82 YAŞINDAKİ BETÜL MARDİN'DEN KADINLARA ÖGÜTLER

2/05/2016

kadınlara öğütler

‎1. Her sabah spor yapacaksın. Günaşırı filan değil evladım. Her sabah.

2. Hep çalışacaksın. Üreteceksin. Beynin meşgul olacak, hep koşturman gereken işler olacak.

3. Günceli takip edeceksin. Haber izle, dergi, kitap, gazete oku. Gündemi yakala. Her konuda kendini update et. Yeni çıkan kitapları da bil, yeni açılan lokantaları da, bu sene moda olan renkleri de.

4. Evlilik ise şart değil, kafanı takma. Gerekli de değil. Hatta şöyle söyleyeyim: One problem less! (Bir problem eksik!)

5. Çocuk meselesine gelince... Ha işte, burada akan sular duruyor. Yapabiliyorsan yap. Birini bu kadar çok sevmek, onun sorumluluğunu taşımak sadece onu değil, seni de mutlu eder. Doğurmayacaksan, evlat edin. O zaman da senin çocuğun değişen bir şey yok. Evlat edinmeyeceksen de, manevi çocuğun olsun, birini okut, geleceğini şekillendirmesine yardımcı ol.

6. Günde bir kere et ye. Mutlaka her öğün sebze ve meyve ye. Kusura bakma, ben tatlı severim. Tatlıdan uzak dur diyemeyeceğim!

7. Ölümden sonra yaşamak istiyorsan, günlük tut. O küçük notlar, hem kendi hayatının tanıklığı, hem de yarına kalan bir bilgi kaynağı. Mesela benim babam, hiç düşünmeden 60 sene boyunca her gün Ece Ajanda'sına o gün olanları yazmış. Hâlâ açıp okuyorum ve çok faydalanıyorum.

8. Olumlu olacaksın.

9. Bazı şeyleri kabul edeceksin. Bütün kadınların seni sevmesine imkân yok! Demek ki bazı kadınlara dikkat edeceksin.

10. Erkeklere gelince, aynı anda birkaçını sevmeyeceksin. Ama onların böyle bir yeteneği ve şerefsizliği olduğunu bileceksin!!


*Bu ogutleri buraya not etmek istedim. Unuttukca okuyup hatirlamak, kendime hatirlatmak icin...

You Might Also Like

24 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. 1 numara dışında kalanlara dikkat ettiğimi fark ettim. sanırım spora biraz daha önem vermeliyim :)
    güzel geldi, sağol Banucum :)

    YanıtlaSil
  2. Muhtesem bir kadin ve muhtesem ogütler

    YanıtlaSil
  3. ne kdrda haklı,not:keske hergün spor yapabilsem:(

    YanıtlaSil
  4. canım bende paylaşmıştım beğenerek özellikle 2-3-5 ve 7 favorimdir:))seviyorum bu kadının hayata bakışını..

    YanıtlaSil
  5. Benim için en büyük nimetlerden biridir ki, hayatta görmüş geçirmiş süzgeçten eleyip yorumlamış tecrübelerin nasihatları... Çok teşekkürler okurken insanın kafasında bişeyler dankk ediyor :)

    YanıtlaSil
  6. Kuzenimin mezuniyet töreninde(Robert Koleji mezunu) konuşma yapmıştı o zaman yakından görme fırsatım olmuştu. Nasıl enerjik nasıl hayat dolu... Kesinlikle harika ve bilge bir kadın... Bu entry de çok güzel olmuş. Paylaşım için çok teşekkürler Banucum...
    http://cocoshtrend.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. bence en güzeli 9 !! bazı kadınlardan ve ahlaklarından korunmak lazım

    YanıtlaSil
  8. Evlilik ile ilgili maddesi hariç hepsiyle hemfikirim. =) Fakat bunları ancak gerçek hayata yansıttığımız zaman netice veriyor. Bilgi nedir ki?

    Güzel paylaşımın için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. Çok, Çok güzel.. Ben bu öğütlerin çıktısını alıp ofisteki odamın duvarına astım böylece sürekli okuyup bu güzel öğütleri uygulamaya çalışıyorum.

    YanıtlaSil
  10. Muhteşem bir kadın!! kendisiyle tanışma imkanım olmuştu, torunu da arkadaşım. Kendisi gerçekten bir idol....

    YanıtlaSil
  11. güzel ögütler, lakin gerçekçi olalim, hergün spor yapmak IMKANSIIIIIIIZZZZZ... :)
    oyle bir isin olucak ki, kaçta gidersen git, yada gitmesen de olur, öyleyse yap hergün sporunu. ama bugünün kosturmacasinda mümkün degil bu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İmkansiz değil sultan hanim.. Benim mesaim 9 da basliyor... Ama ben hersabah 6 bucukta spora gidiyorum sporumu yapip dusumu aliyorum ve isime gidiyorum ... Yeri geliyor aksamlari gidiyorum .. Ayriyettende evliyim evle ugrasiyorum ama sporsu bir gun dusunemiyorum kendimi cok rahatsiz hissediyorum ....

      Sil
  12. süper öğütler ben de sıklıkla okurum

    YanıtlaSil
  13. Çok doğru oğutler,paylaştığın için tşkk ederim,,,

    YanıtlaSil
  14. bayıldım ama keşke bunların hepsini uygulayabilsek

    YanıtlaSil
  15. Ne kadar malayani işler varsa onlarla kendini meşgul et, koştur dur demiş. Dünyaperest bir nefisten çıkan öneriler.İşimiz yok, sanki binler sene ömrümüz varmış gibi kim nerde ne yapmış ne yemiş ne yazmış onun peşinde koşcaz. Ebedi hayatımızı da kazanacağımız öneriler de verseymiş ne güzel olurmuş..

    YanıtlaSil
  16. geçen gün maçkada gördüm muhteşem bir kadın

    YanıtlaSil
  17. 10 çok fena ayy ...

    YanıtlaSil
  18. çok beğendim, iznin olursa face sayfamda paylaşabilirmiyim :)

    YanıtlaSil
  19. ben 10ncu maddeye bayildim...super kadin valla
    AYNUR

    YanıtlaSil
  20. ahhhh ahhh ahhhh işte ender bulunan kadınlardan biri
    yine seni okurken kesfettim yaa ayrica opucukkk sana da ;)

    YanıtlaSil
  21. merhabalar
    anneysende gördüm paylaşımınızı..
    gerçekten harika bir yazı olmuş :)
    teşekkürler

    YanıtlaSil