Nasıl Sağlıklı Zayıfladım? {Eliza Bennet'in hikayesi}

3/08/2011


Merhaba Banu'cum,

Sadık bir okuyucun olarak kilo verme sırasında yaşadıklarımı seninle ve okuyucularınla paylaşmak istedim. Benim gibi pek çok insana motivasyon oluyor böyle başarı hikayeleri.

Umarım birilerinin işine yarar. Birilerinin umutsuzluğuna biraz da olsa çare olur.

Ben de her diyet mahkumu gibi umutsuz bir insan olarak pek çok sağlıksız diyet yöntemi denedim. Şok diyetler, karbonhidratı kısıtlayan diyetler, zayıflama hapları vs.

Hepsinden de sonuç aldım aslında ama sadece GEÇİCİ olarak. Spor yapmayı da sevmediğimden 3 yıl kadar böyle yaprak gibi savruldum.

En sonunda bu çözümlerin hiç birinin çare olmadığını gerçekten anladım. Aslında hep biliyordum da gerçek hiç bu denli net yüzüme çarpmamıştı.

Bütün güzel kıyafetlere özlemle bakmak, indirim zamanlarında arkadaşlarım mağazaları talan ederken süklüm püklüm bir köşede kalmak bana çok ama çok koydu tabiri caizse.

En sonunda rejime sabrım falan da kalmadı. Rejim adı altında yapılan her şeyin bende ters teptiğini gördüm. Bu yüzden rejim dosyasını kapattım.

Kendime yeni bir program oluşturdum ve adını SAĞLIKLI BESLENME ve SPOR koydum. 

Yaptıklarım da adım adım şunlar oldu:

  • Her sabah saat 7 de kalktım ve bir kupa beşi bir yerde çayı içtim.
  • Saat 8 de zengin bir kahvaltı ettim. Canım ne istiyorsa yedim kahvaltıda. Ekmek olarak 2 dilim denge light ekmek yedim.
  • Her 2.5 saatte  mutlaka bir şeyler yedim. Çubuk kraker, meyve, yoğurt, badem, leblebi, diyet bisküvi gibi yiyecekleri dönüşümlü olarak yedim.
  • Öğle yemeğinde bir tabak sebze ya da baklagil yemeğini 1 dilim ekmekle yedim. Bu konuda da alternatif çok. Her gün farklı bir şey yiyebiliyorum.
  • Akşam ise 1 porsiyon kırmızı et, tavuk, balık üçlüsünü dönüşümlü olarak yedim. Yanında salata ile. ( Eti öğlen ya da akşam yemek fark etmez ama benim eşim tam bir et canavarı olduğu için ben akşam yaptım.)
  • Haftada bir gün ise serbest gün yaptım. Vücut belli bir düzene alışınca bir müddet sonra kilo verme yavaşlıyor; bu yüzden bir anlamda haftada bir vücudumu şokladım.
  • Serbest günde etimin yanında patates yedim mesela, yahut bir küçük boy pizza, 1 lahmacun, 1 küçük hamburger menü, 1 porsiyon makarna gibi.
  • Tatlıyı çok sevdiğim için ara ara 1 kase sütlaç yedim. Regl dönemimi de sütlaç ve bol tarçın ile atlattım. Bu yiyeceklere özlemim olmayınca vücudum öyle rahatladı ki. Üstümdeki rejim baskısı kalktı.
  • Spor içinse hemen bir sauna eşofmanı sipariş ettim; çünkü ben kolay ter atamıyorum. Önceleri onu giyip yürüyüş yaptım. Ama sonra Leslie Sansone ile evde yürüyüşü keşfedince her gün iki mil bu programla yürüdüm. Eşofman ve bu programla süper ter attım.

Ve bunların sonucunda her ay 4 kilo verdim düzenli olarak. Toplamda 12 kilo verdim.

Şimdi vermem gereken 7-8 kilo daha var ama artık mutluyum. Rejim kabusu bitti. Ben artık sadece sağlıklı besleniyorum ve hareket ediyorum. Yaza kadar ideal kiloma ulaşacağım.

İşin özü protein, karbonhidrat ve yağ içeren besinleri belli bir dengede tükettim. Hiç aç kalmadım.

Biraz uzun oldu, umarım sıkılmamışsınızdır.

Herkese bol neşeli ve sağlıklı günler :)

Eliza Bennet

{Sizlerde hikayelerinizi salincaktaikikisi@gmail.com'a gonderebilirsiniz}

You Might Also Like

10 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. Tebrikler! Darısı başıma :)

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle zayiflamak icin en dogru sistemi bulmussun, kalan kilolarida bu sekilde rahatlikla verecegini dusunuyorum, hersey beyinde bitiyor.

    YanıtlaSil
  3. Evet uzun olmus ama hic sıkılmadan okudum =) Diyet gibi olmayan bir zayıflama programı. İnsallah kendisi vermek istedigi kiloları da verir.

    YanıtlaSil
  4. duzenli beslendikten sonra neden olmasin:)

    YanıtlaSil
  5. aynen bende bu programi uyguluyorum artik eskiden herkes saglikli beslenme konusunda cahildi ve bizleri sibel can diyeti cagla sikel diyeti diyerek yanilttilar okullarda gormedik saglikli beslenme nasil olur diye sukur ki artik saglikli yasamyi ogrenmeye basladik ben umutlyuuym yani :) isin ozu spor ve yaninda dikkatli beslneme

    esra

    YanıtlaSil
  6. süper bir yazı olmuş, çok da öğretici. ben cidden umutlandım hemen bunu uygulamaya başlayacağım

    YanıtlaSil
  7. boyum 1.68 kilom 46-48 arası(düzenli tartılmıyorum). Allah'a şükür diyet nedir bilmem, neden biliyor musunuz, çünkü diyet nedir bilmem. Yani hayatımda hiç diyet yapmadım. Hiç acelem yoktur keyifle yerim yemeğimi. Zaten bence zevkle keyifle yenilen hiçbir şey zarar vermez. Acıkınca gönlünce yemek yiyeceksin doyunca durmayı bileceksin. Kahve de içeceksin beş parmak kalınlığında tiramisu da yiyeceksin. Vücudunu dinleyeceksin. Bir hazla, mutlu ve keyifle yapılan her şey düzenini bulur.Felsefe gibi bir şey bu ya. Öyle haftada bir falan tartılmayacaksın, bırak metabolizman karar versin yazın kaç kilo kışın kaç olacağına. Çünkü insan bedeni muhteşemdir, benzeri bir sistem yaratmak bile imkansızdır. Bırak işini yapsın. Mühendisliğin ilk kuralıdır, "düzgün çalışıyorsa kurcalama". Bırakın doğa işini yapsın. Nasıl kilo verdiğinize inanamayacaksınız.Siz salgılayın seratoninizi huzurlu huzurlu, karışmayın gerisine =) yaşamdan her yaptığınızdan keyif almaya bakın, mucize yaşayacaksınız. Bu da benden söylemesi..

    YanıtlaSil
  8. İşinize yaramasına çok sevindim arkadaşlar:)
    Benim gibi umutsuz bir insan yapabildiyse herkes yapar. Üstelik bu bu bir rejim bile değil, aç kalmak yok.
    Kolay gelsin herkese:)

    YanıtlaSil
  9. Bu tür başarı hikayeleri gerçekten başkalarına destek oluyor :)
    Arkadaşımızı tebrik ederim, umarım vermek istediği o 7-8 kilodan da kurtulur.

    ßen 20 kilo verdim :)) Ve hiç de zorlanmadım. Sağlıklı bir düzen için bile çabalamadım.
    Şeker hastasıyım 3 yıldır ve insüline ilk başladığımda inanılmaz kilo aldırmıştı. bunun yanı sıra vaktiyle aşırı stresten aniden verilen kilom da tuz biber olup, hızla verip hızla geri almıştım.
    Sonra dualarım mı kabul oldu noldu anlamadım :D Su gibi aktı gitti kilolarım.. Baktım zayıflıyorum, biraz daha gayret gösterdim. Boğazımı tuttum biraz açıkcası :)
    İnsan yeter ki istesin, neleri olmuyor vallahi..

    YanıtlaSil
  10. bende 171 boyunda 65 kıloyum hayatımda hıc dıyet yapmamıstım ama artık baslama kararı aldım aslında dıyet denemez ben her gun 1 kalıp cıkolata yıyen buyuk pizzaları rahatlıkla tek basına bıtıren bırıydım sımdıyse yedıgım pilav makarna ve gereksız cıkolatayı hayatımdan cıkardım. gercekten mutluyum artık umarım sonuclarıda guzel olur.
    Bu arada 12 kılo vermıssınız kac kıloydunuz merak ettımde :)

    YanıtlaSil