

    dizinin fiziksel özellikleriyle ilgili; hürremi ne sevdim ne sevmedim. mahidevran o zamanın kadını değilmiş, kanuni bir ona kalacak sanıyomuş, yazık. mustafayla ibrahim her göründüklerinde insanın içi parçalanıyor.

    sevgiler, esra

    YanıtlaSil
  73. Sevgilii Banu,Blogunu çok seviyorum.
    Arada böyle konulara da değinelim.
    Hepmiz konuşup birbirimizin fikrini öğrenelim.Belki doğruyu bulmak konusunda küçük bir adım atarız

    YanıtlaSil
  74. Siz şikayet mail atanlar her yere burnunuzu sokacaksınız dimi,bu diziye şikayet maili atacağınıza şimdiki olan olaylar için keşke bu kadar duyarlı olsanız,ya ne kadar geri kalmış kafalar var ülkede

    YanıtlaSil
  75. siz merak etmeyin bu ülkede ki her olaya duyarlıyız. ve neden hakaret ediliyor onu anlamıyorum zaten birisi sizin fikirlerinize karşı olsun hemen geri kafalı yobaz oluyor.örümck beyinli oluyor.neden çünkü sizin gibi düşünmüyor da ondan biz büyük insanlar olayı analiz edip doğruyu yanlışı ayırt edebiliriz. ya da zaten öyle olmadığını bilir ona göre izleriz diziyi ya da izlemeyiz bu bizim problemimiz . ama bu ülkede de her ülkede olduğu gibi okumak yerine tv den öğrenen çok insan var.yukarıda bir arkadaşımız söylemiş bir yahudi veya bir hristiyan her dizisinde her filminde bir kilise ile bir havra ile örnekler veriyor her yemekte dua ederek bu dini sembolleri bize empoze etmeye çalışıyorsa vardır bir sebebi değil mi?
    bizim bunlardan kaçarak yada bu konuları her açanı geri kafalı ilan ederek bir yere gelemeyeceğimiz (nitekim gelemediğimiz)ortada..bak ne güzel tartışmaortamı olmuş insanlar seviyeli olarak tartışıyor.

    ilköğretim çağında ki bir çocuk ecdadını neden yalan yanlış öğrensin.sonra bu çocuk şöyle düşünmez mi?: ya bizim dedelerimiz de amma ehli keyf miş..ve daha neler... izletmesinler kardeşim diyebilirsiniz.
    hiçbir savunma hakkınız olmadan geçmişiniz hakkında yalanlar anlatılıp iftiralar atılsa acaba ne tepki verirsiniz.
    o çok özendiğimiz dış dünya kadar geçmişimize sahip değiliz. tü kaka ..bizim için...adamların (italya)dandirikten tarihi merdivenleri varmış mesela iyi pazarlıyorlar turistler oraya fotoğraf çektirmeye gidiyorlar.eee bizim ülkemizde neler var neler ama olur mu bizim tarihimiz utanılacak bir tarih ya sahip çıkmaya korktuğumuz..
    evet ben bu ülkede doğdum bu ülkede yaşıyorum her şeyden de haberdarız.sağı soluyla lazı çerkeziyle lütfen şu -bu diye bölmeyelim.artık ötekileştirmeyelim..
    BANU HANIM ÇOK TEŞEKKÜRLER BU KONU İÇİN YAYINLAMAMA HAKKINA SAHİPSİNİZ. AMA GERÇEKTEN ARTIK HER DEFASINDA GERİ KAFALI GİBİ KODLAMALAR ÖTEKİLEŞTİRMELER OLMASIN BU ÜLKEDE...BU ÜLKE HEPİMİZİN..BU İYİ ANLAŞILSIN...

    YanıtlaSil
  76. MERHABA blok sahibinin izni ile ;
    öncelikle şunun altını çizmek istiyorum:bu ülke de eskiden beri kendi düşüncesini paylaşmayan farklı düşünen insanlara karşı hep şu yakıştırma yapıldı:GERİ KAFALI,ÖRÜMCEK BEYİNLİ,GERİCİ,bence farklılıkları kabul edemeyen bu insanlara artık GERİ KAFALI GERİCİ demek çok doğru olur.hani adı sanı belli olmadan yorum yapıyorlar ya..
    bende en cesur insanlar fikirlerini açıkça söyleyebilenler ve yanlış gördüklerini uyaran insanlardır.yoksa koyundan ne farkımızkalırdı. değil mi?
    tarih öğrencisi arkadaşıma ve sevgili öğretmen arkadaşlarıma da katılıyorum.BİLİNÇALTI TUZAĞI bir nesli yok etmek uyutmak için en iyi yöntemdir. ÇİZGİ FİLMlere de dikkat edelim mesela mutlaka bilinçaltına olumsuz göndermeler vardır.
    toplumu düzeltmek için insandan başlamak gerekir.insanı düzeltmek için kalbini yoklamak gerekir.
    saygı çerçevesinde yorum yapan arkadaşlara teşekkür ediyorum.
    BANU kardeşe de teşekkürler..

    YanıtlaSil
  77. İlk defa Türkiyede bu kadar güzel bir dizi izliyorum ve hemen ilk bölüm diğer bölümleri gelmeden şikayet mailleri.Bir durun bir bekleyin daha diğer bölümler var ayrıca bu bir dizi belgesel değil ki hiç kurgu olmasın.Her şeye tepkimizi gösterdik,saçma sapan bize hiç bir şey kazındırmayan evlilik proğramlarına,töre cinayetleri gösteren dizilere,işsizliğe,sürekli yapılan saçma sapan zamlara ve daha neler zaten bunlara burda yazmak yeri değil ama örnek vermek için yazdım,yani bunlar için tepkimizi gösterdik şimdi ne kaldı bu dizideki gösterilen olayalar.Ya kardeşim bu adam hurrem ile evlendi çocukları oldu ne yani bu çocuklar nasıl oldu yoksa leylekler mı getirdi bu çocukları.Artık kabul edelim bazı şeyleri çocuk kandırmıyoruz.Ayrıca sultanlar böyle şeyler yapamaz diyenler de nereden biliyorsunuz yanınızda mıydını,tarih kitaplarından okuduk diyeceksiniz,ee tarih her ülkede farklı anlatılır,ya beğenmediniz izlemeyin,çocuğunuza da izletmeyin olur biter.

    YanıtlaSil
  78. Kaynaklarıyla bugüne gelmiş tarihi doğru anlatan kitaplar elbette var ama arayıp bulmak için önce böyle cehalet taşan düşüncelerden sıyrılmanız lazım sizin. Tarih bu değildi! Osmanlı bu değildi! dizideki konuşma şekli bile ne kadar basite indirgenmiş. Yazık diyorum hiçbir osmanlı padişahının kadın zafı yoktu. Bu dizideki padişah modeli gerçek Kanuni Sultan Süleyman'ın tırnağı bile olamaz o kadar iğreti durmuş rolüne. İçtiği şerbet madem susadığı kadınlar da serap o zaman. Herkes istediği gibi yaşayabilir hatta dizilerine yaşam biçimini aktarıp insanların bunları normal görmesi için beyinlerini yıkayabilir ki yapılıyor zaten bu da.. Ama asla kendi tarihimiz böyle sapkın anlatılamaz. Bu diziyi de diziyi çeken kanalı da izlemiyorum! Ecdadımızı layıkıyla anlatamıyorsunuz madem bırakın tarih kitaplarında kalsın osmanlı... ecnebiler çekse bu diziyi daha insaflı olurlardı.

    YanıtlaSil
  79. Az önce adsız arkadaşım helal sana sonuna kadar katlıyorum,madem anlatamıyorsunuz bırakın tarih kitaplarında kalsın osmanlı çok doğru

    YanıtlaSil
  80. her zaman osmanlı zamanında yaşamak istemiş biri olan beni çok etkiledi bu film :) hürrem rolündeki kıza bayıldım çok yerinde bi seçim ! boy pos güzellik on numara tam anlamıyla kusursuz değil ama çok farklı bi güzel! oyunculuğu da muhteşem yetenekli kız . ancak merve oflazın orada ne işi var diye düşündüm açıkçası hem role gitmemiş oynayamıyor hem de o kadar tiyatrocu varken sırf bi yarışmadan ünlü oldu diye yer vermelerine (önemli bir yer ) anlam veremedim.

    YanıtlaSil
  81. Kanuni rolüne çıkartılan oyuncu olsa olsa Kanuni’nin seyisi rolüne çıkartılabilirdi.
    Daha esas karakter yerine oturmamış ki ortaya bir eser çıksın

    YanıtlaSil
  82. Osmanli Devleti hakkinda tek bir bilginiz olmadigina eminim.(yuuh) sizin sanli dedelerinize soyunuza iftira atip yalan yanlis hayatlarini anlatiyorlar sizde dizinin devamini heycanla bekliyoruz diyebilecek kadar cahilsiniz.dunyada hicbir devlet aslini turk milleti kadar asagilamamistir.cahilsiniz cook cahilsiniz.

    YanıtlaSil
  83. malesef diziyi begenmedim ve kostüm hakkinda da cok basarsiz demek mecburatindayim, bir osmanli dizisi ama kostümleri cok yanlis secmisler, osmanliyi birak daha cok ispanyol tarzi kostümler giydirdiler, bu zamanda bu tarz giyim yokdu...ikinci sikayetim: tarihimize pek odaklanmamislar daha cok tudor dizisinin hevesini sürdürdüler :)

    YanıtlaSil
  84. I absolutely loved the first episode. It does show real stuff : the prayers, the women, the drinking, the intrigues ... All these were part of the Ottoman empire; nothing to be ashamed of. It is a fact that ALL sultans' mothers were FOREIGNERS(Bulgarian, Jewish, Russian, Ukranian, Slavic, Greek .. you name it ... and that's the beauty of the Turkish nation ... it is mixed and filled with different traditions, cultures and backgrounds). The costumes are great as well ... How many of you(that ones that are critisizing the dizi) have actually gone to Topkapi palace or Pera Museum or seen the last 2-3 exhibitions at SSM(Sakip Sabanci Museum) - they show very nicely exactly the ottoman lifestsyle. Of course the costumes have foreign influences - the mothers of the sultans were european and they brought theire fashion sense with them besides other things.


    This dizi is being translated in forums everywhere on the Balkan Peninsula : Bulgaria, Romania, Macedonia, Serbia etc. ...and people are watching it on dailymotion or yotube ... It is a hit, because it is showing the history as it is: the good, the bad and the ugly. It is honest and that's more important than trying to protect the image of the Sultan(who by the way killed his first born Mustafa, so that Hurem's son can be the next leader.... Politics ... Then, today , tomorrow ...). Being honest and accepting the history for what it is (and not necessarily understanding it or accepting it) can gain only respect for that one doing so.


    :)



    (ps:being different is not a bad thing and nowadays being different is the norm; i am writimng that so that there is no confusion: being Turkish, Russian, German, Izraeli, American etc. it is not a good or a bad thing, it is what it is ;) )

    YanıtlaSil
  85. O zamanlar böyle şeyler olmuyordu savunanlar siz ancak kendinizi kandırıyorsunuz,sizi o zamana ışınlamak lazım,hem ne yapıldığını görmek hem de kafa olarak geride kaldığınız için

    YanıtlaSil
  86. 3 bölüm oynanmadan kaldırılamıyormuş 2 hafta sonra bayy.

    YanıtlaSil
  87. Ecdadımıza saygısızlık yapılıyormuş da, entrika dolu gösteriliyormuş da....Sarayın entrika dolu olmadığını savunuyorsanız bravo gerçekten. Kanuni Hürremin de etkisiyle kendi oğlunu öldürtmüş bir padişah değil mi, sarayda erkek bebekler öldürtülmüyor muydu, harem tabii ki aynı zamanda eğitim verilen bir kurumdu ama asıl amaç padişahın ve enderundan gelenlerin kendilerine eş seçmesi değil miydi. Tabii ki bu kişilerin eğitimli olmaları gerekirdi. Sonuçta dizide belli bir zaman sonra Kanuninin gözü Hürremden başkasını görmeyecek ve ona nikah yapacak. O zaman saygısızlık düzeltilmiş mi olacak. Eleştiriye, farklı yorumlara bu kadar kapalı olmayın yahu.

    YanıtlaSil
  88. saygısızlık değil diyen arkadaşlara sorarım: 3 kıtayı egemenliğine almış bir padişahın kahramanlıkları dururken anlatacak bu mu bulundu? Sizin özel hayatınızı dizi yapsak veya başarılarınızdan hiç bahsetmeden ya da yeterince değinmeden, hareminizi belki, belki o geceyi kimle geçirdiğinizi anlatsak? hakkınızda yapılacak ilk televizyon hatta sinema görseli bunun hakkında olsa ve 5 yaşındaki çocuk sizi ilk böyle öğrense.. yapmayın arkadaşlar..biraz kafanızı kullanın. şimdi sorsak Kanuni'nin veziri kimdi diye herkes google'lar herhalde. Ama ilerde karısı olacak şimdiki sevgilisini bilmeyen?? İlk resmi nikahı kim kıydırmış bu durumda?

    YanıtlaSil
  89. 2 bölümden ne çok şey çıkarmışsınız bravo. Bu bir belgesel değil, dizi. Tarihinizi bir diziyle öğrenecekseniz, öğretecekseniz bu sizin ayıbınız. Nasıl bakarsanız öyle görürsünüz. Cinsellik diye protesto ettiğiniz şey içine düşüp izlediğiniz dizilerin hemen hepsinde diz boyu. Onlarda neden sessiz kaldınız? Gençlerimiz, aklı başında büyüklerimiz, ailecek oturup kardeşlerin aynı kocayı kapma yarışını kaç sezon izledi, ağladı üstelik hallerine.
    Benim bu dizide Osmanlı'ya hayranlığım arttı. Bilakis onların da insan olduğunu gördüm izlerken. Cinsellik, aşırılık falan görmedim. Çocuklara "aaauuwww ayıp bakma" dediğiniz şeye daha çok bakarlar, merfak ederler ya, sizi de öyle yetiştirmişler anlaşılan...
    Ben hala milletimle, atamla gurur duyuyorum, izlediklerimle bu güne kadarki inancıma zarar gelmedi. Sizler bu polemiklerle Osmanlı tarihine daha çok zarar verdiniz, aklına gelmeyenin de içine fesatlık soktunuz, şimdi nette orada burada Kanuni'ye küfürler ediliyorsa bunda payınız çok büyük:(

    YanıtlaSil
  90. Kardeşlerin birbirine düştüğü dizilerde eleştirildi elbet. Ancak hiçbirinde Osmanlı padişahları baş rolde değildi. Herkes bunun bir dizi olduğunun farkındaydı. Herkes aynı zihniyetle muhteşem yüzyıla bakacaksa ne ala. Ancak bu ülkede bilgiye ulaşmak o kadar kolay değil. Ve herkes eşit oranda eğitim alamamaktadır. Her kim ki televizyonla mı tarihini öğreteceksin diye sorgularsa, televizyonun her eve girip kitap, gazetenin girmediği bilgisinden yoksundur. Bu da bakıp görmemektir, cehalettir. İletişim araçlarını doğru kullanmak gerekir. Siz dizilerle eğitilmemiş olabilirsiniz ne mutlu.Ama kimsenin yanlı ya da yalan yanlış bilgi almasına göz yummamanızda gerekir. Eğitim doğru bakış açısı da getirmelidir.

    YanıtlaSil
  91. Bu ülkede bilgiye ulaşmak sizin dediğiniz gibi hiç te zor değil. Adım başı internet kafe olan avuç içi kadar bir yerde yaşıyorum ben. Kitap gazete girmeyen gecekondu kılıklı evlerde bile internet var. Bilgilenmek isteyen insan için bilgiye ulaşmak kolay. Armut piş ağzıma düş prensibiyle yaşayan insanlar bilgiyi televizyon dizilerinden öğrenip, bunu da bilgi sanıp yaşıyorsa bu onların aptallığıdır. Aşağı bakıp yaşamaya çalışırsanız siz de aşağı çekilirsiniz. Başlarımızı yukarı kaldırıp yükseklere ulaşmaya çabalamak gerek. Tv.de tarih bilgisi veren son derece halka hitap eden programlar da var. Belki bu dizi sayesinde her akşam yapılan tartışmaları merak edip izleyen ve az da olsa geçmişi hakkında bilgi sahibi olan insanlarımız da olmuştur.
    Ayrıca Osmanlı padişahlarını peygamber gibi gösterme telaşını ben anlamıyorum. Kimse sütten çıkmış ak kaşık değil, çünkü insan nihayetinde. Ben büyük insanların küçük zaaflarını gördüğümde küçümsemem aksine onların insan olduğunu hatırlarım. Sürekli ünlü ya da ünsüz birilerini yaşam tarzlarıyla yargılıyor olmak ne kadar yorar insanı.
    Ayrıca farklı görüşlere sahip olmak son derece normal ve tartışmak güzel. Bu seviyeli tartışma için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  92. bence çok hoş bir dizi olmuş,verdikleri emek,para,kadro kalitesi takdire şayan...Diziyi dizi olarak izlemeli sultanlarmızı içkisiyle,haremiyle degerlendirmemeli!Bu sultan dünyaya hükmetmiş isimlerden biridir halkına ettiği hizmetle zaferleriyle onur yasamıs yasatmş bir isimdir gerisi kişisel zevkleridir kime ne bize ne... insana insan gözüyle bakmayı öğrenememiş milletin cocukları olarak içkisine haremine özel yasamına takıldıgmız insanların, toplumu ilgilendiren tek hususu insanlığıdr1 gerisine ne hacet anlamıyorum kızanı da alemci diyeni de..alemden uzak durana haremle işi olmayana da erkek değildi diyorlar,osmanlı annelerin devşirme olmasından dolayı saf arı bir ırkta tasımadı hçbir zman karma ırktı ırksızdı vs mi dicekler, desinler!kime ne bana ne,halkına devletine hepsinden öte insanına ne yaptıgna bakarım emek vermiş herkes degerleidir bizler yunus'tan mevlana'dan da gelmekteyiz...
    sevelim sevilelim bu dünya kimseye kalmaz

    YanıtlaSil
  93. Söylediğin karşındakinin anladığı kadarmış gerçekten. Sözleri çarpıtıyorsunuz, sonuç çıkarıyorsunuz ki bu da sizin düşünce yapınızı ortaya koyar. Kim dedi ki padişahlar sütten çıkmış ak kaşık ya da peygamber gösterilsin diye. Sadece tam tersi de yapılmasın. Ayrıca herkesin kendi aptallığı deyip işin içinden çıkılmaz. Siz neden bahsediyorsunuz her evde internet, kafe o bu diyorsunuz. internet her zaman doğru bilgi kaynağı değildir bu bir, internetten kalıcı bilgi edinme zihniyetinde olduğunuza göre bilgiye ulaşmayı google'lamak olarak gördüğünüz de belli bu iki.Bilgi okuyarak, kitaplardan öğrenilir. İnternet armut piş ağzıma düş prensibidir, kendi içinizde çelişmişsiniz. Herkes sizin hayat standartınızda ya da buna yakın olmak zorunda değil bu üç, insanlar televizyondan bilgi edinme cehaletinde olabilir bu dört. Her şeyi geçtim bu onların "aptal"lığını değil, sizin terbiyenizi ortaya koyar.Lütfen siz de yukarı bakın, düşünce sisteminizi sorgulayın.



    Bir de: bilgiyi internetten alıyorsunuz belli, armut piş ağzıma düş yani ama internette bulamazsınız bunu; Joseph von Hammer Osmanlı İmparatorluğu kitabını tavsiye ederim. "Aptal"lığınızdan değil ama cehaletinizden biz sorumluyuz.

    YanıtlaSil
  94. Not: sinema televizyoncularımız iyi bilir; gerçek kişi ve olayların belgeseli yapılmalıdır; dizisi değil. Çok merak eden belgeselini izlesin. Dizikoliklerimizin işine gelirse tabi.

    YanıtlaSil