Garantili Krep Tarifi

5/15/2015

krep
Uzun zamandir ikinci buyuk tutkum olan leziz mamalardan bahsetmedigimi farkettim. Hemen acigi kapatmaliyim. Pazar sabahi kahvaltida sevdiceklerini ve tabi ki kendilerini mutlu etmek isteyen bayanlar icin garantili krep tarifimle huzurlarinizdayim. Tarifi not almak icin kalem-kagida ihtiyaciniz yok. Malzeme listemiz kisacik.

1 kap un {iyice elenmis}
1 kap sut
1 yumurta
1 tutam tuz

Hepsi bu! Butun malzemeler cirpiciyla guzelce karistiriliyor. Bu sirada teflon tavayi isitiyoruz. Iyice isinmis olmasi onemli. Isinan tavaya bir kac damla zeytinyagi damlatiyoruz. {Farkindaysaniz harca sivi yag eklemedik-sadece tavaya ekliyoruz-bu yuzden hafif bir tarif oluyor} Sonra bir kepce harci tavaya dokup, hizli bilek hareketleriyle harcin tavanin her yerine esit dagilmasini sagliyoruz. Tavada ki harcin kalin olmamasi onemli-malum krebin incesi makbul. Harcin alt tarafi pistiginde uzerinde goz goz delikler olusuyor. Spatula yardimiyla diger tarafinida pisiriyoruz. I$lem tamam!

Dilerseniz krep harcina maydanoz, nane vb.. yesillikler ekleyip otlu krepler yapabilirsiniz. Ben krebi zeytin ezmesi, domates ve peynirle yemeyi seviyorum. Elbette bal, kaymak, ceviz, nutella ve recelle de tatlandirilarak yenilebilir. Hatta bu krebin icine cesitli harclar{ispanak vb..}, koyup-sararak, besamel sosu ve kasar peyniri rendesiyle pisirip ara sicak olarak misafirlerinize de ikram edebilirsiniz.

Bon Appetit !

You Might Also Like

16 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA!

  1. ben de aynı tariften yapıyorum.. mmm nefis oluyo gerçekten. bide bütün erkekler krep seviyo galiba, eşim ve eniştem bu listenin en başındalar. ne kadar yapsam o kadar yiyolar..
    ay canım çekti gece gece yahu :)

    YanıtlaSil
  2. krep hamurunun içine tatlılaştırmıycak ama lezzet vericek kadar yani azıcık bir tutamcık gibi bi şeker de koyarsan çok lezzetli olur. yani en azından ben öyle yapıyorum, tatlı olmıyor tabiki ama çok daha lezzetli oluyor.

    YanıtlaSil
  3. Hafta sonu kahvaltısı vazgeçilmezim.Krep dediğimiz yemek asıl adı akıtma dır ve öz be öz türk göçmenler aittir.Ama her şey gibi bunuda birileri sahiplenmiş.fransızların gelenekseli mişşş. nasıl yani bal gibi ninlerimiz akıtması :))lezetlerimize sahip çıkalım ;)

    YanıtlaSil
  4. Ben nutellalı yerim !! 3-4 taneyi bir oturuşta hem de :)) uzun zamandır yapmıyordum, yarın tam sırası :) Teşekkürler Banu..

    YanıtlaSil
  5. canim cekti, yarin sabah bizde krep var :-)

    YanıtlaSil
  6. günlerdir aklımda vardı bu krep ama garantilisi yoktu valla baktıklarımın içinde:) işte bu garanti kelimesi ,pazar günü ilk iş olarak kahvaltıda denememi sağlayacak.. Waffle için biraz daha cesaret:)

    YanıtlaSil
  7. Hiiiç tutturamadım şu krep mevzusunu. Bu yüzden hazır alıyordum. Burada daha sabah 8.16 ve sabah için ne yapsam acaba konulu internet arayışımdan önce sayfana bakınca nasıl sevindim... şimdi hemen gidip yapıyorum, madem garantili:))) Sanırım saat 8.30 da da yemiş oluruz:))
    Öpüyorum ve teşekkür ediyorum.

    :: pancake konulu garantili yazını hevesle bekliyorum:)))

    YanıtlaSil
  8. Bende güzel krep yaparım iyi ki hatırlattın Banu. Dereotlu yapacağım hafta sonu :)

    YanıtlaSil
  9. hiç dayanamam....:)bayılırım

    YanıtlaSil
  10. Yarınki pazar kahvaltısı için harika bir öneri oldu, hep aynı kahvaltılıklar bir süre sonra sıkıcı oluyor aile üyeleri için, çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  11. annem çok yapar ve iyi yapar.. aynı tarif :) ben ne zaman yapsam ya çok kalın olur, ya çeviremem dağılır ya da az pişmiş olur... ama bayılarak yerim, nutellayla, çikolata soslarıyla.. off okumicam bu yemek yazılarını dayanamıyorum :)

    bu arada.. neden garantili krep?

    YanıtlaSil
  12. hamurun kivaminin guzel olacaginin garantisini verdigim icin garantili krep :)

    YanıtlaSil
  13. kap dediğiniz nedir? bir küçük kase mi büyük kase mi su bardağı mı?

    YanıtlaSil
  14. serap kap dedigim olcu olarak kullandigim sey, sen 1 kap icin 1 su bardagi kullanabilirsin ama dikkat et 1 su bardagi sut kullaniyorsan ayni su bardagiyla da 1 bardak un kullanmalisin, yani olculeri ayni olmali.

    YanıtlaSil
  15. kız kardeşim cok güzel yapardı :D 16 yasında daha :d o evde yok :D bana kaldı işler ac kalcaktım :D krep geldi birden aklıma direk aramaya koyuldm blogunu buldm :d yaptım lezzetli oldu bir erkek olarak becerebildim sanırım :D suan karnım agrıo 10-12 tane falan yedim heralde :D
    yasımda 18 bu arada :P amma hamaratmısım haa

    YanıtlaSil